Bilder på eran hemmabio *BILDTRÅD*

Permalänk
Medlem

Bilder på eran hemmabio *BILDTRÅD*

Visa er hemmabio

Våran fina hemmabyggda soffa, hehe.

Vet att det ser lite stökigt ut men vi ska köpa en ny tv.
Städa hyllorna och ta bort allt som står framför.
Det står en HTPC i tvbänken. vi kör med Creative Inspire T6060 5.1 system som är pc-högtalare så vi kanske inte har det bästa surroundljudet.
Duger tills vi har råd med bättre

HTPC specifikationer
*Divine 5 chassi
*1024 MB Kingston RAM
*Intel Celeron 2.53 GHz
*ASRock P4V88+ socket 478
*iMON 2.4G DT remote controll
*Samsung 300GB IDE Spin T133

Så visa upp er hemmabio nu

/ frasse

Permalänk
Medlem

Kul tråd, din soffa ser skön ut

Frontsetup med egenhändigt designad sideboard.

Närbild på tvn, grymt nöjd. LG 42PM1MA, högupplöst till bra pris

"Biosofforna" och matsalsbordet. Bor i en liten tvåa på 40kvm så det är lite trångt, men mysigt

Slängde ihop en htpc av lite gamla prylar jag hade liggande, inga superprestanda men funkar utmärkt till hdtv mpeg2

Athlon 2600+
256mb ram
Geforce 6200 128mb
40 gb hdd (all media streamas över nätverket)

Permalänk
Medlem

grohl du har det väldigt fint, och soffan är härlig

Märks att man samlar på sig massa skit som är onödigt och gör det fult osv, du har väldigt få saker (vet inte hur det ser ut i andra delar av lägenheten men det jag sett på bild så är det mesta bortskyfflat i skåp eller så existerar det inte

Ska nog rensa ut massa skit snart.

Ritade en skiss på hur tv-delen antagligen kommer se ut..snart eller mera snart

hehe paint

Permalänk
Medlem

Kör Film via datorn till tvn via DVI->HDMI. Datorn syns lite till höger i första bilden. 32" philips TV

Får bli större tv när HDTV börja komma igång mer på allvar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grohl
Kul tråd, din soffa ser skön ut

Frontsetup med egenhändigt designad sideboard.

http://www.minhembio.com/bild/75417.jpg

Närbild på tvn, grymt nöjd. LG 42PM1MA, högupplöst till bra pris

http://www.minhembio.com/bild/75415.jpg

"Biosofforna" och matsalsbordet. Bor i en liten tvåa på 40kvm så det är lite trångt, men mysigt

http://www.minhembio.com/bild/75412.jpg

Slängde ihop en htpc av lite gamla prylar jag hade liggande, inga superprestanda men funkar utmärkt till hdtv mpeg2

Athlon 2600+
256mb ram
Geforce 6200 128mb
40 gb hdd (all media streamas över nätverket)

http://www.minhembio.com/bild/65741.jpg

Ser fett cleant ut. Ska fixa bild på mitt setup senare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tryck på länken i sign

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

För er som gillar hemmabiobilder är minhembio.com ett måste

kommer snart upp med mina bilder

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Medlem

Bilden är lite kass så det ser ut som om plasman hänger snett, sen ser det för jävligt ut på bordet men det har precis varit film session

Glömde att skriva upp vilken utrustning jag har.
------------------------------------------------------------

Förstärkare - Arcam AVR300
Plasma - Pioneer 506XDE
DVD - HarmanKardon DVD25
Digitalbox - Dreambox 500c
Xbox
Front högtalare - Infinity Kappa 400
Center högtalare - Infinity Kappa Center
Bak högtalare - Audiovector CX

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

Inte klaga på att det står ivägen för TV;n nu
Provpoppade och ställde in allt och orkare inte krypa nere vid bänken, därav setupen, har ingen annan vettig bild

Nad 743;a, 746;a och skönheten Sony ES777 , lite vegor (såklart) och Jamo E8 dipoler.

Behöver jag skriva att det inte ligger kablar på dedär viset nu ?

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Måste säja att jag är grymmt imponerad av hur cleant de flesta har fått till det! Själv lyckas jag inte alls särskillt bra =/

En gammal bild:
(de över högtalarna är numer förpassade till förrådet och TV:n har bytts ut mot en 32" WS 100Hz, får se om jag ska behålla den eftersom den är lite stor)

Mitt galleri
http://www.minhembio.com/dez

Permalänk
Medlem
Visa signatur

: AMD Ryzen9 9900X : 64GB RAM : Nvidia RTX 4070 Ti Super :

Permalänk
Medlem

Dez: såg fasen inte att du hade en tv först

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Mycket kvar att göra (ska ha ny matta och dölja alla kablar bättre men det börjar likna något.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Medlem

Ok här kommer min bild, ursäkta kvaliten bilden är tagen med mobilkameran.

Till hösten kommer det en 50 tums Sony bakprojektion samt kanske en ny förstäkare om kassan tillåter.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

Inga avancerade prylar, men det räcker tills vidare.

Receiver: Marantz SR4400
DVD: Marantz DV6600
Högtalare: Dynavoice M65
TV: Panasonic TX32-PM11

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

jaja har man 26m² att röra sig på så blir det lite ihoptryckt!
Mest nöjd med egensnickrade förstärkaren

Visa signatur
Permalänk

tror inte jag kan kalla det hemmabio längre då både tv'n, dvd'n och surrounderna är borta.

Nytapetserat och lite provosoriskt för att se om jag gillar det, tavlor och lite dekoration kommer snart.

Filmvisaren, 24" skärm, går att vinkla mot sängen/fotöljen så det är rätt skönt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Tablet: | Samsung Galaxy Tab 2 7.0 | CyanogenMod 10 |
| Laptop: | HP Mini 2140 | Atom N270 1.6 GHz | 2 GB PC5300 | GMA 950 | 64 GB SSD | Xubuntu |
| HTPC: | P4 3.0 GHz | Zotac GF9300-I-E | 3 GB PC6400 | 320 GB HDD | Xubuntu |
| Server: | C2D E6750 2.66 GHz | 4 GB PC5300 | 160 GB + 160 GB + 1 TB HDD| Xubuntu

Permalänk
Medlem

SpeedFreek,

Härligt stilrent , gillas:)

Permalänk
Medlem

Philips 32" WS 100hz
Pioneer DV-490V
Sony HT-SF800M

Ursäkta röran på bordet och kablarna men ljudsystemet var precis uppackat på bilden.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

är det bara jag som har problem med bilderna ?!?!.. ngra bilder ligger på varandra andra täcker texten .... vissa funkar ... ca var 10onde ...

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4K
är det bara jag som har problem med bilderna ?!?!.. ngra bilder ligger på varandra andra täcker texten .... vissa funkar ... ca var 10onde ...

Alla funkar för mig, kör firefox.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4K

Vad använder du för webbläsare? IE har det där problemet vet jag...

Permalänk
Medlem

har med det problemet, fick det sedan de gjorde om sidan. inte alls kul att försöka luska ut vart bilderna ska tillhöra för inlägg. använder IE

går det inte åtgärda?

Permalänk
Medlem

Här har vi min nyinköpta hemmabiohörna, allt står lite tillfäligt och en ny hylla ska inköpas snart.
http://img399.imageshack.us/my.php?image=hemmabio8vq.jpg

Det är en samsung 40r72, yamaha 657 reciever och ett canton 5.1 system beståande av canton
LE190 (front),
150CM (center),
LE110 (surround) och en
AC80 (sub).

Den vänstra silvriga klossen i hyllan är min nybyggda HTPC med
pentium d 3.2 ghz dual core
Asus 7600gt silent
twinx 1gb ram
Firedtv-t tvmottagare

Kan se på HD fotboll utan några problem, förstår inte varför folk säger att intel är sämre, då en amd 3800+ för runt 3000kr knappt klarar att visa hdtv, medan min pentium d klarar det galant för mer än 500kr billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jazon
har med det problemet, fick det sedan de gjorde om sidan. inte alls kul att försöka luska ut vart bilderna ska tillhöra för inlägg. använder IE

går det inte åtgärda?

Jag har också det problemet och jag kör med Maxthon webbläsare som visserligen bygger på IE, kanske är det en signal till alla oss som envisas med att använda IE (eller andra webbläsare som bygger på IE)

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Avstängd

snygga hemmabios!

här kommer min

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Än sålänge kör jag detta:

Philips 42" Plasma
Sony förstärkare
Proson 5.1 Högtalarset!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte riktigt en hemmabio. Bara en stereo, dvd-spelare, video och en 26" tv, men jag slänger upp en bild här i alla fall.

Beovision 6-26 med motordrivet golvstativ
Beocenter 9500
Beolab 4500
Fjärrkontrollen är självklart en Beo4

Thomson video och Denver dvd-spelare ska bytas ut mot en snyggare HTPC när den väl blir färdig. Dessutom ska en liten videomöbel från Montana ställas i hörnet och rymma prylarna som står på golvet.

Bokhyllan är ett specialbygge bestående av Sparring-konsoler och (svindyrt) italienskt homogenlaminat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dred

Kan bara säga, Fy Fan, BO är status ;D

Jag skulle dock föreslå omtapetsering och lite mer sterilt utseende där framme, bort med böcker osv, skulle passa in så mycket bättre med BO grejorna