Permalänk
Medlem

S-video

Tjena nu äre så här att jag köpte mig en http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=48479&produ...
Sån kabel fast så märkte jag att jag inte hade en sånt utag i tvn, så kolla jag lite å såg att jag hade ett sånt utag i Dvdn å då undrar jag om man kan koppla via dvdn istället för tvn ?

Permalänk
Medlem

Troligen är ju den i videon en utgång så lycka till.

Permalänk
Medlem

Hur menar du ? :S

Permalänk
Medlem

Men annars kan du köpa en scart adapter, finns sådna på typ clas olsson för 69;- funkar fin fint iaf för mig.

Permalänk
Medlem

Hm okej men inget som vet om jag KAN koppla igenom dvdn ?

Permalänk

sån kabel har jag till en skart adapter men det blir bara svart/vitt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pUhpUh
Hm okej men inget som vet om jag KAN koppla igenom dvdn ?

Precis som Semjonov sa så är DVD-kontakten garanterat en UT-gång för att ge signal från DVD till TV. Du kan under inga förhållanden koppla IN nånting på en UT-gång. Är detta tillräckligt tydligt förklarat?

Tillägg: Den kabel du köpt kan användas om du skaffar en adapter s-video -->SCART men då kommer nästa problem att bilden riskerar att bli svartvit om din TV inte stödjer S-video. Då får man skaffa ännu en adapter s-video-->komposit och koppla den till en Scart-adapter.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Hmm okej finns det någon annan kabel man kan köpa så man inte beöhver ha någon adapter ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Precis som Semjonov sa så är DVD-kontakten garanterat en UT-gång för att ge signal från DVD till TV. Du kan under inga förhållanden koppla IN nånting på en UT-gång. Är detta tillräckligt tydligt förklarat?

Tillägg: Den kabel du köpt kan användas om du skaffar en adapter s-video -->SCART men då kommer nästa problem att bilden riskerar att bli svartvit om din TV inte stödjer S-video. Då får man skaffa ännu en adapter s-video-->komposit och koppla den till en Scart-adapter.

vart kan man köpa en sån där "s-video-->komposit"???

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-box_king
vart kan man köpa en sån där "s-video-->komposit"???

Biltema, Kjell&Co, Clas Ohlson m.fl.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

är det en sån här? 24-146 på biltema
Men vart koppla in den? är det i gula?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-box_king
är det en sån här? 24-146 på biltema
Men vart koppla in den? är det i gula?

Yepp

Visa signatur