Telias bredbandssupport är sämst i klassen

Permalänk
Medlem

Telias bredbandssupport är sämst i klassen

Permalänk
Medlem

den erfarenhet jag har telias support är väl inte den bästa...

t.ex. ringde jag in en gång 10 minuter innan stängning..5 minuter senare (21.55 eller vad det är) var vi klar med den fina felsökningen och vi skulle felanmäla.

då trycker killen ur sig "Kan inte du ringa in imorgon igen och felanmäla då istället?"

Efter att jag suttit i kö i 30 minuter så tycker killen att jag ska ringa in nästa dag igen för att han vill sticka från jobbet så snabbt som möjligt?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

mm, men detta forukm är fullt av telia dyrkare....

Visa signatur

https://www.piratpartiet.se/ - Ljuset i politiskt mörka sverige
Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg

Efter att jag suttit i kö i 30 minuter så tycker killen att jag ska ringa in nästa dag igen för att han vill sticka från jobbet så snabbt som möjligt?

hehe det där är ju inget teliaspeciellt?
är du förvånad över vad han sa? vad hade du gjort i samma situation?
detta är inget påhopp utan mer en liten utsträvan från ämnet kanske.

killen i supporten:
1. känner inte dig.
2. har jobbat en hel dag och är trött
3. får antagligen ingen övertidsersättning
4. tjänar egentligen ingenting på om du stannar kvar som kund eller inte
(iofs i långa loppet går telia i konkurs men den dan det problemet)
5. jobbar antagligen på ett call-center och har därmet ännu mindre med telia att göra

kontentan är att i stort sett alla i dagens samhälle bryr sig endast om sig själva, ge honom en enda privat vinning på att stanna kvar och hjälpa dig? (iofs kanske han i slutändan får sparken, vet inte hur avtalen ser ut)

jag säger nu inte att detta är rätt, bra eller någonting. men utav alla mina erfarenheter hittils i livet så är det ju såhär det funkar. enda gångerna jag någonsin blivit bra bemött/fått bra service är när jag har varit i kontakt med små företag / enskilda firmor där man har haft mer eller mindre direktkontakt med någon som är involverad i drivandet av företaget.

som exempel:
under mina år med BBB som adsl-leverantör hände följande:
2ggr ringde jag och felanmälde, 3:e gången jag ringde när det fortfarande inte hänt nått så fick jag till svar "nää vi kan inte se att det ligger någon felänmälan", dom 2 första personerna jag då talat med har misskött sitt jobb så grovt att dom inte ens brytt sig om att göra en felanmälan

Efter detta tar jag alltid för och efternamn på alla jag pratar med i supportärenden, samt antecknar även tid och datum.

blev nästan helt offtopic men det är en intressant diskussion om vad iaf jag anser blir problem på större företag där dom anställda egentligen inte bryr sig om företagets intressen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
hehe det där är ju inget teliaspeciellt?
är du förvånad över vad han sa? vad hade du gjort i samma situation?
detta är inget påhopp utan mer en liten utsträvan från ämnet kanske.

killen i supporten:
1. känner inte dig.
2. har jobbat en hel dag och är trött
3. får antagligen ingen övertidsersättning
4. tjänar egentligen ingenting på om du stannar kvar som kund eller inte
(iofs i långa loppet går telia i konkurs men den dan det problemet)
5. jobbar antagligen på ett call-center och har därmet ännu mindre med telia att göra

kontentan är att i stort sett alla i dagens samhälle bryr sig endast om sig själva, ge honom en enda privat vinning på att stanna kvar och hjälpa dig? (iofs kanske han i slutändan får sparken, vet inte hur avtalen ser ut)

jag säger nu inte att detta är rätt, bra eller någonting. men utav alla mina erfarenheter hittils i livet så är det ju såhär det funkar. enda gångerna jag någonsin blivit bra bemött/fått bra service är när jag har varit i kontakt med små företag / enskilda firmor där man har haft mer eller mindre direktkontakt med någon som är involverad i drivandet av företaget.

som exempel:
under mina år med BBB som adsl-leverantör hände följande:
2ggr ringde jag och felanmälde, 3:e gången jag ringde när det fortfarande inte hänt nått så fick jag till svar "nää vi kan inte se att det ligger någon felänmälan", dom 2 första personerna jag då talat med har misskött sitt jobb så grovt att dom inte ens brytt sig om att göra en felanmälan

Efter detta tar jag alltid för och efternamn på alla jag pratar med i supportärenden, samt antecknar även tid och datum.

blev nästan helt offtopic men det är en intressant diskussion om vad iaf jag anser blir problem på större företag där dom anställda egentligen inte bryr sig om företagets intressen.

Jag har då jobbat på support, och jag brukade oftast jobba 12-timmars pass, och inte fan var jag lika jävla dryg som han var då iallafall. Det går på 2-3 minuter att felanmäla något oftast.

Eller så kunde han ha tagit ner infon på ett papper och felanmält dagen efter, så jävla jobbigt är det inte att vara trevlig i 1 minut innan man lägger på luren och går hem på dagen.

Vill man inte Kundens bästa så har man fan inget att göra i support heller. Och har man inte tänkt att hjälpa kunden så ska man inte svara på ett samtal 10 minuter innan man slutar heller...

Har hänt både en och två gånger att jag fått stannat kvar 15-25 minuter efter att jag slutat för att jag varit i samtal med en kund, visst har det varit för mig intressanta diskussioner om Linux-servrar eller liknande.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Re: Telias bredbandssupport är sämst i klassen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxxq
http://www.idg.se/ArticlePages/200604/26/20060426163333_PFA/2...

Stämmer det?

Detta gäller kötiderna och inget annat. Visst, det finns idioter där som på alla andra ställen men det finns även gott om personal som är överkvalificerade för att sitta i en support och svara på en massa "dumma" frågor från Svensson, hmm...

Tror knappast Telias support är sämre än någon annan förutom de långa jävla köerna...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Telias bredbandssupport är sämst i klassen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degeneration
... men det finns även gott om personal som är överkvalificerade för att sitta i en support och svara på en massa "dumma" frågor från Svensson, hmm...

Tycker man att kunderna ställer "dumma" frågor och är irriterad över det så ska man inte sitta i support, hur jävla överkvalificerad man än må vara...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

Re: Re: Re: Telias bredbandssupport är sämst i klassen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Tycker man att kunderna ställer "dumma" frågor och är irriterad över det så ska man inte sitta i support, hur jävla överkvalificerad man än må vara...

Bogg, om kunden kommer in via chatt, en supporttjänst vi på Telia har, och skriver följande: "Hej! Mitt internet fungerar inte!!!???? Nu får ni faan fixa!!!!???" (hmm...kunden chattar men internet fungerar inte)

Eller en klassiker:

Kund: Nu har jag skaffat ett sånt där bredband som alla pratar om, på jobbet säger ju alla att det är så jävla bra. Men hur fan gör jag nu?

Support: Ja, har du anslutit utrustningen? Dvs modemet till jacket och datorn.

Kund: Dator??? Vafan ska man ha en dator också?

Är det okej om jag klassificerar det som dumma frågor? Det är den nivån jag pratar om. Har jag skrivit något om att jag blir irriterad på dumma frågor? Tycker snarare det är ganska underhållande.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Telias bredbandssupport är sämst i klassen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degeneration
Bogg, om kunden kommer in via chatt, en supporttjänst vi på Telia har, och skriver följande: "Hej! Mitt internet fungerar inte!!!???? Nu får ni faan fixa!!!!???" (hmm...kunden chattar men internet fungerar inte)

Eller en klassiker:

Kund: Nu har jag skaffat ett sånt där bredband som alla pratar om, på jobbet säger ju alla att det är så jävla bra. Men hur fan gör jag nu?

Support: Ja, har du anslutit utrustningen? Dvs modemet till jacket och datorn.

Kund: Dator??? Vafan ska man ha en dator också?

Är det okej om jag klassificerar det som dumma frågor? Det är den nivån jag pratar om. Har jag skrivit något om att jag blir irriterad på dumma frågor? Tycker snarare det är ganska underhållande.

Klart du får klassa det som dumma frågor, men på dig lät det som att överkvalificerade dårar som sitter på support och får ta emot dumma frågor såklart kan vara lite sne ibland.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag har också suttit på en support och måste hålla med det som någon skrev ovanför.
Om man inte har kundens bästa som intresse har man inte ett skit på supporten att göra.

Min sista dag innan semestern. Slutar 17.00 och får ett samtal 16.59 med en kille som
inte lyckas köra VPN mot företagets nätverk från ett hotell i Tokyo.
Bad jag honom ringa imorgon? Nej utan jag donerade 45min av min tid
för att sköta mitt arbete.

Permalänk
Medlem

Det är PC för alla som har gjort testet, behöver jag säga mer?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xerial
Jag har också suttit på en support och måste hålla med det som någon skrev ovanför.
Om man inte har kundens bästa som intresse har man inte ett skit på supporten att göra.

Min sista dag innan semestern. Slutar 17.00 och får ett samtal 16.59 med en kille som
inte lyckas köra VPN mot företagets nätverk från ett hotell i Tokyo.
Bad jag honom ringa imorgon? Nej utan jag donerade 45min av min tid
för att sköta mitt arbete.

Jag håller med dig till 100%. Är man professionell så tar man sig an kunden vilket ärende det än gäller och håller god min samt gör sitt bästa, inget snack om det. Det har blivit många missade raster, bussar och försenade luncher för mig med. Det jag menar är att vad jag tycker om enstaka kunder som är helt bakom flötet påverkar knappast det jobb jag ändå utför. Om jag sedan vill skratta åt eländet efter vi lagt på så är det skitsamma.

Sedan är jag mycket väl medveten om att kunder med större kunskap som ringer in och får tala med "fel" person på supporten säkert kan ha lika kul åt den människan och berätta för alla sina bekanta vilka idioter det är som jobbar på den supporten och de fattar ju ingenting...etc. Man ska inte dra alla över samma kam, vare sig det är kunder som behöver hjälp eller supportpersonal.

Permalänk

Fast överlagg har jag snackat med dålig supportpersonal från telias håll dessvärre. Dessvärre mest kvinnor där som inte kan mycket alls. Som skyller på nätverkskort och annat trots felet ligger hos dem.

Permalänk
Medlem

Älskar en kund straxt utanför växjö som var fly förbannad milt sagt över att han hadde ping över 30 mot Sunet och krävde att Telia minst skulle dra en ny fiber till honom så att han fick ned pingen.

Detta var två dagar efter gudrun. Tjejen på supporten som hadde jobbat ganska mycket (typ dygnet runt) bad honom dra åt h-e....

Angående artikeln så förefaller det mer som hänt i veckan än seriöst reportage, långa väntetider är en sak, dålig support en annan

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk

Dom gångerna jag har varit i kontakt med Telias support så har det funkat skitbra, visst kan det vara lite väntetid men företaget har miljoner med kunder :). Har bara träffat på en person på Telia som inte var på samma väglängd som mig och det blev missförstånd, men jag överlevde det !

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk

Känns som det är samma sak att ringa till support som att spela på lotto. Ibland har man tur, ibland inte. Har hänt ett par gånger att jag tackat för mig och ringt upp igen för att komma till någon som kan hjälpa mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av persson78
Känns som det är samma sak att ringa till support som att spela på lotto. Ibland har man tur, ibland inte. Har hänt ett par gånger att jag tackat för mig och ringt upp igen för att komma till någon som kan hjälpa mig.

Ojdå, insett att vi är människor?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Def_Dog
Ojdå, insett att vi är människor?

Missade du smileyn?
Det finns guldklimpar och rötägg på båda sidor telefonluren...

Jämförelsen med lotto kanske var lite extrem, "vinstchansen" är nog högre på supporten.

Edit: Vill även förtydliga att jag inte slängt luren i örat på ngn eller varit otrevlig.
Har gjort 3-4 pass som telefonintervjuare, och det var ingen höjdare, kan tänka mig att sitta i supporten är minst sju resor värre.

Permalänk
Medlem

Sry, var mest generellt menat men så van att köra quote på människor

Permalänk
Medlem

Telias support är precis som all annan bredbandssupport: Bra när det funkar, skit när det strular.

Att bli behandlad som en komplett idiot när man ringer för femte gången på en vecka är ju inte heller uppskattat, de borde lägga till ett extra val på knapptelefonen: "har du ringt om dettta problem tidigare och vill inte rabbla hela ditt bredbands historia för femte gången, tryck 1".
Men jag tror knappast att de är sämst, och köerna är väl inte längre än nån annanstans. Prova att ringa till Arbetsförmedlingen en måndagseftermiddag. Sist jag ringde så var det en timme och 45 minuter kö.
Skillnaden mellan Telia och Netatonce, som jag har nu, har väl snarast varit att när man ringer Telia är det 35 för i kö, men efter 30 minuter så är det din tur och man får hjälp. Hos Netatonce är det 5 i kö, men 45 minuter senare sittter du fortfarande där med luren i handen. Och när man väl kommer till support så kan de absolut ingenting så man får prata med en tekniker. Och tillochmed teknikern säger att supporten är värdelös och kan ingenting. Men de uppgraderar gärna bredbandet till 24 mbit för 299:-/mån.

Och det är ju bra, om man nu ens kunde få över 1 mbit

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Vet ej har aldrig haft telia.

Däremot jobbar jag på supporten.
Väldigt sällan det brukar vara köer på linan jag sitter på men visst det händer.
Det där med att supportera utanför arbetstid händer väldigt sällan för mig men det har hänt. Kan säga att på en fredag kl 17.59 är det inte så roligt att få ett samtal med en tant som är 80 år och ska göra något riktigt krånligt. Ingen höjdare.

Men då berättar jag istället som det är att kl är 6 och vi stänger nu och jag ber att får ringa tillbaka på måndag morgon som jag gör så vi verkligen har tid för felsökning.

Jag har faktiskt gjort så nån gång det har fungerat utmärkt.
Vi skickar ut en så kallad "Customer satisfaction" vad dom tycker om oss på supporten , vad jag har märket har jag ej fått nåt negativ på ett sådant samtal.

Sä länge man är ärligt och snäll mot kunden , framför allt löser problemet. (Även om det blir en dag senare) Så är dom oftast nöjda.

Permalänk
Medlem

http://contactcentret.blogspot.com/
Läs denna.
Den beskriver verkligheten för 85% av Sveriges supportpersonal.
Öjämna arbetsperioder, högt arbetstryck och ett företag som inte bryr sig ett skit i vad du tycker och tänker.
Support är ett lååågt jobb.
1st line support är ett skitjobb helt enkelt. Säger någonått annat vet dom inte vad dom talar om...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
http://contactcentret.blogspot.com/
Läs denna.
Den beskriver verkligheten för 85% av Sveriges supportpersonal.
Öjämna arbetsperioder, högt arbetstryck och ett företag som inte bryr sig ett skit i vad du tycker och tänker.
Support är ett lååågt jobb.
1st line support är ett skitjobb helt enkelt. Säger någonått annat vet dom inte vad dom talar om...

Jag vet vad jag pratar om , hela mitt vuxna liv hittils har jag jobbar med support.
Visst på vissa företag kan det klassas som skitjobb , vet t.o.m att vissa kompisar skrattar för jag jobbar här.
Däremot inget jag tar åt mig för dom lever på Soc och har inget jobb eller riktig skolbetyg.

Jag gillar faktiskt mitt jobb tro det eller ej.
fasta arbetstider,bra jobbarpolare, lätt att få kontakt med folk inom företaget om det kräver en rikitg klurig fråga från en kund.

Men visst vissa dagar har man en riktigt "skit-dag" och det går inte alls som man har tänkt sig.

Sällan dom dagarn händer för mig.

Permalänk
Medlem

Jobbar du med 1st-line support eller är det internsupport? typ helpdesk?

Permalänk
Medlem

Jobbar du med 1st-line support eller är det internsupport? typ helpdesk?
Det finns ytetrst få företag som supporterar privatpersoner som är vettiga gentemot sina anställda.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Telias bredbandssupport är sämst i klassen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degeneration
Bogg, om kunden kommer in via chatt, en supporttjänst vi på Telia har, och skriver följande: "Hej! Mitt internet fungerar inte!!!???? Nu får ni faan fixa!!!!???" (hmm...kunden chattar men internet fungerar inte)

Jag har tagit hjälp av Telias chatt när mitt abonnemang var nere.
Fast då har jag dock 2 st isp hemma.

Visa signatur

/Joga

Permalänk
Medlem

har aldrig suttit på Telias suport, men jag jobbar som telefonförsäljare för telia i alla fall, gissa om det är ett uppskattat yrke, så jag hör ju en hel del om hur suporten jobbar. ibland ringer jag upp dem för att testa deras kunskaper och i fall det är något jag är lite osäker och vill ha ett snabbt svar om så ringer jag upp dem eller går ner en våning där dom sitter. kön försvinner snabbt, bara man inte blir avskäckta av att det är så många före så är det lungt. jag har bara träffat på trevliga människor när jag har ringt dem. de är snabba och sakliga. tippsar om dom har några bra extra erbjudanden dom kan fixa åt mig, fixar problem på ett par sekunder och är oftast mycket kuniga... visst är de vissa som kan lite mindre också men då ber dom mig vänta ett par sekunder å så är dom tillbaka efter att ha frågat någon mer kunnig.

"
SM i Telefoni & Kundservice startades av Telia 1992-93. Under åren 93-99 arrangerade Telia mätningen, men år 2000 övertog företaget Q Survey SM. Professionella undersökare ringer 200 samtal vardera till deltagande företag, samtalen bedöms efter den upplevda kvalitén på kundservicen. Q-Survey i Ljusdal både initierar och genomför undersökningen. Det är upp till intresserade företag att anmäla sig till tävlingen som utser vinnare i totalt 14 klasser inom områdena Växel, Contact Center, E-post samt Kundupplevelseenkät
"

2004 hadde vi sveriges bässta kvinliga telefonist
2005 hadde vi sveriges bässta manliga telefonist, stor växel och Tele- och Datakommunikation

2005 deltog ca 200 företag i tävlingen

detta säger inte så mycket om telas kundsuport i helhet bara att vi som är en liten del utav den i alla fall är väldigt bra

edit: snälla slå mig inte för att jag är ett telia fanboy!

Visa signatur

Ledare för Nova Krepusko, ett svenskt guild för AoC

Permalänk
Medlem

Marcoon: du vet att företag som anmäler sig till dom där mätningarna själv väljer vilken "lina" som ska testas.. Hur svårt är det för dom som anmäler att då ta en VIP-lina eller liknande och anmäla till linan, och hur jobbigt är det då att få vettiga resultat?

Själv jobbar jag som first-line support (hatar det ordet, mest för att vi inte har ett riktigt sånt system) och jag har då inte det minsta problem med jobbet, sjyssta arbetstider oftast, jävligt sjyssta arbetskamrater och en trevlig "chef"...

Vi 5 som sitter här (vi har några till på ett annat ställe, som inte ska inkluderas i denna mening) har alla antingen mcse/mcp/cisco cert bakom oss, eller andra motsvarande utbildningar. Så ingen av oss är väl direkt lämpade för telefonsupport

Fast det förstås, vi har ingen "riktig" second line support heller så vi löser allt sinsemellan här..

Edit:

Not till folk som kanske missuppfattar: Nej, JAG jobbar Inte på telias support.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcoon
har aldrig suttit på Telias suport, men jag jobbar som telefonförsäljare för telia i alla fall, gissa om det är ett uppskattat yrke, så jag hör ju en hel del om hur suporten jobbar. ibland ringer jag upp dem för att testa deras kunskaper och i fall det är något jag är lite osäker och vill ha ett snabbt svar om så ringer jag upp dem eller går ner en våning där dom sitter. kön försvinner snabbt, bara man inte blir avskäckta av att det är så många före så är det lungt. jag har bara träffat på trevliga människor när jag har ringt dem. de är snabba och sakliga. tippsar om dom har några bra extra erbjudanden dom kan fixa åt mig, fixar problem på ett par sekunder och är oftast mycket kuniga... visst är de vissa som kan lite mindre också men då ber dom mig vänta ett par sekunder å så är dom tillbaka efter att ha frågat någon mer kunnig.

"
SM i Telefoni & Kundservice startades av Telia 1992-93. Under åren 93-99 arrangerade Telia mätningen, men år 2000 övertog företaget Q Survey SM. Professionella undersökare ringer 200 samtal vardera till deltagande företag, samtalen bedöms efter den upplevda kvalitén på kundservicen. Q-Survey i Ljusdal både initierar och genomför undersökningen. Det är upp till intresserade företag att anmäla sig till tävlingen som utser vinnare i totalt 14 klasser inom områdena Växel, Contact Center, E-post samt Kundupplevelseenkät
"

2004 hadde vi sveriges bässta kvinliga telefonist
2005 hadde vi sveriges bässta manliga telefonist, stor växel och Tele- och Datakommunikation

2005 deltog ca 200 företag i tävlingen

detta säger inte så mycket om telas kundsuport i helhet bara att vi som är en liten del utav den i alla fall är väldigt bra

edit: snälla slå mig inte för att jag är ett telia fanboy!

hehehe roligt , Jag bor i ljusdal.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Jobbar du med 1st-line support eller är det internsupport? typ helpdesk?
Det finns ytetrst få företag som supporterar privatpersoner som är vettiga gentemot sina anställda.

Jag jobbar som First-line allstå direkt kontakt med kunden eller återförsäljaren.
Det är beronde på vem som söker teknisk support.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marcoon

2004 hadde vi sveriges bässta kvinliga telefonist
2005 hadde vi sveriges bässta manliga telefonist, stor växel och Tele- och Datakommunikation

2005 deltog ca 200 företag i tävlingen

detta säger inte så mycket om telas kundsuport i helhet bara att vi som är en liten del utav den i alla fall är väldigt bra

edit: snälla slå mig inte för att jag är ett telia fanboy!

Visst att ni har delar av supporten som fungerar, men tyvär alltför stora delar som inte fungerar. Och har man lite udda frågor blir man ibland runt skickad mellan tusen personer tills man till slut får svaret "jo, det går att lösa, men vi vet inte hur". Får jag en fråga i mitt jobb om något nytt så ser jag till att kolla upp det ordentligt med de medel jag har istället för att bli sur o snässig åt en kund som ställer krångliga frågor.

Och ibland är bara supporten snäsig helt utan anledning, vill jag göra en felanmälan på linjen så låt mig göra det istället för att snäsa åt mig att jag har fel på mitt nätverkskort (trots man testat med en extra dator).

Visst att människor är olika men liknande röttägg som telia har, har jag aldrig träffat på hos varken Tele2, bredbandsbolaget, Spray, Glocalnet eller nåt annan bredbandsleverantör.