Det allra första RMA brevet i detta ärende som jag skickade iväg:
RMA upplysningar:
Varunr - Produkt:
610480 - LG 17" Flatron L1715SS, TFT, 0.25 Silver
Serienummer:
411WAUP2U726
Felbeskrivning:
Är felet periodiskt?
Vet ej
Felbeskrivelse:
* Ingen kontakt til produktet. Kræver yderligere fejlbeskrivelse under "Yderligere fejlbeskrivelse / Andre fejl?"
Ja
TFT skärmens On/Off lampa blinkar oavbrutet utan att man kan stänga av kraftförsörjningen när datorn sätts igång. Skärmens On/Off knapp kan inte stänga av TFT skärmen, även när datorn är avstängd.
Hur har ni testat produkten?
Jag switchade familjens gamla CRT skärm mot min nya TFT skärm. Familjens gamla CRT skärm fungerar utmärkt med eran/(min) kundanpassade dator. Men TFT skärmen beter sig fortfarande konstigt när jag kopplar den till familjens gamla dator. Det är On/Off knappen som spökar.
Är produkten komplett?
Ja
Om varan testats som defekt, vill ni då att shg.biz byter ut produkten mot en motsvarande eller bättre produkt, som vi skickar till er istället?
Nej
Har ni kommentarer i samband med RMAsaks behandlingen?
Föredrar hellre att få pengar tillbaka ifall probelmet har blivit godkänt som defekt tillverkningsfel.
------------------------------------------------------------------------------------------
Detta email fick jag tillbaka från dem efter första felsöknings behandlingen från deras tekniska avdelning.
>>> shg.dk A/S <support@shg.dk> >>>
Inga fel konstaterades
*Er produkt, som köpts genom shg.biz, har testats av den tekniska avdelningen inom shg.biz, och vi hittar inga fel på produkten. Vi har testat produkten med varor som är kompatibla med produkten, och utgått från den felbeskrivning som ni upprättat. I enlighet med våra försäljnings och reklamationsvilkår, så *kommer produkten att returneras tillsammans med en fraktavgift och en felsökningsavgift, vilken baseras på den tid som teknikerna använt i samband med felsökningen.
Priset för teknikerna är 480 SEK per timme inkl. moms och beräknas enligt varje påbörjad kvart.
*Under kundcentret på vår hemsida, så kan ni se testrapporten för er reklamationssak.
Om ni har några frågor, så kontakta gärna vår support avdelning på support@shg.biz
Vi hoppas att ni väljer att handla hos oss på shg.biz nästa gång ni ska handla hardware.
*Med vänliga hälsningar,
Tekniken, shg.biz
*http://www.shg.biz/
------------------------------------------------------------------------------------------
Så jag felsökte TFT skärmen 6 i sträck, skärmen var svart under hela den perioden oavsett hur jag kopplade den mellan 2 olika datorer. Oavsett hur jag pluggade om kablarna så var skärmen fortfarande svart och det gick inte att stänga av strömmen med On/Off knappen.
Så frakten via posten till SHG tog ca: 1 vecka och när dem pluggade in skärmen så får dem signal och bild på skärmen och anser att inget är fel, och avslutar därmed felsökningsprocessen bara för att jag inte angivit vidare instruktioner utöver att jag felanmälde till SHG att On/Off knappen spökar.
Hur i hela världen ska jag efter 6 timmars felsökande där skärmen konstant var svart kunna förutsäga att skärmen under den ca: 1 vecka långa frakten med posten. Sporadiskt skulle få liv igen vid anländet till SHG. Hur i hela världen skulle jag kunna ge dem mer utförliga instruktioner utöver mina 6 timmars felsökande. Hur i hela världen skall jag kunna förutsäga skärmens sporadiska beteende och därmed säga åt SHG tidmässigt när och hur saker hände under min felsökning, skärmen var ju SVART hela tiden. Jag trodde inte att det var relevant med nån tidinformation. Skitprodukten var SVART den kunde inte få nån signal, vad mer kan jag säga!!!
Är det liksom krav på mig som RMA sökande att jag ska kunna *se in i framtiden* samt *läsa SHGs tankar* så att jag kunnat ge dem instruktioner utöver vad jag beskrev i mitt första RMA?
Hur pass utförligare kan jag uttrycka mig egentligen, måste jag instruera dem ner på minuten hur dem ska sköta sitt jobb i verkstaden. Jag visste inte att jag som RMA sökande skulle ha fullmakten att agera som deras VD och instruera dem när dem ska göra vad och när dem får gå på toa pauser osv.
I och med ovanstående händelser, på grund av att jag inte kunnat *se in i framtiden* och förutsagt dem sporadiska händelserna så får jag därmed inte täckning för dem service+fraktkostnader som kostat mig över 300 kr. Med min andra RMA + säkert ett flertal ytterliggare rundor skulle jag inte bli förvånad om NOTAN växer sig till 1000 kr utan att jag får ersättning för dessa kostnader.