Permalänk
Medlem

Nu kan jag meddela att sonen är mycket nöjd med sin dator. Han sitter vid den en stund kanske varannan dag, vilket känns lagom mycket.

Favoritsysselsättningarna är pusslen i Digitala Sandlådan och att måla med Tux Paint.

Musen är i största laget för hans små händer, så idag införskaffade jag en lite mindre:

Permalänk
Medlem

Schyst tanke, schyst resultat, schyst farsa.

Visa signatur

Athlon 64 +3000 - ASUS K8N-E - 2x512mb Corsair 3200C2 - Leadtek 6800LE@395/895,16/6,1.4v.

Permalänk
Medlem

hehehe jag var bara tvunge att skriva det va ett jätte fint chassi som du har gjort och såå jäkla gullig du är mot din son

Permalänk
Discokungen

Synd att du inte målade inuti och inte målade skärmen samt sidoplåtarna. Jävligt fint resultat annars!

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Härligt! Härligt att se!

Permalänk
Musikälskare

Sånt här e kul att se, bra jobbat!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X

💾 Min retrodator
📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Men hallå? Ska inte en 2.5 åring ha ett ritblock och en penna?

Riktigt fint faktiskt!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

skitsnygg! tacka din fru för den goda idén med skärmen, jag har lite grön sån plast som jag ska ha på min skärm! om jag får

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivy
skitsnygg! tacka din fru för den goda idén med skärmen, jag har lite grön sån plast som jag ska ha på min skärm! om jag får

Du kunde inte ha skickat pm?

Jag som trodde det var update eller något.. fan, nu är det ditt fel att min mus livsläng har förkortats med minst 3 klick!

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Medlem

Schysst bygge! Ambitiöst och välgjort, även om färgen och designen på chassit är gräsligt, men skitsamma - det är ju grabben som ska bli nöjd! Det här är verkligen ett bevis på att du älskar din son, fortsätt så!

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2.4GHz Core 2 Duo, X25-M 160 GB

Permalänk

Började själv i den åldern, alltså 2-2,5 årsåldern. Kommer ihåg att favoritspelen var Tetris, DigDug och TestDrive Duel. Detta måste varit vid 1994 något sånt, därför dom kanske inte allt för moderna spelen.

Visa signatur

Workstation: Gigabyte P35-DS3 - Q8300 - Corsair TWINX 2x1 GB - XFX HD5770 - 1.7 TB || Laptop: Amilo Pro V3505 - Centrino Duo T2050 - 1 GB RAM - 80 GB
Server 1: Dimension 4700 - P4 2.8 GHz - 256 MB RAM - X300 - 280 GB || Server 2: ABIT I-G31 - E2200 - 2 GB RAM - 40 GB

Permalänk

Häftigt med moddare som tänker likadant.. tyvärr blev jag medlem alldells för sent att göra "bygglogg" av datorn men med samma röda tema till min grabb :D..

Häftigt att höra att det finns fler föräldrar som får "styra" medans grabben gasar.. ha ha... Härligt att se!

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

bra, man ska börja när de är unga

Visa signatur

3500+ Venice | 2gig DDR | Geforce 6800GT | Asus A8V-Deluxe | Antec HE 430W | 300gig SATA | 200Gig ATA (system) | Antec P150 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheCape
bra, man ska börja när de är unga

Lät som ungen skulle bli kommunist eller något...
Eller.. vilken färg ha moddare?

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Avstängd

Snyggt....:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toffelmannen
Schysst bygge! Ambitiöst och välgjort, även om färgen och designen på chassit är gräsligt, men skitsamma - det är ju grabben som ska bli nöjd! Det här är verkligen ett bevis på att du älskar din son, fortsätt så!

Ambitiöst? Välgjort?
Du menar att jag inte ens slipade lådan innan jag öste på alldeles för mycket färg? Att jag fick sätta röd plast på fönstersidan, eftersom färgen lossnade?
Njäe, men visst älskar jag min son.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Lät som ungen skulle bli kommunist eller något...
Eller.. vilken färg ha moddare?

Han ska inte bli kommunist!
För övrigt är hans nya favoritfärg blått...

Edit: Jag har uppdaterat!