Permalänk

Vart kan man köpa technic-legodelar?

Behöver lite kugghjul, snäckskruv, axlar och kanske lite annat smått och gott till ett bygge! Vet ni nånstans man kan köpa lösa delar eller nån sorts "blandlåda". Har hittat lite på auktion, men jag skulle behöva dom _nu_.

Permalänk

Tja... http://shop.lego.com kan ju vara ett hett tips... kan gå att hitta satser med tekniklegogrejer i välsorterade leksaksbutiker.

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Megadeath
Tja... http://shop.lego.com kan ju vara ett hett tips... kan gå att hitta satser med tekniklegogrejer i välsorterade leksaksbutiker.

Tyvärr är det för dyrt för budgeten med så mycket frakt, och det tar minst en vecka innan man får prylarna :/

Permalänk

varenda leksaks affär i landet borde väll sälja lego...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av conny1987
varenda leksaks affär i landet borde väll sälja lego...

Tack, det var givande. Som sagt ska vi inte ha vilket lego som helst, vi vill helst inte köpa en hel byggsats.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gluttonous
Tack, det var givande. Som sagt ska vi inte ha vilket lego som helst, vi vill helst inte köpa en hel byggsats.

Rusa runt i alla leksaksbutiker du kan hitta då, nån av dem borde ha extradelslådor med tekniklego. Har du riktig tur så kanske det finns någon som säljer lego i lösvikt.

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

1: 3600x-16GB-1070ti
2: 1600x-16GB-580x
3: fx8350-16GB-1050ti

Permalänk
Medlem

Finns en liten leksaksaffär i Röke, norra Skåne, där de säljer löst Lego;D De är säkert inte unika.

Not. den (affären) ligger i korsningen;P

Permalänk
Medlem

http://www.bricklink.com

Det är det enda stället du behöver!!!

Permalänk

Dude... om du är helt seriös med ditt legoköpande och vet vilka delar du vill ha kan du mejla Robbanhakansson@hotmail.com så skall jag guida dig till en polare som haft lego som intresse hela livet, och sitter sammanlagt på mer än 120 kilo (KG) lego hemma... Han roar sig dagligen med att köpa och sälja då han är grymt seriös och tvättar legot innan han säljer och även sanerar begagnat...

Som sagt.. ur call...

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Decepticon
Dude... om du är helt seriös med ditt legoköpande och vet vilka delar du vill ha kan du mejla Robbanhakansson@hotmail.com så skall jag guida dig till en polare som haft lego som intresse hela livet, och sitter sammanlagt på mer än 120 kilo (KG) lego hemma... Han roar sig dagligen med att köpa och sälja då han är grymt seriös och tvättar legot innan han säljer och även sanerar begagnat...

Som sagt.. ur call...

Tack för tipset! Jag ska ha det i åtanke. Det verkar ha fixat sig nu iaf, vi kom undan med delar vi hade, än så länge:)

Permalänk
Medlem

vet någon var det fins att köpa sånna dära technik lego lådorna som brukade finnas på skolor?
om ni vet vilka jag menar

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Josasp
vet någon var det fins att köpa sånna dära technik lego lådorna som brukade finnas på skolor?
om ni vet vilka jag menar

Chansar grovt på att du menar MindStorm-sakerna. Det var med en liten dosa med mikroprocessor så du kunde "programmera" den att göra olika saker?

Bör ju finnas på deras hemsida, annars är google det största tipset.

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk
Medlem

Tror snarare att det var är dacta serien han tänker på. Det är legos utbildningsserie. Dock fanns mindstorm controllern som dacta också iofs

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Borde inte Lego själva ha nån form av Lös-legosavdelning? kan ju anars ringa lego och höra om du kan danska

Visa signatur

skriva kan jag läsa kan jag, men bra de får du bedöma själv. står bara upp till en sak och de är att jag är LAT.
Gigabyte P35 DS4 || Intel E6750 || Corsair XMS2 Xtreme 4096MB || Xfx 9800Gt || 4250Gb Hdd 2x2Tb 1x250Gb || Corsair VX550w

Permalänk
Medlem

JÄÄ!!

Fick tjockbra idé jag har haft teckniklego som intresse halva livet, ska fan bygga ett dator chassi med massor av mindstormsprogramerade funktioner.

Ska dock inte ha väggar av lego för det är apfult.

Har massor av motorer mindstorms och hydraulik.

Fett!

Nåra kul idéer på funktioner?

EDIT: när ni ändå kommer med era briljanta och lysande idéer så kan ni väll också påpeka vad ni tycker om det nya legot, där det blir bara färre och färre bitar att sätta ihop?

Permalänk
Medlem

Motoriserad eject där legot fäller ned lucka och sen trycker på spelarens eject knapp.

Nya legot är inget lego. Legos grundideer var att alla bitar skulle passa med alla, det går inte nu, bitarna skulle användas för att byggas med, inte enbart lekas med den färdiga modellen.

Tyvärr så har lego förlorat sin själ, frågan är bara när de går under tyvärr

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Ja jag är fett besviken.

Hur ofta lekete man med prylen man byggt igentligen?
Det var ju byggandet som var det roliga..

JAg och mina polare byggde ofta Robotwars av vårat tekniklego med motorer och stuff och slog sönder varandras grejjer (ps en till underbar grejj med lego: delarna i sig kan aldrig gå sönder bara lossna från varandra.)

Men du har rätt man måste ju absolut göra något så att öppna luckan till cdn är en upplevelse.

Funderar ochså på att chassit skulle kunna "transformeras" för ultimat kylning med en knapptryckning.

Permalänk

Jupp! Ja håller med. Lego är skit nu för tiden, annat var de när man va mindre.Sjävklart har man kvar kilovis med lego hemma hos föräldrarna.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Hmm är lite lockande att efter ett par år köpa lego igen, den där 32 bitars prosseorn ser lockande ut, synd bara det att den också är as få bitar.

någon sa att man kan göra en processorfläckt av en legomotor men jag tror inte jag kan få upp varvtalen tillräkligt.

Permalänk
Medlem

Det blir nog väldigt tufft att få till en bra kylfläkt. Motorerna är för veka helt enkelt.

Förresten Luckan framför CD:N eller helst flera ska naturligtvis vara en dörr av fet skyddsrumsmodell med låskolvar och allt

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem

Hmm i lego då eller?

Det där med Cdn så funderar jag på att ha den infälld så att den fälls ut på en sorts "arm" när man trycker på knappen

En till grej ska köpa en fjärkontroll och kanske en till microprosessor.