Permalänk

Vad ska min portal handla om?

Hej, det är såhär att jag har slagit upp en portal som jag vill få lite mer seriös.
Men jag vet inte vad portalen ska handla om.

Behöver förslag och admins som sköter sidan med mig.
Gör allt detta eftersom jag vill ha MVG i databashantering* och för att det vore en kul sak att göra.

www.sparvs-central.webb.se temporär adress

Saken är med det hela att vi bara tar en portal från www.opensourcecms.com lägger upp den. Gör den seriös och får personer att börja använda den.

Jag tänker också inte skriva en helt ny sida. Har inte den tiden på mig.

MVH Calle

Visa signatur

Asus A8V Deluxe VIA K8T800Pro, Amd64 SD 3700+, GeForce 6800LE @ 400/900mhz, 2x Corsair XMSPro 512mb DDR 3200 - 2-2-2-5, Seagate 250 GB HDD, 19" Samsung Syncmaster 950P, Hiper 580w

Permalänk
Medlem

Du vill ha MVG i databas, så därför använder du ett färdigt script?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk

yes därför vår lärare sa åt oss att göra en portal (färdig portal) som blir seriös och börjas användas av folk

Visa signatur

Asus A8V Deluxe VIA K8T800Pro, Amd64 SD 3700+, GeForce 6800LE @ 400/900mhz, 2x Corsair XMSPro 512mb DDR 3200 - 2-2-2-5, Seagate 250 GB HDD, 19" Samsung Syncmaster 950P, Hiper 580w

Permalänk
Medlem

Ja, det du vill ha är vad andra portaler också vill ha, men dom har åtminstonde något intressant att erbjuda som lockar.
Du/ni borde göra om portalen till svenska till att börja med.
försök sedan att komma på något originellt tema.

Visa signatur

5600X | ROG Strix B550-F GAMING | Samsung nvme 1TB | 32GB 3200MHz | Asus RX 6600 XT 8GB (Musikprodd)
MBA M1 8GB 256GB (Jobb)

Permalänk

Jag skulle inte besöka en protal allt för ofta om det står "Powered by PHP-Fusion" längst ner... Verkar inte så seriöst om man frågar mig.

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk

ja men det är vad du tycker det finns större portaler som använder sig av PHP-Fusion osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gör en portal liknande imdb och visa din lärare..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så din lärare vill ge ut ett MVG i databashantering till dig om du använder ett färdigt script med färdig databas, förutsatt att du får användare till sidan? Låter mer som en kurs i marknadsföring...

Säker på att du inte missförstått honom? Att du ska strukturera databasen så att det funkar till en portal som skulle kunna användas av folk? Låter mycket rimligare i min mening...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk

haha nää det har jag verkligen inte.. för alla andra håller på med samma sak portalen ska t.ex. kunnas användas av ett gäng som har ett band ihop eller så. bara det är något mer seriöst

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Verkar väldigt mysko att en databashanteringskurs går ut på att sätta upp en portal med färdiga script.

Den databaskursen jag läste var bara teori + SQL (var ju en 5p högskolekurs, men ändå)..

Permalänk

det här är bara en gymnasie kurs

Visa signatur

Permalänk

Men ändå... vilken skola går du på?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Men vill du ha en idé, vad sägs om en mötesplats för gamla och nya elever på din skola? Kan till och med bli uppskattat, så att man kan snacka med lite polare på forumet, och "hitta gamla bekantskaper" om det var något år sedan man gick ut.

Tycker dock du ska ta dig ett snack med läraren, inget vidare givande kurs om det är webbdesign/marknadsföring ni sysslar med...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HappySatan
Men vill du ha en idé, vad sägs om en mötesplats för gamla och nya elever på din skola? Kan till och med bli uppskattat, så att man kan snacka med lite polare på forumet, och "hitta gamla bekantskaper" om det var något år sedan man gick ut.

Tycker dock du ska ta dig ett snack med läraren, inget vidare givande kurs om det är webbdesign/marknadsföring ni sysslar med...

Tänk när dom kommer ut och får jobb.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

hehe joo då vore schyst ska nog tänka på saken

Visa signatur

Permalänk

Hur går det?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

Jag skulle gärna se er skapa en portal där dator och elektronik krockar..

asså där man kan diskutera och lära sig om hur man tex gör en strömbrytare till en lampa som kan styras genom datorn!! =D