Permalänk
Medlem

Tyst nätaggregat?

Hej.

De är så att jag precis ska köpa mig en ny dator,
och jag är riktigt trött på att ha en högljud dator så som jag har nu.

Chassiet/nätaggregat jag hade tänkt mig är http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CASA06BL400

Och jag udnerar hur tyst det är? någon som har en db siffra på det, har kikat runt lite men har inte hittat nånting om de..

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande chassi förut, fast vitt och med ett 300W-agg. Om det är något liknande i detta så kan jag säga att det inte är särskilt tyst alls.

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog inte ha för höga förhoppningar om ett chassi inkl nätagg som kostar 790:-. Men det finns undantag, givetvis.

Permalänk
Avstängd

FSP nätaggen är vad som gäller om du ska ha tyst nätagg. Hårddiskarna lär låta mer än det nätagget.

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

Bra nätagg. Antec, Seasonic, Hiper, Tagan , Cooltec, Chill. FSP är skapliga.

Permalänk
Medlem

Det absolut tystaste nätagget jag testat är Zalmans 460w modell, kanon nätagg

Permalänk
Medlem

Antec NeoHE tror det är bäst prestanda/ljudnivå när man vill ha mer än 400w (undantag finns för proffs aggregat såklart) Den är OTROLIGT stabil på 12v under load.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Inget jag skulle rekommendera med att jag har ett likadant chassi.
Chassit är dessvärre väldigt dåligt slutet och gjort av plåt vilket medför hörbara vibrationer...en lösning kanske är att köpa dämpkudar till den eller va det nu heter. Agget byte jag ut till seasonic vilket jag är väldigt nöjd med.