World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Avstängd

Kön i WoW är helt konstig. Var ca 3000 för 10 minuter sedan och nu är det ca 4600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
Kön i WoW är helt konstig. Var ca 3000 för 10 minuter sedan och nu är det ca 4600.

Är väll inget konstigt i det... eller?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McZ
Jag har en Tauren Shaman lvl 35 snart 36 (min main så jag har ingen erfarenhet av högre instancer än Scarlet monastery), men jag har ingen aning om vad min roll är i partys m.m. förutom dom gånger vi saknar präst och jag får vara main healer.. har aldrig varit main tank.. en gång hade vi en annan shaman som var det och jag helade.

men om vi har både warrior och präst som tank och healer vad ska jag göra då? lägga ut totems, men vilka är bra... alla guider riktar ju in sig på lvl 60 men vilka totems och skills är bra vid lvl 35-40?

oftast så kommer jag med i en grupp som behöver healer men typ 65% av gångerna så kickar dom ut mig för en präst istället.. så vad ska man göra med sin shaman, rätt tråkigt när man nästan aldrig får följa med till SM pga. att dom har warrior,healer och andra klasser som gör mer DPS än en shaman.

När man gör instancer som låglvl går man i princip alltid som dps/backup healer. Det ska alltid finnas en warrior och priest/druid för att det ska gå som bäst. Inte för att det behövs tankas i instancer under 60, men warrior gör grym damage iom ww/cleave å sweeping strikes.

Det du ska göra är att dräpa ur dig dps med windfury och lite shocks. Totems behövs inte på låglvl, dom kostar bara en massa mana, dom flesta levlar med enhancement å därmed har man inte så mycket mana. En shaman med bra grejer för sin lvl ska äga en warrior på singeltargets. Iof får man alltid agro efter en rejäl Windfury, men lite tål man iaf.

När du levlat till 60 eller börjar levla fler gubbar kommer du inse hur enkelt det är att göra låglvl-instancer och det aldrig krävs speciellt mycket.

Den healingbuild man ska ha om man ska ha en ren healingbuild är

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/talents/shaman/talents.html?000000000000000500503010000000000005050505055151

37p resto är minimum om man både vill ha mtt och purification vilket är det enda bra i resto även om mtt suger just nu. Givetvis gör man annat än att köra instancer, vilket 14p i enhancement gör lite gott, 2h vapen är ett måste om man vill ha lite roligt. Imp ls kan bytas bort mot 2p imp Ghost wolf ifall man tänkte ta lite flaggor i WSG. NS + Ghost wolf funkar även om man vill ha den instant. Imp Lhw är väldigt bra ifall man inte vill dö innan healen landat, även underbar på Vael.

Imp healing wave är helt värdelös då den suger, enda gången man använder healing wave är när ska instaheala med NS. 10% billigare totems suger även. Som lvl 60 när man raidar bör man ha 6000+ i mana, 20 mana billigare totems är inte hela världen då direkt.

Nu gick jag händelserna i förväg lite för du lär inte dinga 60 på ett tag, men det kan vara bra å veta, även om den där builden inte gäller längre än nån vecka till då 1.11 kommer. När man levlar kör man enchancement för så lite downtime som möjligt, elemental är på tok för dåligt då man måste dricka efter varannan mob. Försök förlita dig på WF å spara in på shocks eftersom man healar mycker mer för samma mana än vad man gör skada.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Är väll inget konstigt i det... eller?

Alltså jag var på plats 3000 och sen 10 minuter senare var jag på plats 4600. En kö ska gå framåt, inte bakåt.

Permalänk

Är rätt så kul. Min gametime tog slut runt kl. 12 fast jag kunde spela vidare.
Fast sen för typ 1 min sen fick jag DC.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

vilken ras och typ ska man köra som om man vill komma så likt en Skeleton Raider? (menar dom som man hittar i Raven Hill Cementary)

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ikard
och helar ~2100 - 2500+ med normala heals hur mycke + healing har du ??

ja du lille gubben, ja vet inte riktigt, men allt jag ar i mitt gear är + healing ;D

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AJL
vilken ras och typ ska man köra som om man vill komma så likt en Skeleton Raider? (menar dom som man hittar i Raven Hill Cementary)

Unded warrior kanske.

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
Alltså jag var på plats 3000 och sen 10 minuter senare var jag på plats 4600. En kö ska gå framåt, inte bakåt.

Jo, jag upptäckte också det precis efteråt, ursäkta

Förmodligen någon kö-bugg

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
nu saknar jag verkligen min helt brutala dmg/pvp specc. sitter med 45p i resto nu och helar ~2100 - 2500+ med normala heals. men man är iallafall uppskattad i instancer nu (snackar om ubrs - lbrs - Dm - brd - scholo - strat)

//likkwiq - (Qwife lvl 59 shaman @ Ragnaros PvP)

Naew ^^ När jag var lvl 52 crittade jag 2,3k med min chain lightning <3 Elemental speccad är kul som bara den Själv healar jag runt 1,2k, 1,6k om jag "crit healar".

hah, ja, på Stormreaver så är det slut på healers ^^ Där finns nästan inga präster eller druider, det är nästan så folk betalar dem för att komma ^^ Därför har jag fått tanken att respecca resto, men fan.. Det är så tråkigt att heala

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Detta har jag alltid undrat över, så det är väl likabra att fråga någon gång.

Hur fungerar egentligen bonus honor i BG? Nyss så spelade jag i AV. Jag hade drygt 4500 i bonus honor. Vi vann matchen. Sen kollade jag på min totala honor för Frostwolf Clan, och där står det att jag har ca 2000 honor totalt. Bonus honor verkar inte adderas för mig av någon konstig anledning. Efteråt så frågade jag en guildmember om han fick sin bonus honor, och självklart så hade han fått det. Red ut detta tack, innan jag blir tokig.

Edit:
Hum, jag kanske har fått det klart för mig nu. Nevermind..

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Detta har jag alltid undrat över, så det är väl likabra att fråga någon gång.

Hur fungerar egentligen bonus honor i BG? Nyss så spelade jag i AV. Jag hade drygt 4500 i bonus honor. Vi vann matchen. Sen kollade jag på min totala honor för Frostwolf Clan, och där står det att jag har ca 2000 honor totalt. Bonus honor verkar inte adderas för mig av någon konstig anledning. Efteråt så frågade jag en guildmember om han fick sin bonus honor, och självklart så hade han fått det. Red ut detta tack, innan jag blir tokig.

Edit:
Hum, jag kanske har fått det klart för mig nu. Nevermind..

Du menar ditt rep antar jag? och det har väll inte med din honor bonus att göra?

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk
Medlem

det du ser då du kollar på Frostwolf Clan är reputation inte honor, den bonus honor du får inne på BGs är som namnet tyder en bonus du får till din veckas honor poäng.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
...

tack för ett bra svar är det mycke bättre att köra med 2h iställe för 1h vapen? om man nu har en bra 1h yxa, jag tycker min värkar vara bra iaf strax under 25 DPS har haft den ett bra tag, sen lvl 27 tror jag.. det är fortfarande svårt att hitta ett 1h vapen på AH som har mer än 25 dps som jag kan använda (blev 36 idag ) 2h vapen i min lvl brukar ligga på typ 28 dps.

En annan fråga, vad kan man skaffa sig en massa guld på? snart lvl 40 o då får man skaffa sig riddjur och jag har för mig dom e extremt dyra, plus att jag får börja använda mail så då vill man handla ny armor o sånt också.. förutom det så kostar ju nästan alla nya spells man får mer än 1g nu

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
det du ser då du kollar på Frostwolf Clan är reputation inte honor, den bonus honor du får inne på BGs är som namnet tyder en bonus du får till din veckas honor poäng.

Haha... tack för upplysningen av er båda, har inte ens tänkt på det.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Vad ska man hitta på att göra när man är guildlös egentligen?
Kan inte hitta någon rolig guild att lira med på frostmane, finns tusentals warlocks nu känns det som så det är fullt överallt.
Försöker levla upp en ny char men det är ju förjävligt tråkigt!
Så förslag på vad jag ska göra?
Inte grinda pengar för jag har tillräckligt så jag klarar mig, har även fyllt på med massor av onödiga pots osv, enchantat allt som är värt att lägga enchants på ( förutom legs då jag saknar guild kan jag inte få tag i zg delarna )...
Funderar nästan på att pvpa upp till typ rank 12-13, möjligtvis 14 om jag orkar. Enda jobbiga är att den enda uppgradering jag får är väl shoulders och mainhand ifall jag kör till 14 eftersom det ska komma någon ny tydligen med typ 72 dmg.

Permalänk

Har bytt unit frames till Perl.
Ser ut såhär nu av någon anledning (i raid)

Hur får jag bort dom?

Permalänk
Medlem

Har en dum fråga men undrar bara, När man köper spells av en Mage trainer ska man köpa alla olika sorters spells hos han då lr? Eller ska jag bara köpa Fire/Cold spells som jag nu kör med? Btw finns det någon bra PvE lite PvP bulid någon kan tipa som behöver en nu. Är lvl17 utan att tagit på några talents.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Har bytt unit frames till Perl.
Ser ut såhär nu av någon anledning (i raid)
http://img507.imageshack.us/img507/1060/wowprob9fz.jpg

Hur får jag bort dom?

Ct-mod party buffs stäng bara av att den ska laddas så funkar det fint, var så för mig.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brains
Vad ska man hitta på att göra när man är guildlös egentligen?
Kan inte hitta någon rolig guild att lira med på frostmane, finns tusentals warlocks nu känns det som så det är fullt överallt.
Försöker levla upp en ny char men det är ju förjävligt tråkigt!
Så förslag på vad jag ska göra?
Inte grinda pengar för jag har tillräckligt så jag klarar mig, har även fyllt på med massor av onödiga pots osv, enchantat allt som är värt att lägga enchants på ( förutom legs då jag saknar guild kan jag inte få tag i zg delarna )...
Funderar nästan på att pvpa upp till typ rank 12-13, möjligtvis 14 om jag orkar. Enda jobbiga är att den enda uppgradering jag får är väl shoulders och mainhand ifall jag kör till 14 eftersom det ska komma någon ny tydligen med typ 72 dmg.

Horde eller aliance på frostmane?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av likkwiq
ja du lille gubben, ja vet inte riktigt, men allt jag ar i mitt gear är + healing ;D

toru överdriver nå enormt men men ... tror inte du har över +700 healing som du påstår ... eftersom de e ungefär de som krävs för att heala 2500+ med shammyns bästa heal .. jag har sj 345+ healing o ja har +10% extra healing från talent o ja brukar ligga runt 2k med mina heals ..

Permalänk
Medlem

Är nån av mer i en hardcore guild som kör Ahn'Qiraj?
är mitt guildsmaintank här och vi ligger på Fankiss nu i AQ40 och skulle gärna diskutera lite om nån vill, har tråkigt

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

tack för ett bra svar är det mycke bättre att köra med 2h iställe för 1h vapen? om man nu har en bra 1h yxa, jag tycker min värkar vara bra iaf strax under 25 DPS har haft den ett bra tag, sen lvl 27 tror jag.. det är fortfarande svårt att hitta ett 1h vapen på AH som har mer än 25 dps som jag kan använda (blev 36 idag ) 2h vapen i min lvl brukar ligga på typ 28 dps.

En annan fråga, vad kan man skaffa sig en massa guld på? snart lvl 40 o då får man skaffa sig riddjur och jag har för mig dom e extremt dyra, plus att jag får börja använda mail så då vill man handla ny armor o sånt också.. förutom det så kostar ju nästan alla nya spells man får mer än 1g nu

två stycken 1h vapen 'ska' vara lika bra som ett 2h, då man kan slå snabbare och komma upp i samma dps. Men jag tycker om att ha ett maffigt 2 hands vapen och se höga siffror en gång var 3-4 sekund: )

Om du e miner så kan du t.e.x mina allt du ser och sälja på AH..då får du ihop guld ganska snabbt om du e flitig.
Mount kostar väl 100g + riding 20g, om du inte har nån högre rank, men om du känner en snälll kompis som är lite mer populär i den staden du köper mounten i..då kan du tjäna rätt mkt guld om han köper den åt dig.

Jag hade inte alla spells då jag blev 40 , var tvungen att spara massa guld så man hade råd med mount,riding och plate

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag körde 2h vapen till lvl 53 tror ja, sen gick jag över till 1h, då man tog för mycket skada med 2h när man inte gjorde lika mycket själv. Men det finns juh 2 potentiella vapen i SM. Yxan från herod, den man snurrar av, rätt jobbigt men ta den tills du antingen tar Mograines might från Cathedralen, eller Bonebitern som reward för hela SM-questen. Den börjar i Desolace som alliance, vet inte hur det är med horde.

Du kan grinda stenelementals i badlands precis utanför Kargath, om du är lvl 38,39 dvs. Fina pengar att hämta där.

Orcen, han är shaman, ingen dual wield då. Mount under rank 3 kostar 80+20g. Annars äre 72+18g, så man tjänar 10 guld på att vara rank 3 eller högre när man tänkt köpa det. Om man inte är det, be en polare köpa mountet, så sparar man 8g iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX
eller Bonebitern som reward för hela SM-questen. Den börjar i Desolace som alliance, vet inte hur det är med horde.

Horde kan inte få Bonebiter, endast alliance quest.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svarre
Horde eller aliance på frostmane?

Alliance =/

Permalänk
Medlem

Jag antar att du inte har en liten gnome warlock som heter brainy, för isåfall borde du inte ha direkt svårt att hitta guild;)

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ikard
toru överdriver nå enormt men men ... tror inte du har över +700 healing som du påstår ... eftersom de e ungefär de som krävs för att heala 2500+ med shammyns bästa heal .. jag har sj 345+ healing o ja har +10% extra healing från talent o ja brukar ligga runt 2k med mina heals ..

lol, ursäkta mig mitt addon va out of date och lade ihop mina critts till en och samma summa. nu står det iaf ~1500+[500] när jag helar så mina normala heals ligger på 1400-1700 och crittar ganska ofta upp imot 2500+

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem

min paladin med 300+ healing critar för 3000+

Visa signatur

Det är ett jävla liv!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Jag antar att du inte har en liten gnome warlock som heter brainy, för isåfall borde du inte ha direkt svårt att hitta guild;)

Nope, heter inte brainy...
Hur pass jobbigt är det att bli rank 13 egentligen?