"Moderna" Athlon/P4-nätagg, passar dom till P3???

Permalänk
Medlem

"Moderna" Athlon/P4-nätagg, passar dom till P3???

Ett sånt här FSP tex (FSP ska väl va bra vad jag hört...synd dom inte verkar finnas hemma i nån butik).

http://www.webhallen.com/prod.php?id=22876

Tänkte nu när gamla P3 866 servern gått ner (kort strömavbrott?) och all uptime är förstörd kan jag ändå passa på att mekka lite med den. Byta till tystare kylning skulle va trevligt....skulle kunna va värt 300-400kr. För ett sånt här nätagg är nog jäkligt tyst, och eftersom det suger nerefrån processorn kan jag skippa chassifläkten bak.

OM det passar dvs

EDIT: Äh, alla FSP verkar ju va helslut, på lager och postorder och överallt (hos webhallen). Massa liknande QTek och annat finns, men dom har jag hört är skit så. Jaja...

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem

Ja, dom passar. Med en liten reservation, moderna atx 2.** nätagg har en 24 pins ATX kontakt till skillnad från den 20 pins ATX kontakt som sitter på ditt moderkort. (Det finns dual p3 moderkort med 24 pins ATX kontakt, men dom är sällsynta)
Vissa ATX 2.** nätaggregat, som exempelvis TAGAN, har en kombinerad 20/24 pins kontakt där de extra 4 pinnarna går att ta bort.
En annan lösning är att köpa en 24 pin -> 20 pin konverter för ungefär en hundralapp.
Är din P3 burk en märkesdator är du i de flesta fall tvungen att köpa ett nätaggregat från just den tillverkaren.

Lycka till.

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Permalänk
Medlem

Kolla bara så du inte har någon 6-pins AUX-kontakt på ditt moderkort. Vissa äldre kort har dem, och inga nya nätagg har sådana kablar.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Tack, men inaktuellt nu.
Fanns ju ändå inga nätagg att köpa som verkar bra så.
Moddade ett vanligt nätagg (med mycket våld) med 120mm i botten....precis att det fick plats

Visa signatur

CCNA sedan juni 2006

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackelind
Kolla bara så du inte har någon 6-pins AUX-kontakt på ditt moderkort. Vissa äldre kort har dem, och inga nya nätagg har sådana kablar.

mitt agg som köptes nytt i juni har AUX

Visa signatur

Canon 30D - BG-E2N - Canon 28/2,8 - Canon 50/1,8 - Tokina 100/2,8 macro - Sigma EX 70-200/2,8 - Mina Bilder
Marantz 2230 - NAD 2400 - H/K HD 970 - DIY HiVi F8 + Seas 27TDFC

Permalänk
Medlem

6-pin AUX-kontakt med 3.3V i? Den kontakten är seriöst ovanlig nu kan jag säga. Jag tror du syftar på nån annan kontakt om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.