Permalänk
Medlem

Bluescreen

Nu ligger man sjuk för första gången på några år, datorn har crashat och det är sommarväder ute. Otur? Oja

I alla fall, till mitt problem med datorn. Varje gång jag startar upp datorn och windows är påväg att starta så får jag bluescreen, och ett felmeddelande som visar 0x000000050 (0xe1800000, 0x00000000, 0x805398B3, 0x00000000)

Först tänkte jag formatera datorn, men fick då fram bluescreen när jag försökte där med. Så nu är jag relativt säker på att något har gått sönder i datorn. Men jag har googlat och hittar inte vad det kan vara.

Det ända jag fick fram va att man skulle skriva vad man gjort innan. Och det ända jag kommer på är att jag har satt igång Auto-power-on i Biosen och använt datorn som väckarklocka. Men det va inte precis innan utan det har fungerat fin fint i nån månad fram till detta. Kan ni hjälpa mig mån tro?

Visa signatur

Im just a dog chasing cars!

Permalänk

skulle provat att byta ut ram stickorna, ta ut en och en.

Permalänk
Medlem

testade, men då började datorn pipa med ett relativt dovt pip.

Visa signatur

Im just a dog chasing cars!

Permalänk

har du två? isf ta bort det som satt i när det pep och sätt tillbaka minnet som du tog ut.

Permalänk
Medlem

Det hade jag i, och samma bluescreen kom. Nu piper det vilket kort jag än har i.

Visa signatur

Im just a dog chasing cars!

Permalänk

tror det skall stå i manualen för moderkortet vad de olika pipen betyder. men det verkar ju ganska mystiskt, är du säker på att du har tryckt ner minnerna hela vägen ner? kan vara tröga ibland.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Tror du får mer hjälp i hårdvaruforumet.

*Flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag är tämligen säker på att är helt nedtrykna eftersom det va spärrar avsedda för att bli låsta på minnena

Visa signatur

Im just a dog chasing cars!

Permalänk
Medlem

A stop 0x0000000A or stop 0x000000050 is received in Nwlnkipx.sys when source routing information exceeds 18 bytes in length. Source routing information exceeding 18 bytes in length causes stack corruption and, therefore, the trap.

hmm hitta detta på google. lösningen på det kan jag dock inte svara på

http://www.kbalertz.com/Feedback.aspx?kbNumber=196713

edit: såg att det stod Windows NT 4.0, spelar det någon roll eller betyder alla felmeddelanden samma sak för alla windows?

edit2: http://aumha.org/win5/kbestop.php#0x50

hehe skickar massa länkar, googlar mkt på detta problem just nu eftersom jag råkar ut för samma sak.

Permalänk
Medlem

Ók, visst är det jobbigt? Jag kommer inte in på något av de alternativa uppstart sätten. Felsäkert läge osv. :S

Visa signatur

Im just a dog chasing cars!