Permalänk
VR-fantast

Har vart på lan så har inte kunnat spela så mycket men jag har level 18 eller 19 custom redguard med b.la 100 str & Longblade

Har två daedric grejer; greaves och longsword
Resten är ebony och dreugh helm

Tycker inga fiender är nåt motstånd.... när jag tar Adrenaline Rush och Sujamma potion får jag b.la 200str och massvis me hp och speed och det är liksom ingen utmaning att slå ner nånting alls då...
Jag slog ner alla vakterna i en stad bara för skojs skull (loadade givetvis efter)

Permalänk
Avstängd

loadade? mes

Permalänk
VR-fantast

Jag skulle ju bara kolla om det fanns något motstånd (vilket det inge gjorde)
Tror du jag som ärorik fighter vill gå runt med en bounty på femhundra biljoner? nä just det
Min vampyr ska dock bli sådan

Nån som vet hur man blir vampyr?? vampyrerna i spelet bits ju inte verkar det som
Man ska ju kunna hitta vampyrklaner(klan) och teama med dom också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin

Jag skulle ju bara kolla om det fanns något motstånd (vilket det inge gjorde)
Tror du jag som ärorik fighter vill gå runt med en bounty på femhundra biljoner? nä just det
Min vampyr ska dock bli sådan

Nån som vet hur man blir vampyr?? vampyrerna i spelet bits ju inte verkar det som

Jag tror de kan kasta en spell som gör dig "smittad". Fast om man är vampyr så kan man ju inte prata med någon NPC i hela spelet :/

Visa signatur

Je suis Napoleon!
Heh-heh-heh. No, seriously, I'm not.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nhalldin

När man fightas med en vampyr så är det 0,6% risk att man blir "smittad" om man blir träffad av en. Sen så får man mardrömmar á la Daggerfall o sen till slut nån dag så vaknar man upp som vampyr. Asjobbigt. tål inte sol, går bara sova i tombs osv.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

vilket Great house ska man gå med i egentligen? jag är fighter så jag funderar på redoran för dom verkar fighter inriktade, men vad tycker ni?

Permalänk

Greken:
Av dom tre jag jämfört så är Redoran den bästa för en fighter. Det blir det för mig snart.

Visa signatur

Permalänk

jag har precis fått det och gissa om jag blev besviken
mitt 3d prophet 4500 kärvar
gubben springer runt i midjehögt vatten alltid
jag läste senare att morrowind inte stödjer mitt grafik kort =(
får väl sitta och lira daggerfall istället =(

Visa signatur

Jag heter inte Klas-kent

www.bogrulle.com

Permalänk
Medlem

japp nu har jag joinat dom...

Har nån fått uppdraget att döda en tax collector i första staden`i census office? jag fick det av fighters guild i vivee, men när jag snackade med en fighters guild i ald ruhn så sa ledaren där att det vore bäst om jag sa nej till att mörda tax collector av diverse anledningar, jag känner mig lite kluven nu, jag kommer inte få nåra nya uppdrag av vivee killen om jag tackar nej, men jag blir ju mer honorable

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ColinZeal
Greken:
Av dom tre jag jämfört så är Redoran den bästa för en fighter. Det blir det för mig snart.

jag gjorde misstaget att gå med i "fel" hus med min krigare. Hur ska man byta? det står att jag är expelled från House Hlaalu, men när jag försöker gå med i redoran så säger de att jag är medlem i hlaalu....

Permalänk

Det går inte att byta hus. En gång medlem, alltid förknippad med huset.

Greken:
När jag startade spelet så flummade jag runt utanför Neyda Seen (Första staden) och hittade "tax collector" död... Rapporterade det till "the mayor" (han som man skapar sin karaktär hos) o fick som första uppgift att hitta mördaren.. ???

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det går inte att byta hus. En gång medlem, alltid förknippad med huset.

Greken:
När jag startade spelet så flummade jag runt utanför Neyda Seen (Första staden) och hittade "tax collector" död... Rapporterade det till "the mayor" (han som man skapar sin karaktär hos) o fick som första uppgift att hitta mördaren.. ???

nej detta är myyyycket senare, nått quest man får från fighters guild efter defender tror jag det va.

Permalänk

Gjorde du den första questen?? "aktiverades" questen på nåt sätt?? Att folk pratade om att han var borta, hittade du hans kropp???

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hittade han och lite prylar utanför staden...mer säger jag inte..inga spoilers här heller...men leta lite utanför staden så...

Permalänk

Chaos:
Om du syftar på mig så läs mitt inlägg 2002-05-11 20:45

Visa signatur

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Araschnookel
jag har precis fått det och gissa om jag blev besviken
mitt 3d prophet 4500 kärvar
gubben springer runt i midjehögt vatten alltid
jag läste senare att morrowind inte stödjer mitt grafik kort =(
får väl sitta och lira daggerfall istället =(

Jodå det finns en (flera) lätta lösningar på det problemet, jag postade en topic om en grej jag kom på för ett tag sen

Gå in på egenskaper för grafikkortet och ta på "Defer Render until Flip" (D3D Custom Settings, långt upp i listan)
Voila ... no more midjevatten

Permalänk
VR-fantast
Citat:

När man fightas med en vampyr så är det 0,6% risk att man blir "smittad" om man blir träffad av en. Sen så får man mardrömmar á la Daggerfall o sen till slut nån dag så vaknar man upp som vampyr. Asjobbigt. tål inte sol, går bara sova i tombs osv.

Säkert att det är 0.6% ?? Isånnafall är det ju precis som i daggerfall...
Nej man kan inte snacka med NPC's (förutom vampyrerna då) men utvecklarna har å andra sidan sagt att det är fullt möjligt att klara spelet som vampyr så ...

Angående solljus så ska man kunna skapa kraftiga regenerationspells för att kunna hålla en i solen ett bra tag...

Permalänk

för alla er som dödat alla gubbar vid creep killen och fått ebony svärdet ännu en överaskning är att om ni går upp en trappa och kollar i en av de lådorna som står på hög så kommer ni hitta en nästan komplett orcish rustning riktigt bra faktiskt

Permalänk
Medlem

Verkar lovande det här
Ska ta mig en titt på spelet imorgon
En sak undrar jag bara;
Måste man springa runt som en tok i evigheter mellan platser man redan varit eller finns det ett snabbare sätt att färdas.
Blir så trött på spel ibland när man glömt nått och får springa tillbaka hur j-vla långt som helst för att sedan springa samma stäcka en gång till och komma på nått mer man glömt

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
VR-fantast

Raz : Man kan åka båt, med stora insekter, eller teleportas genom mage guildsen så du behöver oftast inte springa särskilt långt

Jag tror man kan bli vampyr genom att käka vampire dust men jag är inte säker... man får skada om man gör det iaf.... och det går att äta det (eller vad han nu gör med det)

Permalänk
Medlem

Kan man inte ta bort ett inlägg? Fler som svarade samtidigt...

Visa signatur

nope

Permalänk
Medlem

ahhh...fick min Deadric Katana idag..

btw så tycker jag spelet är mycket lätt...finns dock en plugin som gör alla monster starkare..ska fixa hem den.

En fråga: Vart kan man (och kan man göra) enhancements som är Constant...har bara hittat ett item som har constant effekt. VIll ju som fixa det på min snygga Glass Armor också...kan man göra det nånstans eller måste man leka upp sin egen enhancement?

EDIT: Finns en Officiel Plugin att hämta nu...kanske nån som sagt det tidigare men jag tror inte det...hursomhelst så finns den här:
http://www.elderscrolls.com/downloads/updates_plugins.htm

Permalänk
Medlem

vart har ni hittat Glass Armor?

Permalänk
Medlem
Citat:

vart har ni hittat Glass Armor?

search and you shall find..SPOILER NEDAN!!!!!!!!!!!! Om ni inte vill veta vart läs inte!!!!!!!!!!!

Finns hos en merchant i Dusk tower i Ghostgate.

Permalänk
Medlem

Chaos... Daedric katana... VAR!?!?!?!

Permalänk
VR-fantast

Är katanas bättre än longsword?? Jag kör daedric longsword och mörschar ändå allt med det...

Permalänk
Gäst

hur enchantar man?
har testat med en massa saker nu men förstår fortfarande inte.
Måste man ha enchantment som skill även om man låter npc:s göra jobbet?

Jag går till personen högst upp i Mage's Guild i Ballmore, försöker enchanta med några vapen(icke-magiska) + vilken jävla soulstone som helst(ja - de innehåller själar) men får inte fram några alternativ under "avaliable enchantments" eller vad det nu står.
Rutan är helt tom..

Har jag fel när jag tror att skillen "enchantment" bara gäller när man själv vill enchanta?

Permalänk
Medlem

Var ligger Ghostgate då?

Visa signatur

nope

Permalänk
Medlem

Finns det ingen officiell karta över Morrowind ute än?
-L-
Det finns en karta i den här tråden, kolla bara history....
Jag är heeeelt off när det gäller magier och sådant, hur använder jag såna där "rullar" med magiska skrifter? (De ser ut som pergamentsrullar)

Permalänk
Avstängd

väljer det som magi kanske?

Om man t.ex ska enchanta ett svärd med lite firedamage, då måste man kunna en spell med fire i....köp en, kostar typ 50...