WoW: Roliga saker / utflykter?

Permalänk
Medlem

WoW: Roliga saker / utflykter?

Sedan jag började spela WoW vid release för ett bra tag sedan så känns det som att all min ingame tid har gått ut på att levla, grinda, eller liknande.. Instanser har jag kört uteslutande för att få gear, och har ingen direkt favoritinstans som jag fortsatt spela efter jag fått sakerna som jag behöver..

Jag eftersöker därför små roliga utflykter eller saker man kan göra i spelet, med något kul syfte... Det kan vara alltifrån roliga saker att göra tillsammans med en kompis eller två (t.ex. sitta å fiska å snacka skit på echo island som alliance ) eller någonting annat kul, för att göra någonting lite annorlunda eller kanske se någonting "snyggt" eller vackert.

Kom gärna med era tips! Det kan vara små roliga saker man kan göra en sen natt, eller kanske berätta om några roliga utflykter eller stund ni haft i spelet!

Permalänk
Medlem

Jag tycker du kommer med en bra idé här zAjben, inte för jag har några förslag, men har samma tanke som dig, får hoppas nån kan ge oss förslag

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Explotia allting som går...

Worldtree i Hyjal...

Springer runt under orgrimmar

Stackars unge...

Fastnade i en grop över undercity, gick inte o ta sig ut så fick HSa...

Permalänk

Brukar ägna mig åt bergsbestigning...

Fast flyga är ju också kul förstås!

Permalänk

Gå till Westfall, sen simmar du norrut utför kusten. Efter ett tag kommer du till ett litet avlägset hus som heter Newman's Landing. Kusligt värre!

Permalänk

jag har hört att man inte får Explotia någe mer utan man blir bannad, har dock inte läst/hört det från några oficella forum. nån annan som har hört nå om det här??

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kingenandy
jag har hört att man inte får Explotia någe mer utan man blir bannad, har dock inte läst/hört det från några oficella forum. nån annan som har hört nå om det här??

Ska de banna för att dom inte orkar fixa buggar som de själva har gjort?

Permalänk
Medlem

Re: WoW: Roliga saker / utflykter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Sedan jag började spela WoW vid release för ett bra tag sedan så känns det som att all min ingame tid har gått ut på att levla, grinda, eller liknande.. Instanser har jag kört uteslutande för att få gear, och har ingen direkt favoritinstans som jag fortsatt spela efter jag fått sakerna som jag behöver..

Jag eftersöker därför små roliga utflykter eller saker man kan göra i spelet, med något kul syfte... Det kan vara alltifrån roliga saker att göra tillsammans med en kompis eller två (t.ex. sitta å fiska å snacka skit på echo island som alliance ) eller någonting annat kul, för att göra någonting lite annorlunda eller kanske se någonting "snyggt" eller vackert.

Kom gärna med era tips! Det kan vara små roliga saker man kan göra en sen natt, eller kanske berätta om några roliga utflykter eller stund ni haft i spelet!

Har setat och vägt av fram och tillbaka om jag ska fråga en sak men har inte bestämt mig

Lite OFT: Ähh va faan: Du vet att de finns RP serverar? Där skapar dom guilder för ett enda syfte; göra utflykter, fiska, exploita, kasta sten till varandra, dansa, leka tåg, busa i största allmänhet.

På den servern kusinen spelar på har dom till och med övergått till att ha stora möten om olika saker i barrens. inget speciellt med de men den saken jag tycker va fränt va att de är Horde och Alliance blandat. vi snackar möten på 50 pers.

Längesen jag snackade med han så vet inte om han spelar på den servern längre, vet inte heller vilken server de va

ONT: kom inte på nått bra

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk

Re: Re: WoW: Roliga saker / utflykter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eikon
Har setat och vägt av fram och tillbaka om jag ska fråga en sak men har inte bestämt mig

Lite OFT: Ähh va faan: Du vet att de finns RP serverar? Där skapar dom guilder för ett enda syfte; göra utflykter, fiska, exploita, kasta sten till varandra, dansa, leka tåg, busa i största allmänhet.

På den servern kusinen spelar på har dom till och med övergått till att ha stora möten om olika saker i barrens. inget speciellt med de men den saken jag tycker va fränt va att de är Horde och Alliance blandat. vi snackar möten på 50 pers.

Längesen jag snackade med han så vet inte om han spelar på den servern längre, vet inte heller vilken server de va

ONT: kom inte på nått bra

De flesta som kör på en RP server brukar alltid(nästan) ha guild möten runt om i världen, och brukar även patrulera runt i Kalimdor ect ect Sen händer det att de på RP servrarna har World PvP där alla samlas och slås ^^ grymt skoj.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: WoW: Roliga saker / utflykter?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlurK
De flesta som kör på en RP server brukar alltid(nästan) ha guild möten runt om i världen, och brukar även patrulera runt i Kalimdor ect ect Sen händer det att de på RP servrarna har World PvP där alla samlas och slås ^^ grymt skoj.

Frågan är om dom är blandade?

Visa signatur

Nikon D70s | 18-70/3.5-4.5G | 70-300/4-5.6G
Stolt medlem i filmteamet Kickass
www.kickassproduktioner.se|http://www.barbapappa.net/billman/

Permalänk

Jag kör på en RP server. I fredags var det poesitävling i Ratchet men missade den.

Permalänk

hade ett mount race för några månader sen med guilden, från undercity till booty bay på kortast tid, endast mount alltså.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurkläsk
hade ett mount race för några månader sen med guilden, från undercity till booty bay på kortast tid, endast mount alltså.

Apropå race, :länk: .

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem

nja jag o en IRl kompis stack till grom´gol(vi är ally) och tog zeppelinaren till orgrimmar.... när man är i STV igen hoppade vi av med alla som var på. (han är präst)

var allt jag hade....

Permalänk

jo, utflykter är alltid kul att göra
Kan dra med en rolig sak om jag har gjort också, jag har en paladin och när jag har tråkigt brukar jag dra med zeppelinaren från GromGol till Orgrimmar. Där utanför rider jag igenom alla ohrde för att de ska bli pvp enable, sen är det bara att göra Hammer of Wrath på de när de förlorar en duel. Mitt rekord utan att dö är att döda 4st med Hammer of Wrath och 3st med melee.

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Avstängd

Snart kommer du komma till den fruktansvärda insikten att det faktiskt inte finns nått annat att göra i WoW än att grinda instances..

Det värsta med det systemet är att du inte kan köpa den där helvetes jävla staven som aldrig droppar, utan du MÅSTE grinda samma skräp om och om igen.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxen
nja jag o en IRl kompis stack till grom´gol(vi är ally) och tog zeppelinaren till orgrimmar.... när man är i STV igen hoppade vi av med alla som var på. (han är präst)

var allt jag hade....

hehe , inte lite svårt att va inne i gromgol så där ? , för man måste väl vänta på zeppelinaren , eller ni kanske ruyshar in precis när den kommer ?

Visa signatur

signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Man dör precis utanför zeppelinartornet, sen ressar man på zeppelinaren när den väl kommer. Jag fick lära mig det när vi raidade Orgrimmar med 40 lvl1 gnomes utan kläder

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Man dör precis utanför zeppelinartornet, sen ressar man på zeppelinaren när den väl kommer. Jag fick lära mig det när vi raidade Orgrimmar med 40 lvl1 gnomes utan kläder

hhahahaa roflmao

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

En polare till min simmade runt kalimdor sen simmade han runt eastern kingdom...

Permalänk
Medlem

Har själv tagit över ett litet hus utanför Ironforge. Misty pine refuge har jag för mig att det heter.
Mysigt med liten eldplats och sånt. + en alldeles egen präst när man får dåliga tankar. Parkerar alltid min rogue där när jag är i området. Fin fint.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

om du sticker till kusten the veiled sea i desolace och simmar ut till en ö vid namn naga island hittar du en staty, döda alla Slitherblades, sätt dig ner på klippan som ligger längst ut och njut av solnedgången :D, för mysigt!
(horde)

Visa signatur

// Pv

Permalänk
Medlem

För mig var nog den vackraste utflykten i Maraudon. Efter att ha kämpat sig fram genom ändlösa grottor och slagits mot plantor och diverse knepigheter så kommer man (faktiskt) helt plötsligt fram till den vackraste platsen i hela spelet: Maraudons vattenfall. Det var som en orgasm eller förlösning, allt dunkelt, mörkt och trist blir genom ett trollslag så otroligt vackert Tyvärr har det inte riktigt samma charm längre Men det finns ett par riktigt vackra platser. Redridge mountains har sin sjö och om du går runt sjön så finns det en liten sänka där med gnolls och en pytteliten sjö, eller damm snarare. Scarlet Monastery har sin katedral med tillhörande gård, riktigt snyggt. Och första gången jag kom in i Stratholme var jag helt salig, så tufft!

Den enda vackra platsen som inte går att upptäcka ordentligt utan ett raid party är väl ZG skulle jag tro.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Det var som en orgasm

du är ju sjuk

Permalänk
Medlem

Varför inte ta spöet och knata ner till en IRL sjö? Dra upp några aborrar är aldrig fel

Permalänk
Medlem

Vi i våran guild brukar ha mount race på shimmering flats. På banan där.

Annars brukar vi köra dueller mot varandra och ha turneringar

Eller starta ett lag och köra Wsg\Ab

Sen eftersom vi inte är så många svenskar i guilden så brukar jag försöka lära dem svenska på ventrilo

Ska nog ge som förslag att vi ska ha en tävling om vem som tar sig till Ironforges Aktionshus först vinner och man får inte flyga och racet startar i Orgimmar

(Orc Hunter)

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Jag är master på WoW exploits och sånt

om du vill se något ballt så kan du gå till ett none place inne i Dead mines. du behöver en mage. Gå in i instancen fast rör dig inte när du kommit in. Vänd på dig så du kollar rakt mot portalen ut och blinka. gå upp sen till vänster och hoppa ner. (gärna me slow fall). mounta och njut av detta underbara ställe.

Hyjal är inte lika lätt att komma in i. man behöver komma längst ner i winterspring till en klippa och blinkhoppa upp. svårt att förklara men de finns säkert någon film.

Ironforge mountin är ofta en uppkastad utfykt. Lättast att göra med mage men går med andra classer också. bara man på nåt sätt kan få en Slow fall effekt. t.ex. med nogger fogger elixir. Gå ut från ironforge och sväng direkt vänster. när de kommer ett staket så på med slow fall och mounta. hoppa lite snett in mot berget så landar i en sluttning. därifrån är det bara att springa.

Om du är lite högre level kan du leka inne i instancer. Om du är paladin kan man simma över lavan i MC och komma till ganska ballt ställe.

kommer inte på några supper coooola platser till just nu men kan tänka lite.

lite synd att många platser har blivit stängda. men de kommer nog nya i burning crusade och outlands.

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
Hyjal är inte lika lätt att komma in i. man behöver komma längst ner i winterspring till en klippa och blinkhoppa upp. svårt att förklara men de finns säkert någon film.

Nej, man behöver inte blink. Kan dock behöva epic mount, har aldrig testat med vanlig mount, men tror nog det går med vanlig också.

Permalänk

Går också att resa till världens ände.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!