Bästa slutscenen respektive sämsta

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mud
Bra: Half-life
Dålig: Half-life 2

De är rätt lika om jag inte missminner mig

Permalänk
Medlem

Chrono Trigger och Chrono Cross har helt sjukt bra slutscener, finns väl runt ett 20tal i Trigger och 30tal i Cross :]

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk

Grim Fandango

Mafia

Duke Nukem 3D

Spel med ruggigt bra slut Finns säkert fler, men kommer inte på några direkt underbara nu.

Permalänk
Medlem

HL2 tyckte jag var ganska bra.
Men hela Call of Duty serien har en så värdelöst slut, se en jävla soldat springa i 15minuter i 3e persons perspektiv genom alla scenarios samtidigt som creds-texten rullar. Å det värsta är att det går inte gå bort utan man måste plågas och se hela

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zEm
HL2 tyckte jag var ganska bra.
Men hela Call of Duty serien har en så värdelöst slut, se en jävla soldat springa i 15minuter i 3e persons perspektiv genom alla scenarios samtidigt som creds-texten rullar. Å det värsta är att det går inte gå bort utan man måste plågas och se hela

Men i CoD så är väl slutscenen när ryssarna invaderar Berlin och man får se den filmen när flaggan viftar från der Reichstag, credsen brukar ju komma i slutet på alla spel .

Permalänk

Bästa:

Death Rally
Full throttle

Sämsta:

Red Alert 2 Yuris revenge (Känns inte som att det är slut, vill spela mer!! )
Superfrog på atari.. Skitkul o ha kämpat sig igenom hela spelet för o bli överkörd av en bil

Visa signatur

Serru...

Permalänk

Sämst: Freelancer
Bäst Unreal Tournament 2004

Visa signatur

hp Pavilion zv6243 AMD 64 3200+, 512mb DDR, ATI Mobility Radeon x200 128mb, 60gb, 15.4'' widescreen, DVD-RW...
Stationär Dator: AMD 64 3200+, 1024mb DDR, ATI x300se (tmp), 360gb, 2x 19'' CRT, DVD-RW...
Mobilt: nu: Nokia N70, fd: hp iPAQ 1930, Asus MyPal 620bt, hp iPAQ rx3715, hp iPAQ 5455, Qtek 2020i

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga varför folk tycker att HL2s slut suger? det är ju skittufft. Man bara vill veta mer. var? varför? hur?. Älskar det

Annars så tycker jag att BlueShift har ett ganska coolt slut när man ska teleportera iväg sig och några till och man ser när marinsoldaterna svetsar upp dörrarna runt omkring. Spännande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hucke
Måste bara fråga varför folk tycker att HL2s slut suger? det är ju skittufft. Man bara vill veta mer. var? varför? hur?. Älskar det

Det suger för att det känns som ett Lost-avsnitt - dom köper tid utan att själv ha en aning om var historien ska leda...

Permalänk
Medlem

Bästa är Perfect Dark till N64. så himla skön när man lyckats döda skedder(stavning?) bossen och man ligger under rasmassorna och Elvis (en liten blå alien som är med i spelet,inte sångaren elvis :).... och man tar elvis pistol och skjuter iväg nägra skott så att bossen är helt död.. var känsla när man klarade det första gången som 7 elelr 8 åring.

Visa signatur

Stationär:p4 3.6 ghz, 2 gigram, getforce 6800. Laptop: Intel M740 1.7 ghz, 1 gig ram, geforce 6800 go 256MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nelo
Bästa är Perfect Dark till N64. så himla skön när man lyckats döda skedder(stavning?) bossen och man ligger under rasmassorna och Elvis (en liten blå alien som är med i spelet,inte sångaren elvis :).... och man tar elvis pistol och skjuter iväg nägra skott så att bossen är helt död.. var känsla när man klarade det första gången som 7 elelr 8 åring.

Den där Elvis gick en på nerverna tycker jag, ville mest bara skjuta skallen av honom...

Permalänk

harpan, när det kommer fyrverkerier..

Visa signatur

TRöTT På iNGET TRöTT På ALLT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Sämsta jag sett är helt klart Call of duty 2. Man blev typ "Jaha?" vid slutet..

Håller med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Den där Elvis gick en på nerverna tycker jag, ville mest bara skjuta skallen av honom...

MM när han inte vill följa med än... men värst var ju den där datorn som flög.. bana 3 tror jag det var.. flög ju iväg och gömde sig och en massa skit.

Visa signatur

Stationär:p4 3.6 ghz, 2 gigram, getforce 6800. Laptop: Intel M740 1.7 ghz, 1 gig ram, geforce 6800 go 256MB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Suddet
Men i CoD så är väl slutscenen när ryssarna invaderar Berlin och man får se den filmen när flaggan viftar från der Reichstag, credsen brukar ju komma i slutet på alla spel .

Du har rätt. Men kolla då Call of Duty: United Offensive och Call of Duty2

Permalänk
Hedersmedlem

Sämre
Zelda 2:

och sen står det bara "Thanks a million. Push start to replay". Antiklimax.

Eller 1942 till nes som bara orkar med att visa en svart skärm med vid text med ordet "Congratulations".

NHL '94 - detta gudomliga spel har en ganska lökig slutscen som jag inte ens uppfattade första gången jag spelade. Efter att ha spelat ett helt slutspel (räkna själv - bäst av 7 - fyra omgångar - som minst 16 (!) matcher i rad) så är det enda som händer att när ens killar jublar efter vinsten på precis samma sätt som vanligt så har en av dem en buckla i näven. Efter ett par sekunder går spelet som vanligare vidare till menyn och bara ett slutspelsträd med sitt namn i mitten finns kvar som vittnar om triumfen.

Bättre
Tetris till gb är trevligt, speciellt om man kör i Mode A. Dels är det inte helt elementärt att man får över 100000 poäng så att man får se en raket överhuvudtaget, och sen är det bara att kämpa för livet för att sikta på 500000-poängsraketen, eller åtminstone 200000-varianten (eller är det 250k..?), och har man väl spelat så länge så har man suttit i full koncentration ett bra tag och det är bara så underbart att samtidigt som spänningen och koncentrationen släpper så flödar de ljuva tonerna ut ur den skabbiga högtalaren och raketen lyfter och "Congratulations" kommer upp. Sedan blir det tyst och när man kommer ut i levelväljarmenyn igen så kommer nästa sköna musikstycke samtidigt som man ser sitt namn högst upp på highscorelistan, och förhoppningsvis sitt nya poängrekord. Lycka

Square har haft för vana att göra grymma slut. FF6-slutet är coolt och så tekniskt avancerat för en 16-bitarskonsol att man samtidigt tappade hakan av mode 7-effekterna.

Nintendo World Cup till GB har också ett riktigt schysst slut. Först får man bucklan och publiken är i extas. Efter ett tag så går bilden över till lugnet efter stormen, kameran visar en tom stadium i skymning och en boll som ligger ensam på planen och kastar sin långa skugga samtidigt som en vacker melodislinga rullar.

När vi ändå snackar GB så är Super Mario Lands ganska cool, mest pga den grymma musiken.

Jag tycker Tekken-slutscenerna har dalat en del. Tekken 2 var seriens höjdpunkt gällande slutscener, fast Gons i Tekken 3 var också bra.

Soul Blade var också roligt med "interaktiva" slutscener för varje karaktär, där man kunde ändra utgången genom att trycka på en viss knapp/knappkombination i precis rätt läge. Vilka knappar man skulle trycka fick man lista ut själv, och man fick bara en enda chans varje gång man klarat spelet. Tack gode gud för internet så att man slapp prova alla kombinationer innan man hittade de rätta.

Har för mig att jag tyckte Starwings slut också var bra, men har helt och hållet glömt hur det gick till.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Att ingen nämnt det ... tycker another worlds slut var otroligt vackert, det kanske inte sa så mycket, men visst var det fint?

Permalänk
Medlem

Oblivion har klart bästa slutscenen Med Akatosh-avataren 100 meter hög Wohoo!!

Visa signatur

"Bibeln skrevs av samma människor som sa att jorden var platt..." -O. Kend
"The best argument against democracy is a five-minute discussion with the average voter." -W. Churchill
"Religionens värsta fiende är informationsåldern." - F. C. Hughes

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X-limer
Jag älskade spelet XIII men hatar slutscenen eftersom det inte verkar som det kommer någon uppföljare.
Om det kommer en skulle väl det vara när PS3 kommer...
Har spelat många spel men har sällan klarat dem men Max Payne 2 kommer inte jag ihåg som något vidare bra slut. Krävs en trea för att komma till sin fulla rätt.

Jag älskade också spelet XIII, men spelet bygger ju på en uppföljare så det har ju inte tagit slut.
Om du spelare igenom Max Payne 2 på svåraste svårighetsgraden blir det ett annorlunda slut.

Bäst: Call of Duty 1
Sämst: Call of Duty 2

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Inaktiv

Låten "The Best Is Yet To Come" gör slutet i Metal Gear Solid på PSOne det absolut bästa genom tiderna.. så coolt att se SNake köraiväg med meryl/otacon på scootern

Permalänk
Medlem

Man blir rätt besviken av en del av sluten i "Vampire - The Masquerade: Bloodlines". Känns ganska taskigt gjorda. Speciellt Camarilla slutet, för fan va trist.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
Wacraft3 Frozen throne är väl helt ok, Blizzard gör grymma video-sekvenser! Den dan dom bestämmer sig för att göra en animefilm är jag den första att köpa biobiljetter.

Oh god yes, ryser när jag ser den.
"and now, we are one..."
mmmmmhhh...

Skrek också i Republic Commando när man inte fick spela mer, slutet var ändå ganska coolt.

Sen är ju oblivion introt fint, även fast det inte är en slutsekvens

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Det suger för att det känns som ett Lost-avsnitt - dom köper tid utan att själv ha en aning om var historien ska leda...

Lol! Precis mitt i prick!

Slutet i StarCraft: Brood War är bland de bästa nånsin. Lagom mörkt och bra.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?