Permalänk
Medlem

när jag letade upp sådana en gång så sökte jag på filendelsen på komponenter på google och letade ett bra tag innan jag hittade något..

Visa signatur

Lian Li PC7SE | Athlon 2800+ | 2x 512MB | Leadtek 6800LE 16/1,6 @ 1,3v 400/870 | 250 + 160 + 2x 200 + 40 = 850GB
Pergo-kuben | Pergomodd2 | PSX-modd | HTPC i CD-spelare | Pergo-tower

Permalänk
Medlem

http://scc.jazzle.co.uk/

Där finns det massor av saker..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Re: Projekt: Plexiglas Chassi "Shuttle"

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Nu.. Igår/Idag natt (11-02) satt jag och höll på i Sketchup för att få en vettig ritning att basera alla mått på..

Jag säger bara HOLY HELL vilka skisser. Skulle du vara intresserad av att göra lite frilansjobb?

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

UPDATE:

Puttle var namnet!

Nu fixade jag även in några fläktar..

Nu ska det bli lite bättre snurr i det hela..

120mm fläkter blåser in.. dom adra ut.. (Nätagg och topp)
Någon som vet nåt SNYGGT fläktgaller som skulle passa?

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

De gammla vanliga hederliga runda e fina ju:)

Visa signatur

Dator1: Amd 2800+ 2,2GHz || 2*512Ddr || 2*160Gb S-ata (raid 0) || Radeon 9800se @ pro || 3dmark 03= 6258
Filserver: Dual p2 2*450Mhz || 4*128ecc sd ram || Maxtor ultra ata adapter || 200+160+80+80=520Gb ||
Mitt htpc projekt: [B]At --> "atx" [/B] lanrouter: [B]Lite plåt lite router [/B]

Permalänk
Medlem

jag tkr inte du ska ha ngt alls.. det tkr jag är snyggast se bara till att göra det superrunt annars ser du konstigt ut.. hm, sund att jag inte bygger min dator i plexi, isf hade den fått det ärovärda namnet "Puttle" :D:D

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Namnet ändrat till Puttle btw
det är helt enkelt.. Sötare

Nu funderar jag bara på om jag kan få tag i en MicroATX moderkorts plåt av nån, nånstans... Har nån en sådan så släng mig en PM omedelbart!

Mvh Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Som Lacrymogene säger.. Skillnaden är 2mm
Hur ska du hålla ihop alla skarvar?
Ser fram emot en projekt logg på det här
Kan inte alla andra på SweClockers också skaffa/bygga SFF datorer
Skulle la va kul ;B

Hade tänkt att bygga ett litet m-atx bygge på skolan, men dom stängde ju verkstaden där typ nån dag efter jag kommit på att jag skulle göra det. Rätt surt, ja!

!!!

Permalänk
Medlem

hm, tråkigt värre

kul att du valde Puttle till slut
gillar också att du kör på 10mm istället för 8mm..
moderkorts plåten kan du ju kanske ta lian li´s och kapa lite.. Dimensioner(LxBxH): 182x313x339
GL HF

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Mycket snygga skisser måste jag säga! :)

Som sagt snygga skisser
håller med om att ventilation kan bli ett problem så om de går kör med 2 st 120 mm fläktar en för insug och en för ut sug även om de blir otroligt trångt och kanske omöjligt, dessutom tycker jag inte om Barbone (stava?) så måste jag säga att skisserna på den verkar bli skit snygga sen

/Znitso

Visa signatur

CPU: Intel Core 2 Quad @ 2.4 Ghz | GPU: Gainward 8800 GTS 512 mb | PSU: Corsair 550 W | Moderkort: Asus P5k Premium | Minnen: Corsair XMS TWIN2X 2048 mb | HDD: Seagate Barracuda 250 GB | Övrigt: Windows Vista Home Premium 32 bit

Permalänk
Medlem

Det blir en TYST 80mm fläkt, och en i nätagget... (något tyst)

och sen en lite mer effektiv 120mm som inblås..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Nu funderar jag bara på om jag kan få tag i en MicroATX moderkorts plåt av nån, nånstans... Har nån en sådan så släng mig en PM omedelbart!

Mvh Jim

http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=2154&session=838bf8... och kapa?

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

Nepp.. Blir inte tillräckligt snyggt för min smak

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Kan du inte sätta distanserna direkt på plexiglaset? Det blir i mitt tycke det absolut snyggaste. Angående fläktgaller: jag tycker att de vanliga klassiska fortfarande är snyggast. Själv kör jag med klassiska galler i "guldlook" tillsammans med aluminiumfläktar från TITAN. Jag kan rekommendera dem, de flyttar mkt luft och låter lite (dessutom är de ruskigt snygga).

EDIT: http://kylning.com/info.php?products_id=441&kylid=297b30ee043...

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

Hmm... Jo.. Iof.. Men jag tror jag får problem med baksidan då.. :S

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Hur menar du då? Du måste väl ändå fräsa ut ett hål där? Vad hade du tänkt använda för fläktar btw?

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

Alltså.. Grafikkortet blandannat sitter ju en aning längre IN i burken än "vanliga" uttagen i bak.. kan bli svårt att fixa det ordentligt utan nåt som håller i korten.. speciellt eftersom det är 10mm plexi..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Jo, det har du rätt i. Men det blir många gånger snyggare att köra utan mobo-plåt tycker jag.

Visa signatur

Niklas

Permalänk
Medlem

Hej!

Det har gått några månades sedan sista uppdaten, och ja, Projektet har stått stilla.. HELT istortsett..

Dock så har jag fått tag på en mATX bakplåt (Inte en som man bakar på dock..) och även fixat till den..

Planeringen har också gått fint, har tagit kontakt med en kille på Elektronikforumet som har en egen CNC fräs, och ska hjälpa mig att fräsa ut delarna i 10mm plexi..

Slutmåtten är bestämmda till detta:

Citat:

Mått: (Bredd x Längd x Tjocklek)

Toppen: 284x360x10mm
Fronten: 284x200x10mm

Högra Sida: 200x360x10mm
Vänstra Sida: 200x360x10mm

Botten: 264x360x10mm
Baksidan: 264x180x10mm

Dock så tror jag att Akriform har räknat tokfel på mina bitar, det där tillsammans är ÖVER 1.5kvm? eller? Hjääälp mig räkna någon?

BILDER:

Det är vad som händer just nu..
Kan även säga att bakplåten är nere i källaren och är lackad svart nu, då den va så ful när den va grå

Mvh Jim "Jine"

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

får det till 0,4456 m2, kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Du har fel.. Sammanlagt blir det runt 2.7m2 enligt mina beräkningen..
Men som sakt.. det kostar att ligga på topp..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

grymt.. fortsätt så

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

ser ut att bli najs, kmr ihåg när jag såg ritningarna första gången

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem

Hör ifall du kan få spillbitar till HDDracket hos lokala glasmästaren... Det brukar alltid fungera för mig ifall han får lite bullar eller något gott

Permalänk
Medlem

Nu är det så att min glasmästare närmast är en sur gammal 70årig gubbe som lever i en husvang bakom sin butik - Han ger inte bort en millimeter gratis.. Han ville ha 200kr för en 10x10cm liten bit med 2mm plexi.. som dessutom va snedskuren...

SÅ njae.. Men annars finns det Clasohlson..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jine
Du har fel.. Sammanlagt blir det runt 2.7m2 enligt mina beräkningen..
Men som sakt.. det kostar att ligga på topp..

nja... räknade igen och fick samma resultat, men om man räknar "såg mått" får man 0,55 m2, en liten skiss

Permalänk
Medlem

AHA.. Tufft.. Najs!

TACK!

EDIT:

Men hur kan det bli så tokigt att det blir 2.7m2? istället för 0.55m2?

Vad räknar jag fel?

FÖr lixom, Längden plussas på alla bitar, och sedan bredden.. och sedan räknar man ut arean med längd*bred.. Vad är det tokiga? :S

Lär mig !

Mvh Jim

EDIT:

Förresten.. Måste såga i min FINA bakplåt.. Snyft..

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Jine
[B]AHA.. Tufft.. Najs!

TACK!

EDIT:

Men hur kan det bli så tokigt att det blir 2.7m2? istället för 0.55m2?

Vad räknar jag fel?

FÖr lixom, Längden plussas på alla bitar, och sedan bredden.. och sedan räknar man ut arean med längd*bred.. Vad är det tokiga? :S

Lär mig !

längd x bredd på varje bit, och om du vill ha resultatet i meter, räknar du meter från början, lättare så.

ex:

0,360m x 0,284m = 0,10224 m2
0,360m x 0,264m = 0,09504 m2
osv...

tag alla svaren och plussa ihop dem så har du svaret i m2

Permalänk
Discokungen

Du tycker inte att du skulle inhandlat en Lian-Li moderkortsplåt då?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

blir nog guld! ser bra ut