HD kabel e-sata till Sata II

Permalänk
Medlem

HD kabel e-sata till Sata II

Jag har ett e-sata kort med externa kontakter. Nu vill jag koppla in en vanlig hårddisk med små sata kontakter. Nu försöker jag hitta en kabel till detta. Jag tror jag har hittat en på webbhallen http://www.webhallen.com/prod.php?id=60630. Jag tänkte bara verifiera med er om det är rätt kabel. Vad tror ni?

MVH
indurain

Permalänk

Den där kabeln är till för att ansluta en hdd i ett hdd chassi som stöder e-sata inte vanlig sata. Hur hade du tänkt koppla disken; utan hdd chassi eller med? Jag har ett hdd chassi med vanlig sata kontakt tillsammans med en sata brygga.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Den där kabeln är till för att ansluta en hdd i ett hdd chassi som stöder e-sata inte vanlig sata. Hur hade du tänkt koppla disken; utan hdd chassi eller med? Jag har ett hdd chassi med vanlig sata kontakt tillsammans med en sata brygga.

Jag ska koppla från mina externa portar som har e-sata direkt in till min HD som har Sata-II. Det ska alltså vara e-sata i ena änden och i andra änden ska det vara vanlig sata.

Permalänk

Då har du fått tag i rätt kabel.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!