Final Fantasy-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
Ingen som nämnt FFVI ännu? Vadhän? Det är ju det överlägset bästa FF-spelet. FFVII är oxå bra, men inte alls i samma klass. Och efter VII så har det bara gått neråt, det ena sämre än det andra. Men som sagt, kulmen låg vid VI.

Visst är FFVI också extremt bra men storyn engagerade mig inte lika mycket som FFVII. Dock var musiken i FFVI nästan lika bra som sjuan, Coin song är helt oförglömlig.

Permalänk
Medlem

FFVI är helt klart min favorit i serien. Sedan kommer IX och X.

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk

det jag inte gillar med ff7 är att man får inte välja om man vill attackera vanligt eller limit break.... man måste använda limitbreak eller en materia... ittiterande precis innan en boss

Visa signatur

Muf:are

Permalänk

Alltså stämningen i FF VII är överlägsen allt annat! Slumkvarteren, musiken och de underbara karaktärerna. Storyn! Man verkligen känner medlidande och kan nästan känna doften i Shinras Mako? Reaktorer (sorry, längesen jag spelade det.) Men f*n, ren spelglädje. Har aldrig känt likadant för ett spel som jag gjort för FF VII.

Längtar till Dirge of Cerberus!

Permalänk
Medlem

nått som jag gillade med ff7 var att man kunde springa runt och slå ihjäl hur mycket tid som helst.
ta den där staden som är täckt av snö(den man får åka snowboard i),tyckte det var mysigt att få fritt vandra runt i den staden och prata med invånarna.
likaså i alla andra städer,det invånarna säger har för det mesta inget med handlingen att göra,det är bara småprat och jag finner det charmigt.

sen alla dessa små spel man kunde spela i the gold saucer,nu när man tänker tillbaks så var det fruktansvärt mycket tid man spenderade där.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Min ultimata dröm på en remake av FF7 hadde vart att spelet var EXAKT! likadant! Förutom att grafiken var grymt upphottad till PS3 grafik. Plus att musiken är uppgraderad. 5.1 surround och lite mer "orkest" kännsla. Lite mer "värkligt" och inte den dära midi aktiga. INGET och jag upprepar INGET annat skall förändras. Men! Sen efter att man varvat spelet skall det finnas en bonus! Att man kan fortsätta med sin save och spela en uppföljare. Advent children storyn kanske? Och denna story skall vara minst lika lång och inbitande. Inte bara några timmars tilläg. Men denna funktion skall endast låsas upp efter man varvat spelet. Typ att en ny meny öppnas i huvudmenyn. För det lär ju inte vara några problem att få plats med allt det där på en Bluray skiva.

*dregglar*

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Håller med dig SlimJim. Men nu är det så att Remaken skulle kunna medföra en mindre "katastrof"....

Sannolikheten att Square kommer lägga på röster på alla är stor! Och det kan förstöra lite. Beror på hur dom gör det. Hoppas det blir japanska med text isåfall :).

Samma röster som i FF7 Advent Children om dom nu vågra lägga på röster.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

ghaa,röster?det kommer ju förstöra spelet en aning:(

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som både SlimJim och Noxxer sa så vore en exakt kopia av FF7 fast med upphottad grafik och ljud (inget fel på ljuder orginal) vara en dröm som om den gick i uppfyllelse så skulle jag lätt punga ut dem där 50k för ps3 och biffig HD-tv. Final Fantasy for life

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk

Okej bara jag som märkt att FF spelen har blivit lättare och lättare med åren? Åttan fick jag slita med i flera år medans tian klarades av på två veckor typ:S

Permalänk
Medlem

FF serien har enligt mig också blivit lite lättare men å andra sidan så är spelen mycket längre. FF7 räknar jag med att klara ut på 30h ca, FFX räknar jag med 100h ca, kommer inte riktigt ihåg, men så är skillnaden att i FF7 så räknar jag även med 20h special grejer (wapen, materia osv) medans i 10an så räknar jag 100h+ med special saker, så dem är säkert lättare men mycket längre.

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

nä nu måste jag slita fram mitt PS1 och FF7 och lira igenom det igen. jag var väldigt liten när jag spelade det första gången så jag missade MKT handling. FF7s musik är den bästa som finns

Visa signatur

[Citera]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pejN
nä nu måste jag slita fram mitt PS1 och FF7 och lira igenom det igen. jag var väldigt liten när jag spelade det första gången så jag missade MKT handling. FF7s musik är den bästa som finns

jag gjorde det stora misstaget att spela det på PC,med en massa fusk och trainers,spelkänslan dog efter typ 30 min=/.

det finns spel som är roliga att fuska i då och då och det finns spel som helt enkelt är för bra för att kunna fuska i.
man gör aldrig om det igen iaf:p

Visa signatur

Permalänk

gillade w-item fusket....

Visa signatur

Muf:are

Permalänk
Medlem

Nu har jag klarat Final Fantasy IX, så otroligt bra spel så det inte är sant! Musiken till näst sista bossen var bara för grym nästan lika bra som One Winged Angel men bara nästan :). Nu får jag nog beställa FFVIII också annars får jag abstinens :D. Jag köpte det för en massa år sedan men klarade det aldrig och sen blev första skivan så repad att det inte gick att komma förbi introfilmen :(.

Permalänk
Medlem

jisses.. 30h ff7? Det är en speedrun. Första gången jag spelade igenom spelet hamnade jag på ~50h (första gången, då var man riktigt newb osv). Sedan resterande 49h upp till 99h ägnade jag åt div sidomissions. Btw, har speedrunnat genom spelet på 24h ;).

Jag tvivlar dock inte på att FFX ger mer speltid för pengarna, men åandra sidan är det några år nyare och jag tycker att det borde varit ännu mer saker tbh.

Annars skulle det vara roligt med en fortsättningen på FFVII som skiljer sig från Advent Children (tyckte den sög). FFVII storyn finns ju alltid kvar på ps1 och göra en remake med upphottat grafik känns som att häda då ps1grafiken är en stor del av spelet.

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk
Medlem

Hittade precis dom här sköna killarna The Button Mashers som gör spelmusik acapella bland annat Cid's theme och Valley Of The Fallen Star från Final Fantasy 7 och det låter olikt allt annat :D. Måste höras http://olremix.org/phpBB/profile.php?mode=viewprofile&u=50