power/reset knappens kablar behövs förlängas

Permalänk
Medlem

power/reset knappens kablar behövs förlängas

Hej swec

Jag ska snart börja på mitt första moddprojekt men har bara en liten fråga som lyder:

Tänker använda mig av ett gammalt repigt fulltower jag nyss fått. Jag tänker dom placera om power/reset knapparna och power leds så dom sitter på ovansida av chassit (fronten ska vara helt ren). Problemt är att kablarna till knappar och leds inte är tillräkligt långa för att nå ner till moderkortet och jag skulle behöva förlänga dom. Är inte så haj på detta än. Går det lätt förlänga dom och hur gör jag?

Har också letat lite efter nya power/reset uppsättningar men alla jag hittat är 60 cm långa och det räcker tyvärr inte. Kan ni hitta uppsättningar med längre kablar välkomnar jag dem med.

Tack för svar!

Visa signatur

det man inte ser det lider man inte av , för det mesta :P

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk

Är det inte bara att införskaffa lämplig längd kabel i lagom tjocklek och ett par sockerbitar för att förlänga. Eller för att göra det snyggt, löda och krympslanga... Borde inte vara något problem.

Permalänk

Det stållångben säger stämmer korrekt. Jag har närmare 2 m kabelsjälv, så nog ska det funka serru.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

som jag sa jag är ny inom branshen kan någon snäll själ lang upp en bild sen klarar jag nog av detta

Visa signatur

Permalänk

Älska krympslang.. ser snyggast ut.

Visa signatur

Går allt hur bra som helst beror det oftast på att man har missat någonting...

Permalänk
Medlem

Löd.
Det är busenkelt och går på ett kick.
Lödde för första gången när jag var typ 10-11, och det gick väl medelmåttigt då.

Om du inte vill inhandla krympslang, så köp en "puck" eltejp ~10kr

Visa signatur

---

Permalänk

Måste bidra med en bild!

Svart och Röd från exempelvis powerkontakten, klipp av, hämta en sockerbit och förläng med lämplig kabel.

Enklare kan det inte bli!

Permalänk
Medlem

Bugar och bockar. nu kan jag detta

Visa signatur

Permalänk

En fråga, kan man gör så här med nätdelen sladdar med? Eller är det spcifika kablar man ska ha?

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krillepille2
En fråga, kan man gör så här med nätdelen sladdar med? Eller är det spcifika kablar man ska ha?

Går att göra med alla sladdar, sladdar är inget annat än koppar (eller aluminium, silver eller guld...etc.).

Visa signatur

---

Permalänk

vara det är samma tjocklek eller? Tack för svaret Gorian.

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

helst ska det vara någon liknande tjocklek, ja. Se till så du isolerar ordentligt bara, du vill inte ha nån kortslutning.

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk

löd och krympslang is teh shit alltså!

Permalänk
Medlem

sladdar som sladdar. går bra med vad som helst, men det är ju onödigt med för tjocka eller för smala, ta någon som är i liknande tjockle som dom du har, brukar vara 1-1.5 kvadrat i datorer. lycka till

Permalänk
Medlem

Inte bra med för liten kvadrat då brinner vissa ju, fast i detta läge spelar det inte så stor roll kanske, ta samma kvadrat bara annars får du olika styrkor på dioderrna:)

Permalänk
Medlem

Ujj... Storleken spelar ingen roll vad det gäller Power- SW. Vad det beträffar LED's: en; I stort sett samma sak där, men de bör inte vara så smala som en eller 2- 3 st kardeler (För de som inte vet vad en kardel är så är det ledarna inuti en kabel; De där fransiga sakerna som spretar när man skalar en kabel). Enda stora begränsningen där är avståndet och belastningen. Vanligtvis ligger en 'vanlig', om nån nu kommer ihåg de där som brukade följa med datorer ;0D, LED på ca. 10- 20 mA, och det krävs ganska skapliga längder för att få signalförlust med en sån liten belastning...

Visa signatur

Ju fler kockar, desto sämre soppa...
Någon som vill köpa min stereo, min lätta MC, och lite andra bra-att-ha-saker?
http://www.mineg.net/tony