Permalänk
Medlem

ipod mini crash

Hejsan.

Min ipod mini har crashat.
När den startas så visas bara apple loggan, sen klickar den till och apple loggan visas igen.
Så gör den tills batteriet tar slut.

Datorn märker ej av att man kopplar in ipoden. Men då visas iallafall "batteri laddas" i ipod displayen dock så står den stilla.

Garantin gäller inte sedan länge och dessutom har jag vart inne å juxat lite i den. Dock inte gjort något som kan vara skadligt för ipoden.

Detta har jag prövat:

Hålla in menu och select knappen "reset".
Starta utan batteri och elsladden i.
Låtit den ligga och "ladda" ett antal timmar.

Är tacksam till alla ideér som kan tänkas hjälpa mig.

MVH Martin

Visa signatur

//////Lummis

Permalänk

Apple har en fruktansvärt bra kundservice och hört många som fått sina ipods utbytta trots att garantin har tagit slut. Dock så tror jag inte att du kommer få en ny eftersom du har pillat med sånt som förmodligen har gjort att den pajat. Tycker du ska ta kontakt med Apple och säga att den slutat fungera, nämn inte att du har pillat med den utan säg bara att den gått sönder och om det är möjligt att få den lagad. Dom kommer förmodligen skicka dig en påse så du skicka den till dom, sen får du hålla tummarna att dom inte upptäcker vad du pillat med och att dom byter ut den. Skadar inte prova, det värsta som kan hända är att den kommer tillbaka som den är och du eventuellt får betala frakten. Men å andra sidan kanske du får en ny ; ).

Lycka till!

Visa signatur

AMD 64 3200+ "Venice", Antec Sonata II, 80 Gb Maxtor diamond plus 9,Western digital 200GB, MSI GeForce 6800GT, Maya MkII ljudkort, Abit ATX K8T800 Pro, Twinmos 2 GB, Samsung 913N