Permalänk
Medlem

Varför ens jämföra DVD och Bluray? HD DVD och Bluray däremot är ganska jämlika då båda använder H.264 High Profile och klarar av 1080p. Sedan är frågan om konsumenterna vill ha billigare spelare/skivor eller mer utrymme. Nu är det här säkert en alltför grov förenkling men det är väl så det kommer se ut för alla Svenssons när de promenerar in i elektronikbutiken och vill uppgradera till "Haj Definisjon".

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Skillnaden mellan bildkvalité kommer inte att märkas mellan BD och HD-DVD. Annat än om man verkligen behöver 1080p.

Prey måste jag kolla upp hur det ser ut på 360... Har höga förhoppningar.

Precis.

Ja Prey ser ruskigt kul ut iaf säg till om du skaffar 360 någongång så man kan ta din gamertag och spöa upp dig i lite spel

EDIT:

shad0w det var HD-DVD och Blue-ray vi pratade om sedan varför dom tog med vanlig DVD i jämförelsen är ett mysterium

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Citat:

Skillnaden mellan bildkvalité kommer inte att märkas mellan BD och HD-DVD. Annat än om man verkligen behöver 1080p.
Så då är frågan nere på vad som är bäst. Billigt pris i början och alltid dåligt med utrymme så ett nytt format behövs igen. Eller ett något högre pris i början och flera gånger högre lagringsutrymme vilket innebär att man inte behöver utveckla ett nytt lagringsmedium på lite längre sikt.

Prey måste jag kolla upp hur det ser ut på 360... Har höga förhoppningar.

HD-DVD ska stödja 1080p, det är bara toshibas första spelare som är vanliga PCs med linux som inte klarar det. Men jag håller med, HD-DVD är så jäkla korkat. 30GB är alldeles för lite och om det skulle vinna är det dags att uppgradera igen strax, det är väl knappt så en lång film i 1080P med dom nya ljudformaten och lite extra ljudspår, textremsor, extramaterial osv går in på en HD-DVD.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Lite dumt att gämföra en film som inte spelats in i HD kvalite ^^ bara konventerats dit, kommer alldrig bli bra kvalite alls.

Eh, alla högbudget filmer spelas in på riktig film, alltså rullar med filmrutor som har otroligt mycket högre upplösning än 1080p. Sen scannar dom av filmrutorna i lämplig upplösning och lägger in på dvd, hd-dvd, BD osv.

Permalänk
Medlem

Senaste Star Wars filmerna är inspelade digitalt i 1080p...

Men nu tycker jag folk ska vänta med att jämföra hit och dit till dom verkligen har sett 1080p material "in action" på en tv som har 1080 native upplösning.

Arstechnica verkar då impade:

Citat:

We got a chance to look at some video of movie trailers to show the kinds of things you’ll be able to download to the hard drive and it looked amazing, if this is how good we can expect Blu-Ray movies to look through the PS3 that price point may become much easier to take.

http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2006/5/11/3925

Edit: BTW det här måste vara första gången jag sett Arstechnicha säga något bra om en Sony maskin.
Inte var det lite bra saker heller.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Senaste Star Wars filmerna är inspelade digitalt i 1080p...

Men nu tycker jag folk ska vänta med att jämföra hit och dit till dom verkligen har sett 1080p material "in action" på en tv som har 1080 native upplösning.

Arstechnica verkar då impade:

http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2006/5/11/3925

Edit: BTW det här måste vara första gången jag sett Arstechnicha säga något bra om en Sony maskin.
Inte var det lite bra saker heller.

PS3 nyheter i all ära, men det här är xbox 360-tråden och här hör inte PS3 hemma.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
PS3 nyheter i all ära, men det här är xbox 360-tråden och här hör inte PS3 hemma.

Precis vad jag tänkte säga...

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Pratade vi inte om Blu-ray vs HD-DVD?
Jag syftade mest på att dom har sett 1080p i verkligheten medan ni spekulerar hejvillt...

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
HD-DVD ska stödja 1080p, det är bara toshibas första spelare som är vanliga PCs med linux som inte klarar det. Men jag håller med, HD-DVD är så jäkla korkat. 30GB är alldeles för lite och om det skulle vinna är det dags att uppgradera igen strax, det är väl knappt så en lång film i 1080P med dom nya ljudformaten och lite extra ljudspår, textremsor, extramaterial osv går in på en HD-DVD.

Eh, alla högbudget filmer spelas in på riktig film, alltså rullar med filmrutor som har otroligt mycket högre upplösning än 1080p. Sen scannar dom av filmrutorna i lämplig upplösning och lägger in på dvd, hd-dvd, BD osv.

Star Wars I-III ~ lågbudget?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Pratade vi inte om Blu-ray vs HD-DVD?
Jag syftade mest på att dom har sett 1080p i verkligheten medan ni spekulerar hejvillt...

Vi pratar inte bara om bildkvalitén. Dessutom verkade det där bara handla om PS3 och dess BD-spelare.
Ska man jämföra filmformaten i 1080p så måste man jämföra mellan flera olika spelare och i olika prisklasser.

Nu pratar vi lite mer generellt om skivformaten. Om deras lagringsförmåga m.m.

EDIT: star wars 1-3 spelades in digitalt pga att lucas är lite mysko och för att enklare kunna lägga in effekterna vilket de filmerna består av till 90%. De visades även från hårddisk.
Dock är det svindyrt att använda högupplösta digitalafilmkameror m.m. jämfört med att använda analoga filmkameror med bra filter och linser och sen bara scanna in det digitalt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Använder Xbox 360 några speciella portar för Xbox Live? Någon som vet vilka isåfall?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

MS borde ge ut denna nya designen på xbox360
något har modat xbox360 baserat på Gt4 Rockstar logo mycket häftig färg ochså
måste ses här
http://llamma.com/xbox360/news/images/rockstar/RockStar%20Com...
http://llamma.com/xbox360/news/Custom_Modded_Xbox_360_for_Roc...

kan någon skicka ett mail til microsoft och säga till de att tillverka denna fina mod...i samband med den nya lanseringen..

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi pratar inte bara om bildkvalitén. Dessutom verkade det där bara handla om PS3 och dess BD-spelare.
Ska man jämföra filmformaten i 1080p så måste man jämföra mellan flera olika spelare och i olika prisklasser.

Nu pratar vi lite mer generellt om skivformaten. Om deras lagringsförmåga m.m.

EDIT: star wars 1-3 spelades in digitalt pga att lucas är lite mysko och för att enklare kunna lägga in effekterna vilket de filmerna består av till 90%. De visades även från hårddisk.
Dock är det svindyrt att använda högupplösta digitalafilmkameror m.m. jämfört med att använda analoga filmkameror med bra filter och linser och sen bara scanna in det digitalt.

man kan jämföra ändå, ska formaten klara av samma upplösning kan det ju rent teoretiskt bli sak samma om utrymmet räcker på en HDDVD för en film, att BR då kan hålla samma kvalitet utöver fler ljudspår tex kan man bortse från. att BR är överlägset rent tekniskt behöver ju inte ens ifrågasättas längre.

sen är det inte alls dyrare med DV. utrustningen må vara dyrare än analog, men om man faktiskt ska göra en film också så sparar man in den kostnaden många gånger om. (i tid för att behandla materialet, mediakostnad, hantering, dötid mm) Lucas filmade inte med DV bara för att det är kul och Hi-tech. en dag kommer alla större långfilmer troligen att vara DV-filmade.

däremot hade jag fel om I-III. den första är visst på vanlig film till största delen. (35mm)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Är det värt att kasta pengar på Far Cry I, Predator? eller ska jag ta och spara till nåt annat som finns ute nu för Halo 3 är en bit bort

så om inte FCI predator vilket då

spelar ej online ändå

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Använder Xbox 360 några speciella portar för Xbox Live? Någon som vet vilka isåfall?

Ingen alls som vet? Google har inte gett mig så mycket =/.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ingen alls som vet? Google har inte gett mig så mycket =/.

Inte alls säker med testa med 3074 på både TCP/UDP, samt 88 på UDP.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt soft..

-Sork

Permalänk

ok så nåra tips på vilket spel jag ska köpa till min nya Xbox360

beggat föstås nytt är för dyrt

så Far Cry eller vad???

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ok så nåra tips på vilket spel jag ska köpa till min nya Xbox360
beggat föstås nytt är för dyrt
så Far Cry eller vad???

jag var på El Giganten i dag och provade call of duty grafiken var super men när man spelar med kontrollen och ska sikta så var det mycket jobbigt att sikta med vapenet..
first person shooter är inte bra att spela på konsoler de är bättre på Pc

vad jag rekommenderar till xbox360 är bil spel , sport spel, fighting spel,
det är bäst du provar själv vilket spel du gillar det kan varjera hos person till person.
Rekomenderar : smackdown vs raw 2007 spelet är superb

Permalänk

ok kanske blir project 3 eller DOA 4
tackar för tipset

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
ok kanske blir project 3 eller DOA 4
tackar för tipset

Rekomenderar PGR 3, mycket roligare än DOA 4

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Override
Rekomenderar PGR 3, mycket roligare än DOA 4

Beror ju såklart på vad man själv gillar mest

Gillar man fight mest så väljer man ju inte PGR3.

Bägge spelen är väldigt bra i sina olika genrer.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata

Permalänk
Medlem

DoA 4 tycker jag iaf är väldans trevligt :). En aning svårt, men vad fan :D.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

http://www.xbconnect.com/

Där står nån stans vilka portar.

Annars är det en gratis online client i stället för Live. Fungerar till Xbox, xbox 360 och psp.

Permalänk
Medlem

Någon som vet något om ratten mm. som skall komma, foto etc?

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Medlem

Påminner om sidewinder-ratten (d.v.s. knarrande plast) å andra sidan lär den väl förhoppningsvis inte kosta så mycket.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Avstängd

April was a great month for the Xbox 360 - it was the first time it beat the PS2 to be the number 1 selling piece of console hardware.

According to sales data from the NPD Group, 295,000 Xbox 360 units were sold versus 205,000 units of the PS2. What's more, Xbox 360 games sales did well too, with five of the top six spots going to Microsoft's next-gen console.

Ghost Recon: Advanced Warfighter, The Elder Scrolls IV: Oblivion, MLB 2K6, Battlefield 2: Modern Combat and Tomb Raider: Legend came in at places two to six respectively.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog

Permalänk
Medlem

UOTE]Ursprungligen inskrivet av mBr
April was a great month for the Xbox 360 - it was the first time it beat the PS2 to be the number 1 selling piece of console hardware.

According to sales data from the NPD Group, 295,000 Xbox 360 units were sold versus 205,000 units of the PS2. What's more, Xbox 360 games sales did well too, with five of the top six spots going to Microsoft's next-gen console.

Ghost Recon: Advanced Warfighter, The Elder Scrolls IV: Oblivion, MLB 2K6, Battlefield 2: Modern Combat and Tomb Raider: Legend came in at places two to six respectively.

[/QUOTE]
Men öh! du kan ju inte nämna plats 2 till 6 utan att nämna vinnaren?
Och så undrar man ju om det är xb360 som säljer mer eller om ps2 säljer mindre. Kanske en källa till infon t.o.m?

Permalänk
Medlem

Japp, jag vart väldigt positivt förvånad när jag såg dom siffrorna, nästan 300k sålda 360 i NA under april.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
[B]UOTE]Ursprungligen inskrivet av mBr

Men öh! du kan ju inte nämna plats 2 till 6 utan att nämna vinnaren?
Och så undrar man ju om det är xb360 som säljer mer eller om ps2 säljer mindre. Kanske en källa till infon t.o.m? [/B][/QUOTE]

Klart dom kan nämna plats 2 till 6 när det handlar om x360. och eftersom det handlar om PS2 och 360 så borde det inte vara svårt att veta vilken som kom på första plats.

Ja säljer 360 mer så borde PS2 sälja mindre

Hur som helst så ser siffrorna bra ut för MS och bättre kommer det bara att bli.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog