Permalänk

Armor/Kandalf

Hoj!

Sitter och letar och jämför dessa två chassin med varandra och undrar vad som skilljer dom åt. Är det endast dörrarna på kandalf eller?
Är på jakt efter ett chassi som kyler bra och med gott om utrymme.
Läste något om att korten till pci slotsen itne skruvas fast utan sitter löst?
Någon som vet nåt om det eller har jag uppfattat det fel?

Nån som har andra förslag på chassin som är bra? Kvalité går före pris så kom med förslag bara.

Tack på förhand

/Macke

Visa signatur

*** Intel Core i5 2500K@4,3ghz, Antec KÜHLER H2O 920, Asus P8P67 Pro rev B3, G.Skill Sniper Edition 1600Mhz 8GB, Asus R9 280x DC2T 3GB, SSD Samsung 840 Pro , Seagate Barracuda Green 2TB, Corsair AX 750W 80+ Gold, Corsair Obsidian 650D, LG W2363D-PF 23" LCD 120 Hz ***

Permalänk
Medlem

Jag har själv ett sånt (fast inte akndalf) och jag är rätt säker på att det bara är utseendet som skiljer dem åt. Fastsättningen till pci korten är mkt riktigt skruvlösa. Som nästan allt i chassit. Det är riktigt smidigt. Bra dammfilter också, och lätta att tömma. Fläktarna låter inte så mkt, men lite för mkt för min smak. Om du vill ha en riktigt tyst dator så bör du fundera på att köpa andra eller sänka volten på dem. Riktigt bra chassi, men det kostar ju en slant också.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar om du skulle köpa kandalf eller Armor ska du välja Silver eftersom allt är gjort av aluminium medans Black är SECC aka plåt. Mitt Kandalf väger 24kg med allt i. Skulle velat ha lite lättare men man får inte allt i världen.

Till frågan: Det enda som skiljer är fronten och Armor har 2 120mm LED fläktar. En i fram och en bak och kandalf har en annan front. Annars är de exakt likadana.

Kan bara säga att chassit är en av de stabilaste jag haft. Men blir snabbt dammigt. Inte så snabbt men dammigt blir det.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CreV-
Jag rekommenderar om du skulle köpa kandalf eller Armor ska du välja Silver eftersom allt är gjort av aluminium medans Black är SECC aka plåt. Mitt Kandalf väger 24kg med allt i. Skulle velat ha lite lättare men man får inte allt i världen.

Till frågan: Det enda som skiljer är fronten och Armor har 2 120mm LED fläktar. En i fram och en bak och kandalf har en annan front. Annars är de exakt likadana.

Kan bara säga att chassit är en av de stabilaste jag haft. Men blir snabbt dammigt. Inte så snabbt men dammigt blir det.

Ok, finns inte svart i aluminium asså? är alla silver av aluminium eller kan det variera i butikerna??

Visa signatur

*** Intel Core i5 2500K@4,3ghz, Antec KÜHLER H2O 920, Asus P8P67 Pro rev B3, G.Skill Sniper Edition 1600Mhz 8GB, Asus R9 280x DC2T 3GB, SSD Samsung 840 Pro , Seagate Barracuda Green 2TB, Corsair AX 750W 80+ Gold, Corsair Obsidian 650D, LG W2363D-PF 23" LCD 120 Hz ***

Permalänk
Medlem

Alla i silver är aluminium och alla i svart är stål. Tyvärr.
Trodde svart och silver var likadana men när jag kollade specifikationerna efter paketet hade skickats så struntade jag i retur.

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Eftersom detta är chassin jag också är intresserad av, så vågar jag mig på att lyfta upp tråden igen. Är ni nöjda med era Armor/Kandalf, jag har förstått att det är bra cirkulation i chassina, men hur pass tysta är de?

Någon av er som har testat den nya sidpanelen med bautafläkten på 250mm som finns till Armor/Kandalf?