Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Imponerad av Windows Vista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
Är det den publika som har släppts? Nyfiken, men hittar ingen länk om det.

Nej tyvärr får vanliga personer vänta tills 27'nde Såg dock att det dykt upp i connect så jag slangar det.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

http://www.idg.se/ArticlePages/200605/24/20060524084459_IDG.s...

Betan verkar komma snart och flera stycken har den redan.

Permalänk
Hedersmedlem

hur länge håller betan ??

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
hur länge håller betan ??

En bit in på nästa år.

Permalänk
Medlem

Då kan jag lite smått rappotera om hur det varit hittils.

Installationen gick smidigt och tog ganska exakt 38 minuter innan jag satt inne i Vista och kunde använda det fullt. Tyvärr installerades inte mitt Trådlösa nätverkskort men det gick att fixa snabbt och smidigt genom att bara trycka på "Setup all devices" och trycka in CD'n.
Det tar cirka 40 sekunder att boota Vista så att allt laddads in. Det känns mycket snabbt och stabilt hittils. Otroligt nog får jag mycket bättre kontakt med mitt trådlösa än när jag körde WinXP och man känner verkligen detta när man surfar
I det hela känns det mycket bra och definitvt ett OS värt att testa. Den stora nackdelen nu är väl att folk med mycket gamla datorer inte kan njuta av det.

En trevlig sak är att man måste bevilja vissa system ändringar innan dom görs vilket kan kännas lite jobbigt när man installerar drivrutiner men dom försvinner ganska snabbt när man bara använder Vista normalt.

Aero är snyggare än någonsin och väldigt väldigt snabbt på ett Radeon 9800pro. Sidebar är trevligt och jag har redan börjat mecka ihop några gadgets

Over and out.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10

Permalänk
Medlem

Hur får man i en beta på Vista?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
Hur får man i en beta på Vista?

Den har inte kommit ut för vanliga användare än.
http://www.microsoft.com/windowsvista/

Men snart så.

Permalänk

Jag kommer att köpa Vista när det kommer. Om det är för dyrt väntar jag ett tag så att priset sjunker (förhoppningsvist).

Permalänk
Medlem

hur är det, är den fulla versionen av aero glassmed i betan? jag snackar om fullt 3dstöd för fönster osv... hur ser det ut med det?
EDIT: jag snackar förståss om Flip 3D som microsoft kallar det...

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sgt. Stinger
hur är det, är den fulla versionen av aero glassmed i betan? jag snackar om fullt 3dstöd för fönster osv... hur ser det ut med det?
EDIT: jag snackar förståss om Flip 3D som microsoft kallar det...

Jepp, Är Ultimate Edition alltså alla features som kommer finnas i den värsta av alla Vista versioner

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När kommer Goatse Edition, För-oss-som-tycker-om-getter Edition och Vi-släpper-allderles-för-många-editions-av-alla-våra-program Edition ut?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
När kommer Goatse Edition, För-oss-som-tycker-om-getter Edition och Vi-släpper-allderles-för-många-editions-av-alla-våra-program Edition ut?

Direkt kommer mannen som är avundsjuk över alla val vi kära Windows användare får göra. Du vet väl att det inte är försent att komma över till oss och få massa val Va inte inlåst

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skakar på huvudet om dessa förbannade editions...

Varför inte bara en server-variant + en klient-variant...
Varför strula till det?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Direkt kommer mannen som är avundsjuk över alla val vi kära Windows användare får göra. Du vet väl att det inte är försent att komma över till oss och få massa val Va inte inlåst

Tror han menar att ms i stället borde släppa en version och under installationen bestämma språk OCH vilka saker som skall ingå.

För hur otroligt det än låter så är det precis vad OS X gör.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

Alla olika editions är bara Microsofts sätt att försöka suga ut de sista kronorna de kan ur Windows.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design

Permalänk
Citat:

Alla olika editions är bara Microsofts sätt att försöka suga ut de sista kronorna de kan ur Windows.

Låt dem göra det då? Varför oroar du dig helatiden om andra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBlood
Låt dem göra det då? Varför oroar du dig helatiden om andra?

För att genom att vara passiv mot problemet så bidrar jag till det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Eller för att ge alla det dom vill ha. Varför betala extra för Aero om du bara vill köra Windows Classic?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Eller för att ge alla det dom vill ha. Varför betala extra för Aero om du bara vill köra Windows Classic?

Eller från en annan synvinkel, varför ta extra betalt för Aero?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Eller från en annan synvinkel, varför ta extra betalt för Aero?

Oja, Varför ta betalt för något alls? Arbete kostar ju inget eller hur?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Oja, Varför ta betalt för något alls? Arbete kostar ju inget eller hur?

Varför inte bara sätta ett pris på produkten? Snart lanserar de väl en "Bygg ditt eget Windows Vista"-tjänst där man kan plocka ihop de ändringar från Windows XP man vill ha med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför inte bara sätta ett pris på produkten? Snart lanserar de väl en "Bygg ditt eget Windows Vista"-tjänst där man kan plocka ihop de ändringar från Windows XP man vill ha med.

Varför inte?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför inte?

Eftersom att det förvirrar kunderna när de måste välja mellan sju olika utgåvor av något som de tror är (och borde vara) samma produkt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Eftersom att det förvirrar kunderna när de måste välja mellan sju olika utgåvor av något som de tror är (och borde vara) samma produkt.

Oja dom går kanske lite till överdrift men jag tror att ha en speciell version för hemma användaren och sen en för företag är rätt bra åtminstone.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Oja dom går kanske lite till överdrift men jag tror att ha en speciell version för hemma användaren och sen en för företag är rätt bra åtminstone.

Jag vet inte ifall jag håller med där, det fungerade ju inte så utmärkt med XP, men där ser jag iaf tankegången. När det gäller sju versioner och åtta av office (om jag inte minns helt fel) så handlar det dock BARA om att krama ur så mycket pengar man kan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Usch, gillade Vista när första screenshoten kom ut men nu tycker jag det är sjukt fult.
Ikonerna ser helt värdelösa ut och interfacet är allderles för mycket dagisbarn som varit framme och klottrat.

Ne blir Mac OS i framtiden,.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vet inte ifall jag håller med där, det fungerade ju inte så utmärkt med XP, men där ser jag iaf tankegången. När det gäller sju versioner och åtta av office (om jag inte minns helt fel) så handlar det dock BARA om att krama ur så mycket pengar man kan.

Du hatar verkligen microsoft va? Vet du vad? Jag har en idé!
Tänk om, bara OM, du ignorerade det du inte gillar, och fokuserar på det du faktiskt gillar! Då skulle du slippa bli så frustrerad, bra idé va?!

Eller kanske, om du faktiskt rent av slutade "hata" microsoft bara för att det är på modet att göra det? Tänk så skönt att slippa ha det där hatet hängandes på sina axlar hela tiden. Prova vetja!

Kommer själv köra beta 2 nu, som mitt standard-os, detta är bara så löjligt att alla håller på och skriker som små dagisbarn som är sura på att mamma köpt salt godis istället för surt..
Det var exakt likadant när XP kom ut, absolut IINGEN skulle nånsin TÄNKA SIG att köra XP, aldrig NÅNSIN något så FRUKTANSVÄRT os!!
Men vad händer? Jo precis, näst intill alla kör det nu, eftersom det trots allt är rätt mycket bättre med ett os som inte crashar 8 gånger per dag..

Precis exakt som nu så skrek alla om hur mycket resurser XP kräver, hur onödigt de visuella "uppgraderingarna" var och hur få nyheter där fanns jämtemot win 2k.
Men vad hände? Jo vi har miljontals andra teman till XP, för det va tydligen inte tillräckligt visuellt biffigt som det var. I princip alla accepterar XP som standard-operativsystemet idag. För det är ett jävligt bra OS, mångsidighet for the win, punkt slut.

Ska man sitta och skriva eller tvunget ha 50 webbsidor uppe samtidigt med tillhörande 300 rss feeds som konstant pumpar dig med nyheter, jamenvisst då kan du köra linux eller vad tusan du än vill, men vill man kunna göra Allt med sin dator, och om man faktiskt har ett "liv" utanför datorns värld (dvs, man sitter inte och kollar på så många webbsidor samtidigt så att taskbar'en där nere inte räcker till), då är XP det ultimata OS'et, och Vista kommer säkerligen att bli bättre på alla sätt.

Jomenvisst, kalla mig en fanboy, jag bryr mig inte. Vad jag dock bryr mig om och avskyr, är när man beter sig som totala motsatsen till fanboy, när man låtsas hata ett företag bara för att det är på modet att göra det, istället för att själv våga ha en ordentlig rättvis åsikt.
Fjortisar.......

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Går det att köra Vista parallellt med XP på nåt sätt?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Ska man sitta och skriva eller tvunget ha 50 webbsidor uppe samtidigt med tillhörande 300 rss feeds som konstant pumpar dig med nyheter, jamenvisst då kan du köra linux eller vad tusan du än vill

Att bli pumpad med nyheter gällande den programvara jag jobbar med, ser jag som en nödvändighet för att kunna sköta mitt jobb på ett säkert och ordentligt sätt. Som du säkert känner till kommer det bli ännu smidigare med IE7 eftersom man då även har tillgång till "tabbed browsing" (något du borde prova på om du tycker taskbaren blir full ) samt inbyggt RSS-stöd i webbläsaren.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
om man faktiskt har ett "liv" utanför datorns värld (dvs, man sitter inte och kollar på så många webbsidor samtidigt så att taskbar'en där nere inte räcker till), då är XP det ultimata OS'et, och Vista kommer säkerligen att bli bättre på alla sätt.

XP är förbannat bra men bara för att man kör ett annat OS eller surfar extremt mycket, betyder det knappast att man inte har ett liv utanför datorns värld. Hemma kör jag XP på primära datorn, Gentoo på servern och FBSD på lappen. Hör och häpna, jag har familj och bred umgängeskrets där merparten inte är ett dugg datorintresserade.

Mina föräldrar nyttjar sin dator 2-3 gånger i veckan. Det dom gör med den hade gått precis lika bra på någon vanlig *nix-variant. I slutändan är det ändå jag som administrerar deras maskin och då kan det kvitta ifall det är bu eller bä som körs på maskinen.

I övrigt håller jag med dig, XP är bra och Vista kommer bli bättre. Däremot lär det nog behövas någon SP innan det fungerar lika bra som XP gör med SP2. Inte minst skall det bli intressant och se hur Vista fungerar i företagsmiljö.

Visa signatur

"Vi har vattenklosetten här som ju nu för tiden är en given del i det svenska folkhemmet. Förr så gjorde man det utomhus men nu i dessa dagar med våra verandor och campingbord så vill vi gärna äta ute och bajsa inne." - Bertil Svensson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av logoz
Att bli pumpad med nyheter gällande den programvara jag jobbar med, ser jag som en nödvändighet för att kunna sköta mitt jobb på ett säkert och ordentligt sätt. Som du säkert känner till kommer det bli ännu smidigare med IE7 eftersom man då även har tillgång till "tabbed browsing" (något du borde prova på om du tycker taskbaren blir full ) samt inbyggt RSS-stöd i webbläsaren.

XP är förbannat bra men bara för att man kör ett annat OS eller surfar extremt mycket, betyder det knappast att man inte har ett liv utanför datorns värld. Hemma kör jag XP på primära datorn, Gentoo på servern och FBSD på lappen. Hör och häpna, jag har familj och bred umgängeskrets där merparten inte är ett dugg datorintresserade.

Mina föräldrar nyttjar sin dator 2-3 gånger i veckan. Det dom gör med den hade gått precis lika bra på någon vanlig *nix-variant. I slutändan är det ändå jag som administrerar deras maskin och då kan det kvitta ifall det är bu eller bä som körs på maskinen.

I övrigt håller jag med dig, XP är bra och Vista kommer bli bättre. Däremot lär det nog behövas någon SP innan det fungerar lika bra som XP gör med SP2. Inte minst skall det bli intressant och se hur Vista fungerar i företagsmiljö.

Man kan väl iallafall hoppas att det är pga. att de inte ska behöva släppa såpass "stora" service packs som speciellt sp2 iallafall var som de är såpass försenade, men det hoppet är inte speciellt stort

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!