Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Tämligen säkert ja

Tämligen fel. Min herre känner inte ens till de mest grundläggande principerna för en högtalare.

Den väldigt korta och förenklade versionen är att ett membran vibrerar och skapar tryckvågor i luften. För att detta membran ska vibrera så går det en ström genom en spole som därmed skapar ett magnetfält som i sin tur flyttar på en järnkärna som är förbunden med membranet. Om man nu inte ämnar att skjuta flugor eller annat med järnkärnan så förser man den lämpligen med en växelström med önskad frekvens. Nyckelordet är VÄXELSTRÖM.
I en monohögtalare av den typ som finns i datorer spelar det absolut ingen som helst roll hur du kopplar den, den kommer att svänga likafullt och om ljudet är ur fas på något vis så är det inte urskiljbart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Tämligen fel. Min herre känner inte ens till de mest grundläggande principerna för en högtalare.

Den väldigt korta och förenklade versionen är att ett membran vibrerar och skapar tryckvågor i luften. För att detta membran ska vibrera så går det en ström genom en spole som därmed skapar ett magnetfält som i sin tur flyttar på en järnkärna som är förbunden med membranet. Om man nu inte ämnar att skjuta flugor eller annat med järnkärnan så förser man den lämpligen med en växelström med önskad frekvens. Nyckelordet är VÄXELSTRÖM.
I en monohögtalare av den typ som finns i datorer spelar det absolut ingen som helst roll hur du kopplar den, den kommer att svänga likafullt och om ljudet är ur fas på något vis så är det inte urskiljbart.

Well, jag är inte insatt, det var bara min erfarenhet och jag har ingen anledning att ljuga om den.

Tack för upplysningen vännen

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem för ett halvår sedan med ett annat system men löste sig snabbt.

Det kan varit minnena som inte satt i ordentligt.

Fel på Nätdelen.

Kortslutning eller att moderkortet är vridet (böjt).

Det kan också ha varit graffet som satt i fel.

Testa varje komponet med andra som får du ta uteslutningsmetoden.

Permalänk
Medlem

Inga framsteg tyvärr, men jag ska skicka iväg moderkortet imorgon , för att få ett annat, nyare . utan extra kostnad .

Visa signatur

Intel Pentium 4 (Prescott) 2,8 ghz || Kingston Hyper X DDR2 512mb PC6400 800 Mhz (5-5-5-15) || XFX GeForce 7900GT 256MB GDDR3 eXtreme || Hitachi 250 GB // Western Digital 120GB || Asus P5WD2 E-Premium || Hiper Powersupply Modular Type R 580W