Permalänk
Medlem

Dåligt skämt?

När jag laddade ner Evrsoft First Page 2006, gissa vad som kommer upp då: Jo antivirusprogramet upptäcker denna:
not-virus:BadJoke.JS.RJump, som ligger i en av programmapparna. Enligt några hemsidor är det inte äkta virus utan riktigt dåliga skämt.

Man får ingen seriös känsla av det där programmet när det kommer upp en sån även fast det är på skämt, tycker ni man ska skämta sådär?

Programmet verkar helt seriöst, fast dåligt skämt.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Re: Dåligt skämt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
När jag laddade ner Evrsoft First Page 2006, gissa vad som kommer upp då: Jo antivirusprogramet upptäcker denna:
not-virus:BadJoke.JS.RJump, som ligger i en av programmapparna. Enligt några hemsidor är det inte äkta virus utan riktigt dåliga skämt.

Man får ingen seriös känsla av det där programmet när det kommer upp en sån även fast det är på skämt, tycker ni man ska skämta sådär?

Programmet verkar helt seriöst, fast dåligt skämt.

Känns verkligen som ett onödigt skämt i sådana fall. Man ska ju absolut inte ägna sig åt sådant om man vill ge ett bra intryck på sina konsumenter. Alltid kul med lite humor men det finns ju gränser.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Jag tycker mest att ditt antivirusprogg verkar jävligt weird inställt om det larmar för dålig humor. Vad för typ av ofarligt material som hänger med i progg du installerar på datorn får du ju själv ansvara för, typ.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WorldSpawn
Jag tycker mest att ditt antivirusprogg verkar jävligt weird inställt om det larmar för dålig humor. Vad för typ av ofarligt material som hänger med i progg du installerar på datorn får du ju själv ansvara för, typ.

Programmet står till och med på F-secures sida så. Ibland varnar F-secure för vissa scripts men det är bättre att det gör det än inte.

Permalänk
Medlem

det finns virusskydd som säger att ett spel jag har varit med å arbetat på är ett virus, ganska drygt, troligen letar programmet efter något visst mönster i applikationen och kanske har vi gemensamma delar med något virus, vet inte, men drygt är det.