Ursprungligen inskrivet av Madoor 
Bombur: Tänk bara på att idéer inte är något att ha om de inte utförs på rätt sätt. Blir ditt forum bra funktionsmässigt krävs det fortfarande att det är effektiv och framför allt säker kodning.
Jag gjorde en sida vid namn RPGworld också, men den är nedlagd pga för lite intresse (från besökare) och tid. Håller annars på med ett textbaserat spel, som dock bara är i uppstartsskedet. Tittar gärna på ditt forum när det kommer i betaskede, men har inte själv tid att jobba med det.
Jag började med ett textbaserat rollspel för ett tag sedan. Det skulle göras i en Java applett var tanken. Jag hade många bra idéer men mina kunskaper räkte inte riktigt för att göra det jag ville så jag tvingades skrota det projektet.
Vet inte om idén om att göra spelet i en java applet var så bra, det va riktigt svårt att få till vissa grejer som jag ville ha dom, främst updateringen av bilder m.m.
Vad är det för textbaerat spel, om det är ett rollspel kan jag kanske ge dig ett par bra idéer...
OT:
Jag kan ju inte göra annat än att säga lycka till, för det lär nog behövas är jag rädd. Jag vet inte hur stor del av alla liknande projekt som läggs ner innan man har fått fram något som någon skulle vilja använda över huvudtaget
Och när man väl är där måste man fortsätta att jobba mist lika hårt för att förbättra och utveckla produkten annars kommer inte många vilja ha den.
Det är väldigt svårt att starta ett projekt utan några större förkunsakper, man har ingen koll på hur mycket jobb och slit det blir och när man inser hur lång tid det kommer ta och hur man man måste lära sig börjar motivationen tryta och efterhand som man tröttnar dör projektet. Det spelar liten roll hur motivarad du är från början eftersom motgångarna kommer ta död på den mesta motivationen. 
Det är inte så lätt att motivera sig(än mindre någon annan) för hårt jobb vecka efter vecka utan ett öre betalt. Speciellt ibörjan när man bara sitter och kodar och inte får några synbara resultat och inte heller få någon feeback eller kommentarer på det man gjort så långt.
Det va det som hände i det projekt jag nämnde ovan.
Men lycka till, helt omöjligt är det inte!
Men räkna med att detta blir din livs utmaning
Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com