Permalänk
Medlem

Är inte denna billig ?

Hej hitta denna på prisjakt o tycker den verkar väldigt billig me 2gb/ram.

tänkte tipsa er som letar o kanske få lite reflektioner. Hur är kvaliten på Packard Bell ?

http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/41793?opendocum...

Permalänk

trots att jag jobbar som säljare på onoff så måste jag säga att Packard Bell är det bedrövligaste märket som finns tätt följd av Compaq, vi har bara problem med dessa märken och jag börjar få nog av det.
Förra veckan var det 10 personer här i Umeå som reklamerade just den modellen.
Satsa på en HP, Asus, Acer eller Toshiba istället

Permalänk
Medlem

tusen tack för den upplysningen tänkte eventuellt åka och kolla på en sådan idag annars.

Har blivit lite skeptisk till Asus då många klagar på deras skärmar.
E mest sugen på en Sony nu men ska kolla runt ett tag till innan de blir affär.

Permalänk
Medlem

sSony är bra, men reservdelarna okstar aa, värt att tänka på om du ska ha datorn x antal år och ska byta tex batteri på den...

Permalänk

Sony är förstås fina men har hört folk som är besvikna på dem då man inte kan spela vissa spel.

Har själv en HP pavilion zd8185 som jag är mäkta nöjd med, har sett oanvända begagnade på blocket för under 10 000:-..värt att kolla upp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik Arve
Har själv en HP pavilion zd8185 som jag är mäkta nöjd med, har sett oanvända begagnade på blocket för under 10 000:-..värt att kolla upp

Instämmer helt, äger själv en bärbar HP Pavilion zd7150ea uppgraderat minne från 512 till 1,25gb ram. 17" widescreen är riktigt skönt
Och maskinen funkar så jävla bra! Har funderat på ifall jag snart ska byta upp mig.. och kollar även då på HP:s. Har oxo sett att d finns flera sjysta med bra pris på blocket, so check it out!

Visa signatur

.armour

Permalänk
Medlem

Packard Bell är inte dåligt, vad är det för skitsnack? Packard Bell har många bra datorer. Den där datorn verkar väldigt prisvärd!

Permalänk

det är inte skitnack utan erfarenhet och vetskap om hur dåligt konstruerade de är.

Permalänk
Medlem

Yeah right. Hur många gånger har man inte hört att Dell är dåligt? Har inte haft några som helst problem med min Dell, tycker den funkat väldigt bra faktiskt. Har också bra erfarenheter av Packard Bell.

Permalänk

Dell är något helt annat, vi snackar om Packard Hell nu...om du har haft bra erfarenhet så "Grattis!".. personligen så avråder jag våra kunder att köpa detta märke.

Permalänk
Medlem

det blir lättar att föra en diskussion om ni drar upp erfarenheterna rent konkret, dvs vad somoftast brukar vara fel etc istälelt för att komma med kommentarer som egentligen inte säger mer än någon annan kommentar i stil med ""märlet x" suger hårt" etc.

Permalänk
Medlem

lite åsikter från folk som faktiskt har köpt just denna modellen vore uppskattat

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB

Permalänk

jag har ingen kännedom om just den modellen men därimot Packar Bell i allmänhet. vad som oftast är problemet är kompabilitet med ljud och grafik-kort till moderkortet, iaf har fallet varit så på många av deras stationära. dessutom är det ofta problem med deras skärmar. Har varit många fall då desktop-skärmarna har gett ifrån sig högfrekventa ljud som varit väldigt störande. laptop-skärmarna håller inte heller någon hög kvalite i mitt tycke.
Satsa på en HP istället och du kommer att bli nöjd kan jag garantera