Problem med tangentbordet (Zepto Znote 4200)

Permalänk
Medlem

Problem med tangentbordet (Zepto Znote 4200)

Har haft min Zepto Znote 4200 sen i somras och den har fungerat alldeles strålande, igår däremot så verkade tangentbordet knasa till sig. Jag hade ett externt USB-tangentbord inkopplat och efter att jag kopplade ur detta samt musen så fungerar inte längre vissa knappar på tangentbordet. Ifall jag t.ex. trycket på M så slår den in "0" och "," så kommer "." in.. Helmysko!

Omstart hjälper ej, inkoppling och ikoppling av externt tangentbord hjälper ej (däremot fungerar ett externt tangentbord), har prövat att byta tangentbordslayout men samma problem. Vet inte vad jag ska ta mig till!

Permalänk
Medlem

Du har aktiverat numpad-delen på tangentbordet, kolla noga på tangenterna så ser du att det även finns siffror etc på dom. Iaf så ska det finnas någon tangentkombination som slår av/på denna funktion. Kolla i manualen

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter233
Du har aktiverat numpad-delen på tangentbordet, kolla noga på tangenterna så ser du att det även finns siffror etc på dom. Iaf så ska det finnas någon tangentkombination som slår av/på denna funktion. Kolla i manualen

Tack! Jag som precis installerat om windows..

Permalänk

Hehe... erfor samma sak på min Znote tills jag lärde mig att numlock fungerar litet annorlunda på bärbara (nästan bärbar oskuld innan ju!).