Permalänk
Medlem

Vill bara säga att ni är utan å tveka den BÄSTA webshoppen nånsin, alltid snabb leverans och utmärkt service keep up the good work!

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Dustin

Hej!

bbrolle: Oftast beror prisskillnaderna på var man tar varorna ifrån, dvs vilken distributör man använder, om man handlar lokalt eller utanför sverige. En annan orsak kan vara missar i prisjusteringen.

maiky: Tack för det

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB
Nu även i Danmark & Norge!

Permalänk

En sak som kan definitivt ökar er försäljning är att som t.ex. komplett.se ha "super weekend" erbjudanden. Även om det inte är så mycket prissänkning så har denna "super weekend" sidan en fantastisk förmåga att få köpare att köpa prylar på lördagar.

Inte för att ni behöver ökad försäljning men vore kul att göra lite små köp på lördagar

Visa signatur

This plan is so perfect, It's retarded!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu då "vanliga" Dustin börjat sälja Apple-prylar på bred front (www.dustin.se/apple) så kanske det också finns planer för en motsvarande konsumentsida? www.dustinhome.se/apple ger ett något gammalt intryck om jag säger så

Permalänk
Dustin

Hej!

velotex: Jepp, det kommer, förmodligen under dagen Den som ligger där nu är lite... gammal ja...

<edit>Nu är den live... </edit>

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Vad ni kan göra bättre? Ja ha kvar priser som ni hade för ett tag sen.

Tänkte beställa 2stycken grafikkort idag som kostade 625kr styck men nu har ni ökat med 100kr på varje kort.

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/?ProdID=5010083078

Så det är lite surt :/

Permalänk
Medlem

Beställde en UPS igår vid denna tid (23:30 -> ), skickades på morgonen idag.

Tummen upp för er som vanligt

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Dustin

Hej!

spanka: våra priser styrs av bl a tillverkare och leverantörer, går priset till oss upp så måste vi tyvärr justera... Däremot är det ganska sällan det justeras uppåt på komponenter, oturligt att det blev just det du kollat på.

Mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

När kommer ni få in det trådlösa pc-card nätverkskortet Orinoco gold ?

Visa signatur

Greetings chummer, welcome to the shadows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZP33D
När kommer ni få in det trådlösa pc-card nätverkskortet Orinoco gold ?

Vad jag sett finns ju knappt proxim/orinoco korten ö.h.t. i sverige numer...

Visa signatur

Permalänk
Dustin

Hej!

ZP33D: Det är inte säkert att vi kan få tag på dessa tyvärr!

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Har ni inte några antistatiska armband/länkar på dustin.se? Eller har jag missat dom helt.
Såg även att X60s har kommit upp på er sida, du vet inte när ni får den i lager?

Mvh

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Dustin

Hej!

ETA för X60 är 060420 enl Lenovo, får hoppas de håller det.
Antistatarmband finns, har art no 5007610029!

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

Har ni några planer på att utöka hårddisksortimentet i framtiden?
Har länge saknat Western Digital (förutom raptorserien) hos er.
Sen är ju Samsungs diskar ganska populära i nuläget.

Permalänk
Dustin

Hej!

WD följde inte andra disktillverkare när det gällde prissättningen och därmed sjönk försäljningen också såpass mycket att det inte var så stor meing att ha kvar dem.
Samsungs diskar har vi tidigare haft inne men de sålde även de väldigt dåligt. Jag ska kolla om det är aktuellt att ta in dem igen så får jag återkomma.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk

kan ni inte knåpa i hop ett paket med typ 5 seagate hårddiskar på 200-250gb och så att man får en halv på köpet eller något? skulle vara bra då de kostart runt 800-900 kr st sen ju mer massbeställningar ni gör destomer tjänar ni i slutändan och kan sänka priset... yteligare..

sen så skulle ja köpt ett chassi av er på server sdian men så dustin ab och dustin ( namn?) så kommer man inte åt den ifrån den ena fast de va lite surt på att man mister fraktfritt på ena hållet.. dock förstår jag er.. men det är ju produkter en del vanliga människor kör med ändå.. lycka till o pressa priserna..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hej Dustin!

Håller med den positiva feedbacken som getts. Dustin(home) är mycket trevliga att ha att göra med.

Framförallt är 'gratis frakt över 500kr' ett mycket trevligt argument att handla hos er.
Snabba leveranser är ett mycket starkt plus när man väljer leverantör.

En sak som ni gärna får förbättra är lagerstatus. Det står tex inte när ni förväntar er att få in varan på lager och det står heller inte hur många ni har i lager. Dessa saker underlättar ganska mycket för konsumenten.

Mvh,
7

Permalänk
Dustin

Hej!

thunderinternet: tyvärr är det väldigt dåliga marginaler på disk, vill man bjuda på en så måste paketet innehålla väldigt många
det stämmer att det skiljer sig lite åt i sortimentet men vissa saker går bra att lägga upp även på home om det är så att man frågar oss.

no7: På varor där vi har fått ETA av leverantören så står det i produktinfon, se t ex art no 5010091682), står det 'Ej i lager' och leveransdatum saknas så har vi tyvärr inte fått något av leverantören. Lagerstatus i siffror är inget vi kommer att lägga ut som det ser ut i dagsläget, det är väldigt sällan vi bara har en på hyllan av någonting förutom större plasma. Å andra sidan är det väldigt få som köper flera plasma samtidigt

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av no7

En sak som ni gärna får förbättra är lagerstatus. Det står tex inte när ni förväntar er att få in varan på lager och det står heller inte hur många ni har i lager. Dessa saker underlättar ganska mycket för konsumenten.

Då kommer ju ungarna att posta "Dustin ändrar sina leveranstider hela tiden, buhuu buhuu".
Kolla bara på de inlägg som skapas om datorbutiken....

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Då kommer ju ungarna att posta "Dustin ändrar sina leveranstider hela tiden, buhuu buhuu".
Kolla bara på de inlägg som skapas om datorbutiken....

Så sant. Det är rätt sorgligt ändå. Jag älskar att få en gissning på när sakerna kommer in. Fast det borde stå: "Förväntas komma in: xx"

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

När jag ändå är här och läser vill jag tacka dustin för hjälpen med returen av min digitalkamera!

Glad påsk på er!

Permalänk

har länge tittat på eran sida och kan ni inte lägga upp några billiga B modekort ? som innehåller massor med pci och inbyggt grafikkort och gärna någon extra ide anslutning.. sitterförbrilt och undrar vad man ska köpa för något..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
har länge tittat på eran sida och kan ni inte lägga upp några billiga B modekort ? som innehåller massor med pci och inbyggt grafikkort och gärna någon extra ide anslutning.. sitterförbrilt och undrar vad man ska köpa för något..

Varför skulle en A-butik vilja sälja B-produkter?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan invända i mot är det något högre priset på minnen, grafikkort men framförallt på cpu:er...

Har beställt 3 ggr från er och säger som 99% av alla andra... KICKASS

Edit: Skulle btw vilja se ett lite större utbud på hemmabioanläggningarna, samt kanske att ni börjar sälja modchip till konsollerna..

Permalänk
Medlem

Hej!

Om jag inte har fel så sammarbetar ni med CSN kortet /mecante..
Min fråga vad kommer ni ha för erbjudande på bärbara datorer med rabatt?

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Nu när jag tänker på det... När kommer ni ta in Toshibas HD-DVD spelare.. såg att DVDirect.net hade förbeställningar ingång

Permalänk
Hedersmedlem

Snabba ryck som vanligt! Jag beställde en Linksys router igår kväll efter kl. 23, innan kl. 9 idag är ordern färdigbehandlad och paketet färdigt för leverans.

Permalänk

Hej!

Varför såg jag inte den här tråden tidigare ?

En av dem populäraste sidorna här på sweclockers där man kan köpa data produkter är komplett.se
ni borde lära er varför dem är så populära.

Samt att priserna ska sättas mer konkurrenskraftiga.

Sen kan jag tänka mig att handla på dustin...

smartson.se kolla in den sidan där har ni också att lära. Då syftar jag på att ni kan lika gärna ta bort alla dåliga produkter från er hemsida.

Nu är det den lokala affären som gäller, där priserna är rimliga, samt ingen frakt.

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Dustin

Hej!

M3rnel: Det är inte riktigt klart vilka modeller det blir än, vi har tidigare kört Thinkpads men som sagt, för tillfället vet vi inte hur det blir. Info kommer på Mecenats sida så fort det är uppe på spåret.

MOrKiz: Ska kolla ang Toshiban, har du nån modellbeteckning på den? Återkommer i frågan...

<edit>Tydligen ganska ny på den amerikanska marknaden, kan dröja tyvärr innan den kommer till sverige. Vi kommer att ta in den så fort vi vet att den kommer, pris, tillgänglighet etc.</edit>

ofstudios: Vi sorterar bort produkter kontinuerligt av olika anledningar, bland annat om de inte säljer eller om de håller låg kvalitet och orsakar många returer. Vi plockar också bort produkter om många som köper dem ångrar sig, det tyder på att produkten inte är nåt att ha.

Vad vi inte gör är plockar bort en produkt för att den inte fått lysande recensioner i tester, oberoende eller ej. Vi låter våra kunder avgöra om de vill köpa produkten eller ej. Köper ingen den så försvinner den ur sortimentet. Om folk vill köpa och behålla den så tyder det på att det finns andra värden som missats i test/recension och då blir den kvar.

mvh
Mikael Carinci

Visa signatur

Dustin AB
Dustin home AB

Permalänk
Medlem

En liten fundering bara... ni har inga planer på att öppna en butik?

Förövrigt helnöjd med dustinhome!

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se