Permalänk
Medlem

FSP Epsilon, 600W - Råd?

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=315688

Tänkte skaffa mig detta eftersom jag funderar på ett SLI system i framtiden. Jag funderade på det eftersom det har stöd för ATI Crossfire & nVidia SLI. Nu vet jag inte vad detta innebär i praktiken varför jag undrar om vad det är och om det är värt pengarna. Ett vanligt FSP Bluestorm 500W kostar mindre.

Nån som kör SLI som använder ett sådant nätagg ? Eller är det "vanliga" nätagg som gäller?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

jag har för mig att anledningen till att dom kallar det för sli certified osv är för att den har 2st dedikerade pci ström sladdar, du vet sådana man pluggar in bak i dom lite "modernare" grafikkorten. Samt så har väl dom mutat Nvidia och Ati för att få säga sådant
jag tror dock att det där är ganska framtidssäkert nätagg men man vet ju aldrig var för standarder som kommer komma i framtiden, mitt råd är dock att vänta med att köpa det till du har bestämt dig för vilka grafikkort du vill ha till....