Personer sökes till Projekt
Hej! Jag söker personer till ett väldigt stort projekt. Projektet kommer göras på min fritid och troligen även de som vill vara med.
Projektet är att göra ett forum i Php och MySQL som kan mäta sig med de stora forumen. Jag har väldigt många idéer men jag har inte riktigt kunskapen med Php och MySQL. Men det kommer jag lära mig!
För att söka till projektet finns det regler
[list="1"]
[*]Du måste minst vara 15 år
[*]Du måste ha stora kunskaper i Php och Mysql
[*]Du måste ha ett stort intresse för Forum
[*]Du måste vara seriös och lägga lite tid på det
[*]Du måste kunna engelska hyfsat
[/list=1]
Det sökes även medhjälpare som kan göra websidan där man kommer kunna ladda hem forumet. Samma kritierier för att göra websidan och man får självklart hjälpa till med forumet också.
Om forumet ska vara på engelska eller svenska, så ska nog forumet vara troligen på engelska eftersom det ska vara internationellt. Men även en svensk version kommer vi göra till realeasen av Betan.
Jag vet att forumet kan bli stort, bara några med mig vill satsa seriöst på det. Medans vi gör forumet kan bli via datorn hemma hos sig själv, eller på ett internet cafe någon gång senare kanske.
Namnet på forumet är inte bestämmt därför att projektet är nystartad. Men har haft det i tankarna i många år. Men först nu kommit fram till att jag vill börja jobba med det.
Eftersom jag börjat projektet står jag självklart för webhotellet och domän och är Ägare och Administratör. Beroende på hur bra det går blir nog många av de som hjälper till också Administratörer.
Forumet kommer vara i stil med alla kända forum som ipb, phpbb osv. Alltså med avatar, signatur, medelande osv. Har en massa idéer som inget forum ännu har.
Forumet kommer vara gratis men på hemsidan kommer man kunna donera till projektet eftersom webhotellet och domänet kostar. Och även vår tid kostar på projektet.
Hur lång tid projektet blir det vet jag inte. Det kan vara allt från några månader till ett år. Men efter vi har fått ut en realease som andra kan ladda ner kommer vi självklart fortsätta med det. Så därför vill jag ha medhjälpare som även vill fortsätta.
Tror att detta kommer bli ett jätteroligt och bra projekt! Kommer komma med mer information här på forumet för de som är intresserad. Ska bort senare idag men kommer hem senare på söndagen.
Om du är intresserad av projektet kan du skriva här i tråden eller skicka ett PM.