PlayStation 3 - THE tråd

Permalänk
Medlem

Ja skulle köpt en xbox 360 igår. fast en polare till mig sa till mig att den inte var så bra och att jag skulle helst vänta på ps3.
är 360 helt kass eller?

Ville så gärna ha en sån.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BossMan
Ja skulle köpt en xbox 360 igår. fast en polare till mig sa till mig att den inte var så bra och att jag skulle helst vänta på ps3.
är 360 helt kass eller?

Ville så gärna ha en sån.

köp den konsolen som har spelen du vill ha och skit i vad någon annan säger

Permalänk
Medlem

hmm

igentligen ska man skita i vad andra säger, Men samtidigt så känner jag att om ps3 kommer att vara överlägsen mot xbox 360 så kanske man borde vänta,
jag vet dock inte vad som är skillnaden mellan dessa 2 maskinerna,

kanske grafiken ?
kanske annat?
HMMMMMMMMMMMMMMMM?

Permalänk
Avstängd

om du vill köpa en konsol så är det väl för att du vill spela spel? kolla upp vilken av dom som har spelen som tilltalar dig

Permalänk
Medlem

jo klart, det är för spela spel, Men jag vill samtidigt kunna spela spel som har fin grafik:P

Det är det som jag är lite orolig för, Kanske ps3 kommer ha finare grafik

Permalänk
Avstängd

om man ska gå efter hur snygga spel en del utvecklare lyckades göra på ps2 efter ett par år borde ps3 ha dom snyggare spelen i slutändan

fast i flesta fall kommer spelen se mer eller mindre likadana ut

ps3 kommer kunna spela blu-ray filmer och en massa andra funktioner men 360 kommer antagligen ha bäst online service

beror på vad du prioriterar

och du kan ju alltid köpa en först och den andra efter ett par prissänkningar

Permalänk
Medlem

även om ps3 har bättre grafik än xbox360 så betyder ju nu inte detta automatisk att 360 har dålig grafik.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

Grafiken kommer vara rätt så lika. De flesta mainstream-spelen kommer komma till både PS3 och xbox360. Gilalr du dessa spel, kanske du bör satsa på xbox360 då den är billigare.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Sen har vi det faktumet att PS3 inte kommer förrän om 6 månader och kostar nån tusenlapp mer.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Sen har vi det faktumet att PS3 inte kommer förrän om 6 månader och kostar nån tusenlapp mer.

jag som trodde att han frågade om han skulle vänta för att han trodde att den släpptes imorgon =/

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
om du vill köpa en konsol så är det väl för att du vill spela spel? kolla upp vilken av dom som har spelen som tilltalar dig

Första vettiga nån sagt i denna tråden på väldigt länge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Första vettiga nån sagt i denna tråden på väldigt länge.

Tråden handlar trotts allt om konsollen, inte dess spel.. Sen tror (och hoppas) jag nog att de flesta inser att det är spelen och endast spelen som faktiskt räknas.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Avstängd

PS3 kommer nog få det lite körigt i Japan.

Visserligen var det bara 294 personer som svarade men jag tror ju inte resten av spelvärldens Japan tycker motsattsen.

svar angående priset: 88.4% of responders felt that this was too high.

svar angående intresse för konsol: 68.8% of the Famitsu readers said Wii.

svar angående vilken konsoll som vinner: Wii won this vote at 73.0%

MS kom sist på samtliga punkter ifall någon undrar men det är ju trotts allt Japan så det var ju inte oväntat.

Läs allt på: http://xbox360.qj.net/Wii-Top-Of-The-Polls-in-Japan/pg/49/aid...

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Avstängd

famitsu har också halo 3 på plats 10 över bästa spelen under e3 och spelet som var etta på deras "most wanted" lista har bara sålt i ca 300k ex och båda listorna var framröstade av läsarna

kort och gott så är inte famitsus och dess läsares åsikter alltid någon bra representation av japans åsikt som helhet

jag tror iofs att wii mycket väl kan vinna japan, och resten av världen också för den delen, men famitsu är ingen säker källa som sagt

Permalänk
Avstängd
Citat:

famitsu har också halo 3 på plats 10 över bästa spelen under e3 och spelet som var etta på deras "most wanted" lista har bara sålt i ca 300k ex och båda listorna var framröstade av läsarna

kort och gott så är inte famitsus och dess läsares åsikter alltid någon bra representation av japans åsikt som helhet

jag tror iofs att wii mycket väl kan vinna japan, och resten av världen också för den delen, men famitsu är ingen säker källa som sagt

Att dom har Halo 3 som 10:a beror ju på stor del att Japan inte "gillar" den typen av spel. Men självklart ska man inte gå efter sådanahär omröstningar ändå då det ofta kan vara oriktig info.

Men det här med Wii tror jag på ändå och jag tror dom kommer vinna väldigt mycket av Japan framför PS3/X360. Och det är ju mest Sony som förlorar p ådet eftersom MS inte har så mycket att hämta i Japan (ännu iaf). Men det kommer ju komma lite "Japanska" spel til l360 så man får väl vänta och se helt enkelt.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Lite Motorstorm gameplay som jag postade i en annan tråd men som någon här säkert har missat.

Först några gif-filmer:

http://f5.putfile.com/5/13210000368.gif
http://f5.putfile.com/5/13211521962.gif
http://upsilandre.free.fr/videos/motorstorm.gif
http://www.host71.com/mistan/Better.gif

114 MB film med gameplay och info:

http://e3.bashsoftware.net/motorstorm.wmv

Personligen så hoppas jag att fartkänslan går upp några snäpp till den färdiga versionen. Annars så ser jag fram emot att sparka/slå er av hojjarna online.

Några 720p filmer. Bland annat från HS och Resistance:

http://www.ps3portal.com/ps3/article/419.html

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

Just nu tycker jag att motorstorm bara är snäppet bättre än flatout.
Anser att de borde kunna komma längre än vad det ser ut nu.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Just nu tycker jag att motorstorm bara är snäppet bättre än flatout.
Anser att de borde kunna komma längre än vad det ser ut nu.

Grafiken är väl inte 100% men fysiken och leran som stannar på bilarna tycker jag är riktigt bra.
Hjulspåren som stannar kvar ett helt race tycker jag dom kan skippa..
Iofs bidrar det ju till hur fordonen beter sig på banan osv..

Men längre än detta kommer det ju absolut att komma..

2007 release är väl det senaste budet?

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Avstängd

Mercenaries 2 får bara plats på PS3?

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=100544&page=2

Citat:

from my talks at E3, the exclusive thing has to do with specific hardware, not cash or anything.

no there is a 360 version, but the game might be too big.

och så lite nya bilder..

Permalänk
Medlem
Citat:

Mercenaries 2 får bara plats på PS3?

kunde vart troligt om de inte totalförstört grafiken istället för omgivningarna. (viket var tanken) =/

men förr eller senare lär det ju bli så, när PSX kom var det knappast några som såg problemet med vissa spel som hamnade på både 2, 3 och 4 CD trots runt 60 ggr mer plats att lagra på än kassettmaskinerna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
kunde vart troligt om de inte totalförstört grafiken istället för omgivningarna. (viket var tanken) =/

men förr eller senare lär det ju bli så, när PSX kom var det knappast några som såg problemet med vissa spel som hamnade på både 2, 3 och 4 CD trots runt 60 ggr mer plats att lagra på än kassettmaskinerna.

Det var ju för att när PSX var inne så var det skitfränt med filmer i spelen. Nuförtiden är det bara dåliga spel som använder massa filmer, så det lär inte bli något problem.

Permalänk
Avstängd
Citat:

går du efter dom gamla bilderna eller bilderna som imageshack åt upp? ser helt klart bättre ut i dom nyare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Det var ju för att när PSX var inne så var det skitfränt med filmer i spelen. Nuförtiden är det bara dåliga spel som använder massa filmer, så det lär inte bli något problem.

öh, nej. Resident Evil 2, Parasite Eve, Gran Turismo 2, Rival school har inte mycket sånt alls. de går på 2 skivor ändå.

att FMV-spel som Koudelka kräver 4 är ju inte så konstigt däremot, men om det inte kommer fler såna får vi se när nästa "riktiga" Final fantasy kommer. för det är väll ingen som spelar FF för att det är kul?

/ JohanssoN_88 : ok, den såg jag inte nej.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

öh, nej. Resident Evil 2, Parasite Eve, Gran Turismo 2, Rival school har inte mycket sånt alls. de går på 2 skivor ändå.

att FMV-spel som Koudelka kräver 4 är ju inte så konstigt däremot, men om det inte kommer fler såna får vi se när nästa "riktiga" Final fantasy kommer. för det är väll ingen som spelar FF för att det är kul?

/ JohanssoN_88 : ok, den såg jag inte nej.

RE2 hade väl massa förrenderade bakgrunder.
Om Oblivion går in på en DVD tror jag inte det lär bli några problem iaf, det finns ju rätt stora möjligheter till bra komprimering nu också. Sen kan man ju cacha lite på hårddisken om man känner för det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
RE2 hade väl massa förrenderade bakgrunder.
Om Oblivion går in på en DVD tror jag inte det lär bli några problem iaf, det finns ju rätt stora möjligheter till bra komprimering nu också. Sen kan man ju cacha lite på hårddisken om man känner för det.

visserligen, men det var mest stillbilder i inte så värst hög upplösning. antar att snacket tog upp en god del däremot, och snackas görs det ju även i framtiden.

jo den gemensamma biten på multiskivspel kan ju kanske cachas på det lilla som är kvar av 360-hddn för att i GTA-fallen slippa se en rostig diskbytarskylt på Golden gate-bron antar jag.

men som framgår i recensionen av FF i tidningen Level nyligen verkar det vara en lite dryg operation att installera nått på 360, men det kan ju bero på spelmakarna mest..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Metal Gear Solid till PSX hade typ inga förrenderade filmer eller bakgrundsbilder. Det spelet var på två skivor.

Permalänk
Medlem

Naughty Dog interview:

http://ps3.ign.com/articles/710/710266p1.html

Citat:

IGN: Definitely. Of course, we think that the most important question that a lot of people have right now is "how much of that footage was CG and how much was real-time?"

Wells: The entire trailer was rendered in real-time using our PS3 game engine. All of the models, textures, shaders and effects are in-game.

Bra att dom klarade upp det så pass tidigt.

Citat:

IGN: How close will the actual gameplay be to what was shown in the trailer?

Wells: This trailer is really just the tip of the iceberg as far as what you can expect from the gameplay in the final product. Animation has been a huge focus for us in terms of where we've been spending our development resources and is really something that we think will set next-generation games apart from current-gen. Bringing a realistic human character to life in a believable way, but still maintaining the controllability has been our emphasis.

Ja, tack. Smidiga animationer + bra kontroll vill vi ha och grafiken är ett plus.

Citat:

IGN: There are some really cool moves shown in the trailer, especially the fight moves. The scene where the lead character smacks that guy against the wall; is that possible in the real game?

Wells: As I mentioned, fighting and brawling are important aspects of the gameplay and our animation system allows us to take it to the next level on the PS3 -- but we also want to give a very cinematic presentation to the action. This means a heavily-scripted camera that highlights key moments of gameplay. We've actually hired the designer behind the camera of Prince of Persia: Sands of Time to head up our camera efforts.

Citat:

IGN: The art style is actually pretty cool. It's definitely unique. What can you tell us about its origin and your decision for going after this kind of style?

Wells: It was a very conscious decision to head in this particular direction. Looking at the landscape of next-generation games being developed it was clear that there were a gluttony of titles that featured bald, buff space marines wearing body armor and fighting aliens. Fortunately for us, we didn't have much interest in heading in that direction and we felt that we could work in a style that really excited us and stand out from the crowd at the same time.

Bra tänkt, åtminstone så tilltalar den här tecknade jungelstilen mig mer. Den får mig att tänka på Broken Sword och Pitfall.

Fler bilder ifall ni trycker på länken.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

wow 720p trailern är helt sjuk

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anti1oop
Naughty Dog interview:

http://ps3.ign.com/articles/710/710266p1.html

Bra att dom klarade upp det så pass tidigt.

Ja, tack. Smidiga animationer + bra kontroll vill vi ha och grafiken är ett plus.

Bra tänkt, åtminstone så tilltalar den här tecknade jungelstilen mig mer. Den får mig att tänka på Broken Sword och Pitfall.

http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/nd8dv.jpg

Fler bilder ifall ni trycker på länken.

Uh, det där är verkligen ett fult spel.
Tacka vet jag Cryteks junglar.