Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Avstängd

någon som vill spela upp en tauren warrior till lvl 60 åt mig? jag kan betala i gamecards

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
Mount under rank 3 kostar 80+20g. Annars äre 72+18g, så man tjänar 10 guld på att vara rank 3 eller högre när man tänkt köpa det. Om man inte är det, be en polare köpa mountet, så sparar man 8g iaf.

När jag köpte mount till en kompis gick den på 64 g så han tjänade rätt fint. Om man inte har nån rank alls kostar den väl 100? eller var det 80 ändå? så länge sen är osäker.

Permalänk
Medlem

tjena grappar
Har börjat lira wow nu och jag blir dissad hela tiden och undrar vad f*n felet kan va...är det ngn som vet?
Det står att jag har 0ms ich "Unknown Entity" på alla Players.

Visa signatur

Alla barnen hade flyt utom Sten
Alla barnen åkte pulka utom Bob
Alla barnen sa Yes Konsum! utom Jessica

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
När jag köpte mount till en kompis gick den på 64 g så han tjänade rätt fint. Om man inte har nån rank alls kostar den väl 100? eller var det 80 ändå? så länge sen är osäker.

Mounten kostar 80g men om man är honored och rank 3 kostar den 64. Riding skill kostar 20g

Visa signatur

Silverstone FT03B | Dell U2711 | Be-quiet E9 580w CM | ASUS GENE-Z | AMD 7970 | Intel 2500k @ 4,4 Ghz| Corsair H80i | 8GB Corsair LP

Permalänk
Medlem

Hej Dragona...ja hade samma problem ska visa hur man löser det "det löste sig i mitt fall.... Gå in på den här datorn sen mina nätvärksplatser sen visa nätvärks Anslutningar sen högerclickar du på Anslutning till lokalt nätvärk sen Egenskaper sen på allmänt fliken där har du en knapp som står konfiguera tryck på den...sen Avancerat sen om du kollar där står det Checksum offload Dissabla den sen bör wow funka igen )

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem

TACK SÅ MYCKET FÖR HJÄLPEN GRAPPEN DET WORKAR NU

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har WoW ännu fångat en själ..

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

^^ nej då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

menade mig..skaffade mig ett ex av WoW eftersom syrran på något konstigt sett fått mig intresserad av det så man var tvungen att skaffa det

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem

hehe låt inte så negativ..tycker spelet bara har 2 riktiga nackdelar...det kostar att spela, det tar upp såån tid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whiip
Mounten kostar 80g men om man är honored och rank 3 kostar den 64. Riding skill kostar 20g

Köpte mount till min än så länge alt priest och jag var rank 2.

Ridningen: 18g
Mount: 72g

= 90g

Permalänk

Någon som har, eller vet vart man kan tanka, en sjyst databas för gatherer? (Herbs)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBlood
Någon som har, eller vet vart man kan tanka, en sjyst databas för gatherer? (Herbs)

Här nedan är en som dock kräver att du kör ett separat program för att importera. Det var skrivet för en tidigare version av Gatherer men har sen tagits bort. Nya Gatherer klarar dock av att konvertera data så det fungerar fortfarande vad jag vet.

Fördelen med denna är att du kan ta in bara high-lvl grejer om du vill. Fast det är inte så svårt att redigera Gatherer's data manuellt själv ändå. Jag pillade bort lite i min egen som jag inte ville ha kvar på kartan. T.ex. som rogue är jag mest intresserad av alla highlvl herbs, fadeleaf och briarthorn/mageroyal (för Swiftthistle).

http://gather.reet.org/

Permalänk
Medlem

Hur räknar man eg DPS'en när man DW'ar?

Vill jämföra min dualwield med min 2h o se vad som har mest dps

Permalänk
Medlem

Nån som vet när nästa patch släpps? Och ska man då kunna flytta sin gubbe till villken server man vill?
Hörde rykten om att de är påväg nya servrar igen. Är det sant?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Nån som vet när nästa patch släpps? Och ska man då kunna flytta sin gubbe till villken server man vill?
Hörde rykten om att de är påväg nya servrar igen. Är det sant?

Kommer ju alltid nya servrar vid nya patchar väl? den nya patchen kommer väl aktiveras om senast en månad?

Permalänk
Medlem

skulle gissa på ett par veckor, då patcharna inte brukar ligga ute på test servrarna så länge

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk

Behövde en fräsch upplevelse, så jag dammade av min gamla Shaman, speccade om till Elemental och skaffade en massa cloth gear. Funkade mycket bättre än vad jag förväntade mig! All extra mana hjälper verkligen till, så jag kan pumpa ut shocks totems och heals i högt tempo utan att behöva oroa mig så mycket. Efter lvl40 då jag får mail kommer jag troligtvis använda 2 olika sets beroende på vilken situation man befinner sig i.

Det bästa är att jag kommer bli ännu bättre som caster efter patchen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Kommer ju alltid nya servrar vid nya patchar väl? den nya patchen kommer väl aktiveras om senast en månad?

Låter bra, är så grymt sugen på en Warlock.. Men vill börja på en helt ny server isf.

Hur blir det, kan man flytta över gubbar till andra servrar i nästa patch?

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, kommer inte nya servrar vid nya patchar, och om de är nya servrar är det oftast migration-servrar dvs folk flyttar från en annan server till den nya.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur räknar man eg DPS'en när man DW'ar?
Vill jämföra min dualwield med min 2h o se vad som har mest dps

Kör med nån form av damage meter.
En personlig sådan är Kombat Stats:
http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=2069

Hitta några mobs på samma lvl som dig och grinda ett visst antal, t.ex. 20 st. Ju fler desto säkrare statistik. Sen gör du samma med ditt andra vapen eller utrustning (reseta självklart statistiken i KS före varje test).

Men annars så ser du ju vapnets dps i character rutan, håll muspekaren över så får du mer info. Off hand gör 50% av normal skada (dvs offhand gör hälften så mycket i damage), sen finns det talents som ökar det, t.ex. till 75% av normala skadan (dvs 3/4 av full damage).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Nej, kommer inte nya servrar vid nya patchar, och om de är nya servrar är det oftast migration-servrar dvs folk flyttar från en annan server till den nya.

aha okej.. Men kommer man kunna byta server med sin char nästa patch?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
aha okej.. Men kommer man kunna byta server med sin char nästa patch?

Det är bara några servrar som kan byta till den nya, oftast de som är mest befolkade/laggigaste, sen är det inte säkert att det kommer migration-servrar då blue inte postat nånting om det på forumena än.

Permalänk

Sorry. Jag vet att det har tagits upp i tråden men jag har inte tid att leta igenom de senaste 50 sidorna.

Nu till frågan: Vad heter den addon som gör att instancer och andra laddningstider går snabbare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Johnson
Sorry. Jag vet att det har tagits upp i tråden men jag har inte tid att leta igenom de senaste 50 sidorna.

Nu till frågan: Vad heter den addon som gör att instancer och andra laddningstider går snabbare?

http://ui.worldofwar.net/ui.php?id=2419

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

någon som vet ifall glow visas på staff of westfall?, håller på o fixar fiery enchant till den och vill veta ifall den kommer lysa häftigt ^^

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk

Hahaha! Kolla vad folk kan hita på! AV Horde reasons for loosing. Mm visst det är visst därför jag inte om en enda match på min realm där Horde har förlorat utan några större svårigheter från ally sidan.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

På min realm (deahtwing) är det ganska jämnt. Har bara spelat typ 5 av hittils och horde har vunnit 2 av dom.

Permalänk
Medlem

Finns det något bra svenskt gulid i Qual Thalars server man kan joina mitt nuvarande gulid stället knappt ut på något, max 5 pers online!

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Avstängd

Finns det någon guide för gear om man ska tanka, fury eller arms?