Permalänk
Medlem

Spel sökes =/

Jag satt i bilen påväg till stan i Måndags och kom o tänka på lite underliga tankar...

Efter en stunds tänkande kommer jag ihåg ett spel jag såg min brors vän spela.
Året var 99-00 (tror jag) KANKSE 01..

Det ända jag kommer ihåg utav spelet var att man var en grön, röd, blå eller gul riddare.. Alla började på olika ställen, den gula (tror jag) började vid massa vildsvin.. Jag har så svagt minne utav det så det knappt är sant, kommer ihåg att det var skojj dock..

Vet att det är dåligt förklarat, men är det någon som kanske vet vad jag pratar om? Kan någon posta bild på det så kan jag nog avgöra om det är rätt

Tack på förhand

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Heroes Of Might And Magic?

Permalänk
Medlem

Nepp, tror jag knappast.. Alltså. Man var bara en riddare med svärd (kommer inte ihåg om man hade spells) Spelet var i 2D när man spelade, kartan såg man ovanifrån då man valde riddare.. tror jag =/

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk

Moonstone är det du letar efter.

underbart spel

Visa signatur

2xHP w2207, Intel C2D E6750, Gigabyte P35-DS3, Corsair Twin2X2048-6400C4, XFX Geforce 8800GTS, 400GB HDD[br]
Athlon 64 3200+ "Winchester", ASUS A8N-SLI deluxe, Corsair TWINX1024-3200XL, XFX Geforce 6800GT@ULTRA, 160GB HDD

Permalänk
Medlem

Okej, ska googla bild o kika om det är de

EDIT; Tack, det var det :D:D

EDIT2: finns det o ladda hem nånstans? Jag tog hem det på en sida men jag fick de inte o fungera

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

http://files.upl.silentwhisper.net/upload8/moonstone_error.JP...

Såhär blir det =/ Jag kommer in i typ "introt", vilken knapp jag än trycker på så händer de inget, eller så går det bara ut (som på bilden).. Inget ljud heller..

Vad kan vara fel? =/

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

Testa uppna porten till spelet eller avinstallera om det eller så har du ingen brandväg på !

Permalänk
Medlem

Du blir antagligen tvungen att använda ett program i stil med dosbox för att kunna köra det.

Men hur brandväggen skulle kunna ha något med saken att göra kan jag då inte lista ut.

Permalänk
Medlem

testa köra det i kompatibiltetsläge windows 95/2000 etc

Visa signatur

Ledsen att jag inte kan svara på mer, men överklockning är absolut inte mitt område Vad jag förstår handlar det om att man fäster ett klockbatteri på processorn så går den snabbare, eller hur?

Permalänk
Medlem

Redan prövat Windows 95 läge osv.. Haha brandväggen har knappast med det o göra

Ska dock testa gekk's förslag

EDIT: Gekk, jag fattar inte hur programmet funkar riktigt, hur startar jag spelet via detta?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk
Medlem

du sak bara behöva starta spelet som vanligt.

SÅ funkade det iaf för mig.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Hmmh,, ska jag inte greja med dosbox då? Jag får som sagt felmedelande när jag startar som vanligt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"

Permalänk

jag kommer inte ihåg men man kunde koppa en sak från system32 till c:\ kommer dock inte ihåg vad filen hette. men det var iaf en .dll xD