När jag kom hem med skönheten insåg jag att moderkortet för det första hade en 24pinnars kontakt samt att den ville ha en 4 pinnars 12Vs kontakt för processorn. Jag blev lite förvånad och läste i manualen att man kan köra med 20 pinnars kontakt men att 4 pinnars kontakten för processor krävs. Detta konfuderar mig lite i mitt nätaggregatsval. Min budget för nätaggregatet är max 500:-, så jag tänkte om någon kunde tipsa mig om ett nätagg som fyller dessa kriterier samt att det helst skall finnas på en butik inne i Stockholm.
Sedan skulle jag även uppskatta om någon kunde ge mig lite klarhet varför man kan köra med en 20 pinnars kontakt på en 24pinnars slot, vad går man miste om?
Har inga egna erfarenheter om Q-tec nätaggen men har hört en del skit om att dom inte ska vara något att hänga i julgranen. Skulle däremot kunna rekomendera ett stabilt och starkt nätagg som har presterat bra i tester.
Rekommenderar verkligen inte Q-tec, mitt 650W blixtrade till innan jag ens hunnit trycka på powerknappen på min splitter nya burk (nej jag har inte kortslutit något) och min bror som har en likadan låter som ett tröskverk efter bara 5 månaders användning.
Vet inte hur jag hittade till butiken från början men killen där nere var otroligt trevlig och väldigt sakkunnig.
Jag ringde till honom 14.00 för att fråga om den skulle komma in snart, han sa att den inte var beställd men att han hade en leverans från leverantör så han la in en extra beställning åt mig, hämtade ut den 16.00.
Blir nog att jag handlar mer grejer från Levitech i framtiden.