Permalänk
Medlem

hempc-erbjudande på bärbar

Har fått ett hempc erbjudande. Kan välja mellan stationär (se tråd under hela datorer) eller bärbar. Jag vill helst ha en bärbar, men jag vill också ha en dator som man kan spela med.

Jag är osäker på om den bärbara vi fått erbjudande om duger till att spela tex oblivion på god grafik.
Vad tror ni? Motivera gärna varför ni tycker att den funkar/inte funkar så jag har nåt att gå på.

Bildskärm:
17" TFT crystal view bredbildspanel WXGA 1400x900

Modell:
Amilo 3667 G

Operativsystem:
Microsoft windows xp media center edition 2005

Moderkort:
VIA K8T890 + VT8237R

Processor:
AMD mobile turion 64 ML42
2,4Ghz, 1600Mhz FSB, 512KB L2, Lancaster, 35W,754mPGA-sockel

Internminne:
2048 mb pc2700 (2x1024MB, DDR SDRAM, 333Mhz SO-DIMM)

Hårddisk:
100GB IDE (4200rpm, 2MB cache)

Grafikkort:
Ati mobility radeon X700HM 512MB (PCI express graphic card, MXM card)

Ljudkort:
AC97 (5.1 support via SPDIF)

Permalänk

väntar på en ungefär lika dan fast med nvidia go 6800....jag tycker du ska ta den, du lär bli belåten

Visa signatur

Mr. Swe_clockering

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swe_clockering
väntar på en ungefär lika dan fast med nvidia go 6800....jag tycker du ska ta den, du lär bli belåten

Men duger den till att spela krävande spel med bra grafik?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWitt
Men duger den till att spela krävande spel med bra grafik?

x700kortet går inte av för hackor... den klarar av alla nya spel... dock räkna inte med högsta upplösningen och sådär... men det är ett vasst grafikkort helt klart.

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Medlem

Borde gå, något slå hårddisk bara, det är de enda man kan klaga på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Northernlight
x700kortet går inte av för hackor... den klarar av alla nya spel... dock räkna inte med högsta upplösningen och sådär... men det är ett vasst grafikkort helt klart.

Jag har hört att för bärbara sätter ofta processorhastigheten punkt för alla mer avancerade spel etc om man vill ha lite bättre grafik..?

EDIT
Dublett-tråd. Denna kan tas bort

Permalänk

jag får denna för 6000 kr efter borttagen marginalskatt, är det abuse pris på denna datorn eller vad går den för på marknaden?

best regards

Visa signatur

Nidolausen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaWitt
Jag har hört att för bärbara sätter ofta processorhastigheten punkt för alla mer avancerade spel etc om man vill ha lite bättre grafik..?

EDIT
Dublett-tråd. Denna kan tas bort

w00t? Det måste ha varit ett tag sedan... I dagsläget finns det ohyggligt kraftfulla processorer (likt den ovan)... så nej... det stämmer inte.

Visa signatur

!? Yall talking to me!?
Guess not...

Permalänk
Avstängd

jag har en m3438 med 1gb ram och 6800go 256mb... intel pentium m 2mb cache 740... den är jag utan tvekan belåten med.. låter inte ett skit... riktigt tyst.. dock så är batteritiden inte den bästa men man kan nog inte förvänta sig mkt mer när man sitter på sånt muskelpaket...

topbetyg från mig.. tummarna upp för fujitsu siemens laptops

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.