Muskampen 2025: Segraren korad!

Sjukt stor varning för SHG.biz_02

Permalänk
Medlem

Sjukt stor varning för SHG.biz_02

Jag hade problem med TFT skärmen för en månad sen, jag testade flera timmar i sträck det gick helt enkelt inte att stänga av skärmen med On/off knappen. Så jag i min naivitet antog att skärmen var dålig och paketerade hela köret för att skicka iväg den på Posten morgonen därpå.
Det går nån vecka SHG får mitt paket dem testar skärmen verkar ha självläkt lite grann och nollställt sig under veckan som gått.
Dem får bild skickar tillbaka skärmen med 300+ kr räkning till mig och säger att dem fick bild.

Så nu måste jag göra en ny reklamation på mitt gamla, där jag ordagrannt måste instruera dem exakt hur dem ska felsöka och i hur många timmar och minuter.
Jag menar räckte det inte att jag säger att nånting var fel på skärmen sen dag ett, måste jag dessutom ordagrannt säga till dem hur dem ska sköta sitt jobb i felsökandet för att jag ska få ersättning.
Jag menar plugga in skärmen i en dator för att se om man får bild el. inte det kunde ju jag själv ha gjort utan 300 kr frakt och service.

Här trodde jag i min naivitet att dem hade standardiserade felsöknings rutiner, även om dem råkar få grejer att funka första sekunden. Jag trodde att det var högre standard än så utan att man behöver säga när dem ska gå på toaletten och när dem ska ha lunch, hur dem ska arbeta osv.
-------------------------------------------------------------------------
Månadslång irriterad väntan och historia kort
Innebär det att bara för att jag inte sade åt dem exakt, hur dem skulle sköta sitt arbete att jag inte längre får täckning för mitt gamla RMA handling + frakt som ligger på ca 300-400 kr?

Ett till STORT minus hos SHG, man kan inte skicka mejl till dem som är längre än 3 rader långt. Då får man ett kryptiskt felmeddelande tillbaka som säger att mejlet inte gick fram. Har en hel katalog på över 10 st. såna felmejl som jag samlar på.

Permalänk
Medlem

Skrev du i din felanmälan att on/off-knappen inte fungerade?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

SHG är allmänt kände för att ha inkompetent support och felsökning utav hårdvara enligt min uppfattning.

Min kompis har en bärbar dator av deras märke som inte alltid startade när man tryckte på powerknappen. Han skickade in den och fick tillbaka den med meddelande att den startade fint. Han ringde då förargad till dom och frågade vad dom höll på med, då fick han höra att det va hans fel att det var så eftersom det är fel på hans windows installation. Spelade ingen roll hur mycket man än sa att windows inte har någon som helst funktion så tidigt i boot processen, kärringen i luren vägrade fatta.
Några dagar senare fick han tag i en annan snubbe där och han svarade direkt att det måste vara ett hårdvarufel på datorn. Han skickade in den igen och då bytte dom ut hela moderkortet i datorn och helt plötsligt så funkade allt fint.

Man ska alltså ha tur med vem man snackar med eftersom kvinnan i supporten i princip inte kan någonting och har någon löjlig princip att inte ge med sig någonting. Medan den andre killen verkar ha förståelse för både hårdvara och hur man snackar med kunder.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS X570 - XFX Radeon RX 6950 XT - 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600MHz CL16 - ADATA Legend 800 1TB - Kingston A400 960GB - Noctua NH-U12S - Corsair RM750 v2 - Cooler Master MasterCase H500M

Permalänk
Medlem

Felanmäl aldrig saker du köper. Funkar den inte - använd distansköplagen och ångerköp - då kan de säga vad fan de vill och inte ta ut några ocker-avgifter.

Beställ sedan i kompisens namn nästa gång och hoppas på felfri vara.
Felaktig vara igen? - Distansköplagen igen och beställ i moster Gunhilds namn nästa gång...

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

WS: z790 ProArt + 13900K + 4080 + 2x32GB 6400 MT/s + 19 TB NVME. Bambu labs P1S.
Server: Klassiskt PC-V2000 med skapligt mycket SSD (ca 33 + 57 TB) och dual 10G.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pappy
Felanmäl aldrig saker du köper. Funkar den inte - använd distansköplagen och ångerköp - då kan de säga vad fan de vill och inte ta ut några ocker-avgifter.

Beställ sedan i kompisens namn nästa gång och hoppas på felfri vara.
Felaktig vara igen? - Distansköplagen igen och beställ i moster Gunhilds namn nästa gång...

Kostar dock frakt fram och tillbaka varje gång..

Köp aldrig saker från tvivelaktiga företag är väl en bättre idé imho. SHG är på min svarta lista sen länge.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Men seriöst tänk till nu lite , du kan ju inte skicka in skärmen och skriva "nått är fel" , givetvis måste man skriva vad som är fel och om det uppstår under speciella förhållanden.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

Of course tror ni jag är dum eller, det är en skärm man kan bara trycka på en knapp för att stänga av och på On/Off för att feltesta den.
Jag skrev ett halvt A4 om problemet, dock inte hur dem ordagrannt skulle felsöka tidsmässigt samt när dem skulle få gå på toapauser, ta lunchbreak, och allmänt hur dem skulle sköta sitt jobb (felsökningen) jag menar om jag visste då skulle jag aldrig ha behövt skicka in min defekta skärm från första början

Jag menar skärmen blev svart efter användning, 6 timmar i sträck var den svart då antar jag att nåt är fel el.? oavsett hur mycket jag kopplade ur sladdarna osv. Hur skulle jag kunna veta att skärmen skulle *självläka* sig självt efter 1/2-7 dagar för att åter kunna simulera dess *självdöda fenomen*. Så jag skrev helt enkelt inte hur länge dem skulle vara tvungna att felsöka den, skärmen var ju svart så länge som jag försökte återuppliva den.

Jag borde nog ta kontakt med Konsumentverket direkt istället för att vänta 1 månad till på att få besked om mitt 2:a RMA på samma problem.

Permalänk
Medlem

Sjukt stor varning för SHG.biz_03

Det är jag som skrev SHG.biz_02 då jag såg att nån annan hade klagat på SHG tidigare så tänkte jag ge det hela lite struktur så att man i framtiden kanske kan lägga alla problem trådar om SHG i sin egen katalog utifall det finns fler fall.

Iallafall min SHG.biz_02 klagotråd angående LG TFT 17" skärmen kan växa till nånting stort och grötigt ifall nån kräver att få se mina A4 långa korrespondenser med SHG.

Så här i mitt SHG.biz_03 tråd ville jag belysa en annan grej som kanske inte framkom lika tydligt på grund av allt förklarande jag var tvungen att gå igenom angående problem skärmen.
-------------------------------------------------------------------------------------

*MYSTISKT* EMAIL PROBLEM HOS SHG.biz
Inte nog med hela reklamations, frakt och service karussellen som jag personligen måste stå för hittills. Företaget SHG.biz har efter min första RMA handling utan att ge mig ekonomisk ersättning el. motsvarande.
Av nån konstig anledning fått svårigheter med att ta emot direkta emails från mig som är längre än 3 RADER långa.
Jag har även samlat 10-tals såna tekniska felmeddelanden om emails som inte gått att komma fram till dem, i mitt försök att kommunicera mitt problem med dem.

PS.
Dem hade inga problem att ta emot långa emails från mig första gången som jag reklamerade och det var samma email konto som jag använder från KTH
Är det här nåt slags straff jag får för att jag har förbrukat mina snällhets poäng hos dem eller
-------------------------------------------------------------------------------------

Hi. This is the qmail-send program at dkcphmx26.softcom.dk.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<HEMLIGT@shg.dk>:
User and password not set, continuing without authentication.
<HEMLIGT@shg.dk> 81.7.138.29 failed after I sent the message.
Remote host said: 550 5.7.1 Requested action not taken: message refused

--- Below this line is a copy of the message.

Return-Path: <MITT_PRIVATA_EMAIL@syd.kth.se>
Received: (qmail 4906 invoked by uid 74); 11 May 2006 21:42:20 -0000
Received: from 130.237.83.42 by dkcphmx26.softcom.dk (envelope-from <MITT_PRIVATA_EMAIL@syd.kth.se>).

tag msg.1147383738.819510.18620
(Processed in 1.44749 secs); 11 May 2006 21:42:20 -0000
X-SoftScan-Status: clean (virus: 1/1/1/1, spam: 1, paranoid: 1/1)
X-Secure-TLS: Yes, message received through TLS by dkcphmx26.softcom.dk (AES256-SHA)
Received: from riksvasa.syd.kth.se (HELO Riksvasa.syd.kth.se) (130.237.83.42)
by dkcphmx26.softcom.dk over TLS secured channel with ESMTP; Thu, 11 May 2006 23:42:18

+0200
Received: from HDomain-MTA by Riksvasa.syd.kth.se
with Novell_GroupWise; Thu, 11 May 2006 23:42:18 +0200
Message-Id: <4463CBB30200009500001795@Riksvasa.syd.kth.se>
X-Mailer: Novell GroupWise Internet Agent 7.0
Date: Thu, 11 May 2006 23:41:39 +0200
From:<MITT_PRIVATA_EMAIL@syd.kth.se>
To: <HEMLIGT@shg.dk>
Subject: Sv: RE: Problem 1/11 - RMA 91237
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Content-Disposition: inline

RMA-sak hos shg.biz

1.)
Det st=C3=A5r i mitt nya RMA =C3=B6versikt p=C3=A5 SHGs hemsida att jag =
=C3=A4ven kommer att reklamera min gamla mus som var defekt sen tidigare =
som jag l=C3=A4mnade in f=C3=B6r l=C3=A4nge sen. Nu ville jag bara =
reklamera den gamla d=C3=A5liga sk=C3=A4rmen inte musen ox=C3=A5, kommer =
det att bli n=C3=A5gra komplikationer nu?
2.)
Ni skrev att utifall ni skulle kunna =C3=A5terskapa det problem som jag =
tidigare hade beskrivit d=C3=A5 skulle ni byta ut sk=C3=A4rmen mot en ny. =
Men det har redan g=C3=A5tt ca 1 m=C3=A5nad utan att familjen har kunnat =
anv=C3=A4nda sk=C3=A4rmen, vi har redan g=C3=A5tt och k=C3=B6pt en helt ny =
hos en lokal butik. Vi beh=C3=B6ver inte en 3:e sk=C3=A4rm hemma som =
dessutom =C3=A4r *ny* opr=C3=B6vad med bara mindre =C3=A4n 6 m=C3=A5naders =
garanti kvar.
3.)
Kan jag f=C3=B6r dem pengarna som sk=C3=A4rmen =C3=A4r v=C3=A4rd ist=C3=A4l=
let f=C3=A5 nya minnen fr=C3=A5n SHG eller f=C3=A5 pengarna tillbaka?
Ifall jag kan byta ut den d=C3=A5liga sk=C3=A4rmen mot nya minnen, kan ni =
g=C3=A5 in i mitt f=C3=B6rsta order k=C3=B6p =C3=A5r 2004 och se ifall det =
datorsystem som ni byggde =C3=A5t mig kan hantera
4x 512 Mb - RAM minnen
eller ifall jag beh=C3=B6ver en annan sorts konfigurering av RAM minnen =
ifall jag vill ut=C3=B6ka mitt nuvarande 1 Gb till 2 Gb RAM utan att det =
orsakar strul i systemet?

Permalänk
Hedersmedlem

*trådar ihopslagna*

Permalänk
Medlem

Re: Sjukt stor varning för SHG.biz_02

Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffy811
Jag hade problem med TFT skärmen för en månad sen, jag testade flera timmar i sträck det gick helt enkelt inte att stänga av skärmen med On/off knappen. Så jag i min naivitet antog att skärmen var dålig och paketerade hela köret för att skicka iväg den på Posten morgonen därpå.
Det går nån vecka SHG får mitt paket dem testar skärmen verkar ha självläkt lite grann och nollställt sig under veckan som gått.
Dem får bild skickar tillbaka skärmen med 300+ kr räkning till mig och säger att dem fick bild.

Så nu måste jag göra en ny reklamation på mitt gamla, där jag ordagrannt måste instruera dem exakt hur dem ska felsöka och i hur många timmar och minuter.
Jag menar räckte det inte att jag säger att nånting var fel på skärmen sen dag ett, måste jag dessutom ordagrannt säga till dem hur dem ska sköta sitt jobb i felsökandet för att jag ska få ersättning.
Jag menar plugga in skärmen i en dator för att se om man får bild el. inte det kunde ju jag själv ha gjort utan 300 kr frakt och service.

Här trodde jag i min naivitet att dem hade standardiserade felsöknings rutiner, även om dem råkar få grejer att funka första sekunden. Jag trodde att det var högre standard än så utan att man behöver säga när dem ska gå på toaletten och när dem ska ha lunch, hur dem ska arbeta osv.
-------------------------------------------------------------------------
Månadslång irriterad väntan och historia kort
Innebär det att bara för att jag inte sade åt dem exakt, hur dem skulle sköta sitt arbete att jag inte längre får täckning för mitt gamla RMA handling + frakt som ligger på ca 300-400 kr?

Ett till STORT minus hos SHG, man kan inte skicka mejl till dem som är längre än 3 rader långt. Då får man ett kryptiskt felmeddelande tillbaka som säger att mejlet inte gick fram. Har en hel katalog på över 10 st. såna felmejl som jag samlar på.

Ta kontakt med din konsumentrådgivare i din kommun för att ev göra en anmälan till ARN och ring eller skicka sedan brev till SHG.BIZ där du talar om för dom att du har varit i kontakt med din konsumentrådgivare och hon ska hjälpa dig göra en anmälan till ARN så ska du få se att dom tar vid sig för en anmälan till ARN innebär badwill för företaget och det är det sista dom vill ha.

Permalänk

Det viktigaste när man reklamerar något är att skriva en så utförlig felbeskrivning som möjligt. Vad som är fel, när det inträffar, och hur man själv felsökt. Om det är vid specifika tillfällen eller efter lång tid som felet framkommer så får man ju skriva det i sin felbeskrivning.

(Jag vet inte exakt hur din felbeskrivning till butiken såg ut Biffy men gissningsvis var den inte tillräckligt utförlig för att kunna hitta felet.)

Visa signatur

Odla hemma, odla borta.

Permalänk
Medlem

Det allra första RMA brevet.

Det allra första RMA brevet i detta ärende som jag skickade iväg:

RMA upplysningar:
Varunr - Produkt:
610480 - LG 17" Flatron L1715SS, TFT, 0.25 Silver
Serienummer:
411WAUP2U726
Felbeskrivning:

Är felet periodiskt?
Vet ej

Felbeskrivelse:
* Ingen kontakt til produktet. Kræver yderligere fejlbeskrivelse under "Yderligere fejlbeskrivelse / Andre fejl?"

Ja

TFT skärmens On/Off lampa blinkar oavbrutet utan att man kan stänga av kraftförsörjningen när datorn sätts igång. Skärmens On/Off knapp kan inte stänga av TFT skärmen, även när datorn är avstängd.

Hur har ni testat produkten?
Jag switchade familjens gamla CRT skärm mot min nya TFT skärm. Familjens gamla CRT skärm fungerar utmärkt med eran/(min) kundanpassade dator. Men TFT skärmen beter sig fortfarande konstigt när jag kopplar den till familjens gamla dator. Det är On/Off knappen som spökar.

Är produkten komplett?
Ja

Om varan testats som defekt, vill ni då att shg.biz byter ut produkten mot en motsvarande eller bättre produkt, som vi skickar till er istället?
Nej

Har ni kommentarer i samband med RMAsaks behandlingen?
Föredrar hellre att få pengar tillbaka ifall probelmet har blivit godkänt som defekt tillverkningsfel.
------------------------------------------------------------------------------------------

Detta email fick jag tillbaka från dem efter första felsöknings behandlingen från deras tekniska avdelning.

>>> shg.dk A/S <support@shg.dk> >>>

Inga fel konstaterades

*Er produkt, som köpts genom shg.biz, har testats av den tekniska avdelningen inom shg.biz, och vi hittar inga fel på produkten. Vi har testat produkten med varor som är kompatibla med produkten, och utgått från den felbeskrivning som ni upprättat. I enlighet med våra försäljnings och reklamationsvilkår, så *kommer produkten att returneras tillsammans med en fraktavgift och en felsökningsavgift, vilken baseras på den tid som teknikerna använt i samband med felsökningen.
Priset för teknikerna är 480 SEK per timme inkl. moms och beräknas enligt varje påbörjad kvart.
*Under kundcentret på vår hemsida, så kan ni se testrapporten för er reklamationssak.
Om ni har några frågor, så kontakta gärna vår support avdelning på support@shg.biz
Vi hoppas att ni väljer att handla hos oss på shg.biz nästa gång ni ska handla hardware.

*Med vänliga hälsningar,
Tekniken, shg.biz
*http://www.shg.biz/
------------------------------------------------------------------------------------------

Så jag felsökte TFT skärmen 6 i sträck, skärmen var svart under hela den perioden oavsett hur jag kopplade den mellan 2 olika datorer. Oavsett hur jag pluggade om kablarna så var skärmen fortfarande svart och det gick inte att stänga av strömmen med On/Off knappen.

Så frakten via posten till SHG tog ca: 1 vecka och när dem pluggade in skärmen så får dem signal och bild på skärmen och anser att inget är fel, och avslutar därmed felsökningsprocessen bara för att jag inte angivit vidare instruktioner utöver att jag felanmälde till SHG att On/Off knappen spökar.

Hur i hela världen ska jag efter 6 timmars felsökande där skärmen konstant var svart kunna förutsäga att skärmen under den ca: 1 vecka långa frakten med posten. Sporadiskt skulle få liv igen vid anländet till SHG. Hur i hela världen skulle jag kunna ge dem mer utförliga instruktioner utöver mina 6 timmars felsökande. Hur i hela världen skall jag kunna förutsäga skärmens sporadiska beteende och därmed säga åt SHG tidmässigt när och hur saker hände under min felsökning, skärmen var ju SVART hela tiden. Jag trodde inte att det var relevant med nån tidinformation. Skitprodukten var SVART den kunde inte få nån signal, vad mer kan jag säga!!!
Är det liksom krav på mig som RMA sökande att jag ska kunna *se in i framtiden* samt *läsa SHGs tankar* så att jag kunnat ge dem instruktioner utöver vad jag beskrev i mitt första RMA?

Hur pass utförligare kan jag uttrycka mig egentligen, måste jag instruera dem ner på minuten hur dem ska sköta sitt jobb i verkstaden. Jag visste inte att jag som RMA sökande skulle ha fullmakten att agera som deras VD och instruera dem när dem ska göra vad och när dem får gå på toa pauser osv.

I och med ovanstående händelser, på grund av att jag inte kunnat *se in i framtiden* och förutsagt dem sporadiska händelserna så får jag därmed inte täckning för dem service+fraktkostnader som kostat mig över 300 kr. Med min andra RMA + säkert ett flertal ytterliggare rundor skulle jag inte bli förvånad om NOTAN växer sig till 1000 kr utan att jag får ersättning för dessa kostnader.

Permalänk
Medlem

Nu kommer detta låta rätt cp men har du provat med att dra ner skärmupplösningen, med tanke på att du säger att den inte får någon signal...

Dock så låter det ju minst sagt udda att du inte kan stänga av den. Ta skärmen till en polare och testa för skojs skull.

Samt gör som olirc sa i detta fallet,

"Ta kontakt med din konsumentrådgivare i din kommun för att ev göra en anmälan till ARN och ring eller skicka sedan brev till SHG.BIZ där du talar om för dom att du har varit i kontakt med din konsumentrådgivare och hon ska hjälpa dig göra en anmälan till ARN så ska du få se att dom tar vid sig för en anmälan till ARN innebär badwill för företaget och det är det sista dom vill ha."

Dock så verkar SHG.BIZ drivas av ett par fullkomliga idioter som inte har mycket på denna jord att göra och därmed inte bryr sig om badwill..

Roliga i det hela är att Sweclockers användare hatar shg.biz men Sweclockers använder deras reklambanners.. dubbelmoral anyone?

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu kommer detta låta rätt cp men har du provat med att dra ner skärmupplösningen, med tanke på att du säger att den inte får någon signal...

Du har rätt det är rätt cp hur ska jag ändra skärmupplösningen om jag inte kan se monitorns inbyggda setup menyer el. kunna se Windows monitor setup om jag inte kan se hur jag navigerar med musen.

Citat:

Samt gör som olirc sa i detta fallet, (ARN anmälan)

Har gjort det parallellt med mina Sweclockers inlägg, ville bara bolla tankarna lite med folk här inne som är elit när det gäller datorer så att jag kan formulera min sitaution bättre till Konsumentverket bara.

Citat:

Roliga i det hela är att Sweclockers användare hatar shg.biz men Sweclockers använder deras reklambanners.. dubbelmoral anyone?

Strunta i moralen tycker jag! Om Shg.biz vill spola pengarna i toaletten hos en målgrupp som synat deras bluff verksamhet, låt Sweclockers få tjäna lite easy money för community'ns skull. One for all, All for one!

Citat:

Dock så verkar SHG.BIZ drivas av ett par fullkomliga idioter som inte har mycket på denna jord att göra och därmed inte bryr sig om badwill..

Det var du som sa det inte jag

Permalänk
Medlem

Tänkte att du skulle dra ner skärmupplösningen när du använder din gamla skärm innan du kopplar in den nya, använder du en högre skärupplösning än vad skärmen klarar av så får du ingen signal helt enkelt, men det visste du nog redan.

Permalänk
Medlem

Nä visste faktiskt inte smart lösning, men sen så köpte jag ju skärmen för att kunna köra på högre upplösning, det funkade i 2 år ju....så oavsett om upplösningen är sänkt el. inte, den är trasig och inte i godkänt skick.

Signal felet uppstod spontant efter 2 års användande så jag antar i min naivitet utan nån extensiv felsökning att nånting är fel. El. måste jag verkligen göra vetenskapliga slutsatser för att folk ska förstå vad som har hänt.

Permalänk
Medlem

Det är första gången jag handlar hos SHG.biz.
Köpte bl.a. moderkort + AMD64 3500+.

Hämtade ut mitt paket för en stund sen.
CPU:n låg utanför plastskyddet med flera pinnar böjda på lite olika ställen.
Har efter kontakt med supporten fått iväg en ny CPU hit, men vi får se om de är ärliga.

Jag har då aldrig sett en sämre packad CPU.
Den låg på en liten plastbricka med ett litet gummiband över för att hålla fast den. Bandet hade släppt och brickans kant hade slagit mot pinnarna tillräckligt hårt för att CPU:n skulle fördärvas.
Blir väl mitt sista köp där om inte allt går vägen nu. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrIbra
Det är första gången jag handlar hos SHG.biz.
Köpte bl.a. moderkort + AMD64 3500+.

Hämtade ut mitt paket för en stund sen.
CPU:n låg utanför plastskyddet med flera pinnar böjda på lite olika ställen.
Har efter kontakt med supporten fått iväg en ny CPU hit, men vi får se om de är ärliga.

Jag har då aldrig sett en sämre packad CPU.
Den låg på en liten plastbricka med ett litet gummiband över för att hålla fast den. Bandet hade släppt och brickans kant hade slagit mot pinnarna tillräckligt hårt för att CPU:n skulle fördärvas.
Blir väl mitt sista köp där om inte allt går vägen nu. :/

Det är sådär bulkförpackade CPU'er levereras till återförsäljare. Dom kommer en 10st tror jag det är på en plastbricka med gummiband virade runt dom.

Skumt att dom inte packade den bättre med tanke på att dom inte är gratis och benen böjs väldigt lätt.

Permalänk
Medlem

Jo, tycker att de borde packat den bättre.
Kommer ihåg när jag beställde min XP2200+, som också var bulk, från datorbutiken.com. Då låg den i en liten kartonglåda svept med skumplast.
Riktigt snyggt gjort av db.com!

Trodde att man kunde vänta sig något liknande, men inte då.
Väntar ivrigt på ett bekräftelsemail från SHG:s sida.

Än så länge står det:
Spärrad! - Ordern väntar på att bli manuellt behandlad av en medarbetare.

Enligt deras hemsida bör den vara iväg innan dagens slut.

Permalänk
Medlem

SHG.Biz och redas retur hantering är jätte bra. Inte direkt.

Har en polare vars 36GB Raptor låter och crasha operativsystemet då och då.
Dom vägrade byta ut den. Han fick räkning på 300kr. Han håller på med KO och ARN fortfarande.

Finns bara en sak man kan göra. Att inte handla hos dem.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tancoll
SHG.Biz och redas retur hantering är jätte bra. Inte direkt.

Har en polare vars 36GB Raptor låter och crasha operativsystemet då och då.
Dom vägrade byta ut den. Han fick räkning på 300kr. Han håller på med KO och ARN fortfarande.

Finns bara en sak man kan göra. Att inte handla hos dem.

Håller med dig.
Måste bara få hit den jäkla CPU:n de är skyldiga mig.

UPDATE (5/6):
----------------
Fick mitt kolli-ID i torsdags (1/6), men har ännu inte kunnat spåra det via Postens Onlinetjänst. Tog kontakt med Posten och de misstänkte att något var lurt med ID-numret.

Har nu i helgen mailat SHG om detta, men de har inte svarat på mitt mail.
Ska ta och ringa deras supportavdelning och se vad de har att säga om saken, då ett telefonsamtal inte är lika lätt att ignorera.

Fortsättning följer..

UPDATE 2 (5/6):
----------------
Har ringt ett flertal gånger vid olika tillfällen, men det verkar som att de stängt sin telefonsupport.
Misstänker att det har något med Danmarks & Sveriges nationaldagar att göra
Blir till att göra ett nytt försök på onsdag.

Fortsättning följer..

UPDATE 3 (6/6):
----------------
Ett mirakel har skett.
Paketet dyker nu upp på Postens hemsida!
Status: Transporteras.
Vikt: 0.2Kg

Med tanke på att CPU:n endast väger 50g med plastficka, blir jag fundersam över deras packningsmetod denna gång också.
150g skydd låter inte välpackat, men det återstår att se.
Vem vet? Jag kanske kan bygga upp en fin samling skadade AMD64 processorer, men låt oss kanske inte tänka allt för katastrofalt

Fortsättning följer..

UPDATE 4 (8/6):
----------------
Today is the BIG day
Paketet har anlänt och väntar på att jag ska hämta det.
Hoppas innerligt att CPU:n är i gott skick denna gång, så nu är det upp till bevis SHG!!

UPDATE 5 (8/6):
----------------
Har nu fått hem CPU:n och den här gången har SHG skött sig betydligt bättre när det gäller packning:
-Den låg fixerad mellan två rejäla skumplast plattor
-Gummibandet satt bra och CPU:n låg korrekt i sin plastbricka.
-Pinnarna verkar vara i gott skick, vilket bådar gott

Det återstår att bygga ihop burken.
Återkommer med mer info när jag är klar.
So far so good.

UPDATE 6 (9/6):
----------------
Har nu äntligen byggt ihop burken och benchat lite lätt.
Körde bl.a. 3DMark03/05 & AM3. Har inte stött på några problem än och det verkar som att denna historia slutar gott.

The End.

//MrIbra

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biffy811
Nä visste faktiskt inte smart lösning, men sen så köpte jag ju skärmen för att kunna köra på högre upplösning, det funkade i 2 år ju....så oavsett om upplösningen är sänkt el. inte, den är trasig och inte i godkänt skick.

Signal felet uppstod spontant efter 2 års användande så jag antar i min naivitet utan nån extensiv felsökning att nånting är fel. El. måste jag verkligen göra vetenskapliga slutsatser för att folk ska förstå vad som har hänt.

Det är skillnad på upplösning och updateringsfrekvens. De flesta TFT:erna klarar ju av en uppdateringsfrekvens på 60Hz eller 75Hz. Du kan ju alltid boota upp windows genom att trycka på F8 och välja VGA läget. Fast du ska ju kunna biosinfot på skärmen innan du bootar in i windows.

Har du provat med ett annat grafikkort? Provat en annan VGA kabel om den inte "fastsatt".

Permalänk
Medlem

Har handlat min nya burk där, och är mycket nöjd med hur de har hanterat min order.