DVD-läsare läser inte skivor.

Permalänk
Medlem

DVD-läsare läser inte skivor.

Som titeln lyder så kan min DVD-läsare ( HL-DT-ST DVDRRW GWA-4164B )
inte läsa några skivor alls , ikonen när man trycker upp "Min dator" finns inte heller , men när jag kollar i Enhetshanteraren så ser jag den . När jag sedan trycker på enheten så kommer detta upp : " En drivrutin (tjänst) för den här enheten har inaktiverats. Kanske utför en annan drivrutin den funktion som behövs. (Kod 32)

Klicka på Felsök om du vill start felsökaren för den här enheten. . "

Jag har provat att avinstallera och sedan installera hårdvaran med det ger ingen effekt . Jag har heller inte hittat några nya drivrutiner .

Vore tacksamm för hjälp!

+Ville bara påpeka att jag hade Daemon Tools installerat förut men dem här virtuella cd-rom (E: , F: , G: , H: ) är kvar. :S!

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem, hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

Samm problem här, fast den syns i "den här datorn" men när jag sätter i en skiva så mullrar det lite från den sen lägger den av..

mkt irriterande då man i dagens läge nästan är nödgad att ha en dvdläsare:(

Visa signatur

You dont need a reason to help people / Zidane

Permalänk
Medlem

Kanske blir något av en bump men då jag ser att ingen har fått hjälp här ännu så kan jag säga att även jag har precis samma problem.. Har funkat tidigare då jag har installerat office m.m via skivor men nu de senaste dagarna har den lagt av såsom du beskrev.

Permalänk
Medlem

Om din "Min dator" syns inte då har du gjort något med ditt windows
det blir inte så av sig själv.

så har du installerad demon tools och den kan orsaka många konflikter eller instabilitet... Prova PowerIso istället den är bättre.

de fleasta dvd läsare behöver inte ha drivrutiner winxp hittar de automatisk om den inte hittar det gå till tillverkarens hemsida och fråga de.

Installera om windowsxp, intallera inte något virtuell cd emulering program
prova nu see till att din dvd läsare funkar nu....