Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag kan meddela att problemet med PCI plåten är ett känt fel hos Cm. Dom byter ut hela bakstycket kostnadsfritt. Allt man behöver göra är att ta ett foto som visar problemet. Fyll i detta formulär http://www.coolermaster-europe.com/pci/pciform.php så får ni en helt ny Pci Plåt.

Det verkar för bra för att vara sant. Nu är bild tagen och fomuläret ifyllt, hoppas bara att CM håller sitt ord.
Tack för tipset iaf!

Visa signatur

Stationär: Obsidian 550D WaterCooled - Dual Radiator Mod
Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz [EK Supreme HF] | ASUS P8P67 | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL 8 | Crossfire Gigabyte Radeon HD6950 2GB @ 1536 shaders [EKWB FC6970] | Caviar WD Black 640GB | Caviar WD Green 1TB | Corsair HX 850W | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk
Medlem

HMm. Där ser man. Då fick alltså jag också ett måndagsex. Jag hade precis samma problem. Men sålde caset för... att jag var dum

Permalänk

Nu e jag helt offtopic igen, men jag lånar lite av denna tråden.. Jag hade tänkt köpa ett cm stacker, men suget avtar ju markant när man läser att typ 50% har fått stora problem med chassit och att ett q-tek ska ha bättre prestanda. Man börjar ju undra om det kan vara värt över 1200:-

Permalänk
Avstängd

Det är inget dåligt chassi, med tanke på den mängden chassin som CM producerar så är det ju inte konstigt att det slinker igenom ett å annat av bristande kvalitét. Jag rekomenderar ändå att köpa ett, trots de problemen jag haft. Vi har i familjen haft tre CM chassin, Cavalier 1, Centurion 5 och nu ett Stacker och överlag är det underbar kvalitét på dom.

// Amatör !

Visa signatur

Cooler Master Stacker, 580 W Tagan E.C., P4 3.2 @ 4.0 Ghz, Asus P5LD2 Deluxe, Cruicial Ballistix 1024 mb, Powercolor X800GT, Soundblaster Audigy2, Sony CD/RW, Sony DVD/R, Zalman 9500 CPU Cooler

Permalänk
Inaktiv

Tänkte fråga om någon vet vad kabeln som sitter längst ner i vänstra hörnet är för något, den är grön-vit och det står Int Sw på den...sen är det en knapp på baksidan som funkar som reset knapp...den klickar men trycks inte in.

Nån som har info om detta?

Tack

Permalänk
Medlem

det är (om du menar den som sitter bak) en switch som stänger av datorn om du plockar av sidan...

//Liten Amatör

Visa signatur

Core i7 6700K @4.2ghz - Corsair Vengeance LED 3400mhz @3700mhz 32gb - Asus P170-Pro - Asus GTX1070 STRIX - Corsair MP500 128gb M2 - 2xCorsair Force 200 256gb ssd - Corsair Obsidian 750D - Corsair RM1000i - Corsair H115i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag kan meddela att problemet med PCI plåten är ett känt fel hos Cm. Dom byter ut hela bakstycket kostnadsfritt. Allt man behöver göra är att ta ett foto som visar problemet. Fyll i detta formulär http://www.coolermaster-europe.com/pci/pciform.php så får ni en helt ny Pci Plåt.

Någon som har testat detta? Jag gjorde det för ca 1,5 vecka sedan men jag har varken fått nåt backstycke eller mail från dom.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liten Amatör!
det är (om du menar den som sitter bak) en switch som stänger av datorn om du plockar av sidan...

//Liten Amatör

Ok tack

Visste inte vilken funktion den hade, försökte hitta den i manualen för stackern, men vad ska det vara bra för igentligen, det känns ju som att man vill att datorn ska stängas av så fort man öppnar chassi sidan?

Permalänk
Medlem

Int står för Intrusion, dvs. inbrott. Du kan få veta om någon har öppnat din dator om ditt moderkort stödjer det. Kan vara bra om du vill hålla koll på om någon öppnat din dator, vem som nu skulle göra det vet jag inte =P.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz [EK Supreme HF] | ASUS P8P67 | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz CL 8 | Crossfire Gigabyte Radeon HD6950 2GB @ 1536 shaders [EKWB FC6970] | Caviar WD Black 640GB | Caviar WD Green 1TB | Corsair HX 850W | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

tack för infon hehe fick hem mitt stacker chassi igår och satt o funderade på samma sak va den brytaren gör men nu vet jag

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bananflugan
Någon som har testat detta? Jag gjorde det för ca 1,5 vecka sedan men jag har varken fått nåt backstycke eller mail från dom.

Du får nog räkna med att det tar ett par veckor. Jag vet flera som har fått sina ersättnings prylar. Dom kommer även om det tar tid.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

alltså pci plåten, är det i den man skruvar fast tex. Grafikkortet?

Visa signatur

CPU:C2D E6600, Moderkort:P5W DH Deluxe, Grafikkort: Gf 7950gx2,
Minne: 2gb geil,Hdd: WD Raptor 36gb, Nätagg: Ocz Powerstream 520w

Permalänk
Medlem

Ja, samt alla pci-kort (ljudkort, nätverkskort osv.).

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

okej, ni som har fotat hur har ni fotat?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fotade glipan mellan grafikkortet och pciplåten (den var typ 4mm). Jag har inte hört något av CM, jag skickade formuläret för mer än en månad sedan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skickade in i somras. Har inte hört ett ord.

Permalänk
Medlem

Jag ska ta och maila dem nu i dagarna och säga till på skarpen. Jag tror att de inte kollar den mailen helt enkelt, det är säkert ett bortglömt formulär som råkar ligga kvar på deras server.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag måste få skriva min erfarenhet här också, har precis monterat allt i mitt nya CM Stacker, tog lite tid då jag inte är speciellt van, var tvungen att ta det lite"lugnt och försiktigt" om ni förstår.

PCI plåten mkt riktigt hur sne som helst, våldade järnet för att få dit grafikkortet med panikartad ångest då grafikkortet kostade hur mkt som helst, en skruv gick nätt och jämt i... sen gick det knappt att få dit DVI kablen, den sitter lite snett neråt nu vilket oroar mig lite...

Sen låter det ganksa mkt eller rättare sagt jävligt mkt tycker jag. Valde stacker för min gamla dator lät mkt tyckte jag men nu är det sju resor värre...

Vad tycker ni? Skall jag skicka tillbaks det till komplett? Kan jag be att få ett annat istället, typ Antec P180? Tror ni de går med på den dealen?

Vore hemskt tacksam för råd och tips från er med erfarenhet...

Mvh

/J

Visa signatur

Intel Core i5 12400F 2.5 GHz 18MB/be quiet! Pure Rock/ASUS TUF Gaming B760-Plus WIFI D4/Corsair 64 GB (2x32GB) DDR4 2400MHz CL14 Vengeance LPX /Corsair RM750x 750W v3/ASUS GeForce RTX 3060 12GB DUAL OC V2

Fractal Design Define C Svart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeppo_ny
Hej!
Jag måste få skriva min erfarenhet här också, har precis monterat allt i mitt nya CM Stacker, tog lite tid då jag inte är speciellt van, var tvungen att ta det lite"lugnt och försiktigt" om ni förstår.

PCI plåten mkt riktigt hur sne som helst, våldade järnet för att få dit grafikkortet med panikartad ångest då grafikkortet kostade hur mkt som helst, en skruv gick nätt och jämt i... sen gick det knappt att få dit DVI kablen, den sitter lite snett neråt nu vilket oroar mig lite...

Sen låter det ganksa mkt eller rättare sagt jävligt mkt tycker jag. Valde stacker för min gamla dator lät mkt tyckte jag men nu är det sju resor värre...

Vad tycker ni? Skall jag skicka tillbaks det till komplett? Kan jag be att få ett annat istället, typ Antec P180? Tror ni de går med på den dealen?

Vore hemskt tacksam för råd och tips från er med erfarenhet...

Mvh

/J

Mjoo, stacker har storleken och utrymmet på sin sida men inte tystheten tyvärr
Men eftersom ditt stacker är trasigt så borde du ju få skicka tillbaka det.
Borde inte vara några problem.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

jo, du kan ju iaf. skicka tillbaka det och få pengarna tillbaka. troligtvis måste du betala mellanskillnaden för ett p180 om det nu kostar mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

NU är jag riktigt irriterad. Jag skickade tillbaka chassit, RMA till återförsäljaren (onödigt att hänga ut nån så jag nämner inga namn).
Fick dock till svar att RMAn var ogiltig, deras montör hade inte hittat några som helst fel på det...
Eh...what? PCI plåten är hur skev och sned som helst ju! Varför skulle jag ljuga om en sån sak?
Har haft massvis med kontakt med support men utan framgång.

Nu är chassit på väg tillbaka till mig och jag erätts inte för frakten och jag sitter med ett "värdelöst" chassi....

Vad ska jag göra?

Missnöjd och trampad på.

Visa signatur

Intel Core i5 12400F 2.5 GHz 18MB/be quiet! Pure Rock/ASUS TUF Gaming B760-Plus WIFI D4/Corsair 64 GB (2x32GB) DDR4 2400MHz CL14 Vengeance LPX /Corsair RM750x 750W v3/ASUS GeForce RTX 3060 12GB DUAL OC V2

Fractal Design Define C Svart

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jeppo_ny
NU är jag riktigt irriterad. Jag skickade tillbaka chassit, RMA till återförsäljaren (onödigt att hänga ut nån så jag nämner inga namn).
Fick dock till svar att RMAn var ogiltig, deras montör hade inte hittat några som helst fel på det...
Eh...what? PCI plåten är hur skev och sned som helst ju! Varför skulle jag ljuga om en sån sak?
Har haft massvis med kontakt med support men utan framgång.

Nu är chassit på väg tillbaka till mig och jag erätts inte för frakten och jag sitter med ett "värdelöst" chassi....

Vad ska jag göra?

Missnöjd och trampad på.

Har bara en sak att säga, Konsumentombudsmannen.

De är de ända som hjälper när man blir trampad på av ett företag/återförsäljare.

Visa signatur

"There is no reason for any individual to have a computer in his home." - Ken Olsen

Permalänk
Medlem

Oft: jeppo_ny från jepo i finland?

Permalänk
Medlem

Jeppo_ny, är detta samma chassi som du håller på att försöka sälja på marknaden här på sweclockers pga ekonomiska problem?

Permalänk
Avstängd

nån som fått en ny pci plåt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

verkade inte som det förut så jag tog mig inte ens tid att felanmäla min. Den funkar endå om man tar till lite våld.
Men endå, någon som fått?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rastapopoul
Jeppo_ny, är detta samma chassi som du håller på att försöka sälja på marknaden här på sweclockers pga ekonomiska problem?

xD

Permalänk
Medlem

Hej. Jag fick en ny pci-plåt. Det tog ca ett halvår om inte mer. När jag fick plåten visste jag inte vad det var.... Jag gick till posten och hämtade ut en totalt kvaddad plåtbit. Jag bara skrattade...det såg ut som om någon kört över den med en lastbil, och jag hade inte längre behov av en pci-plåt. Cooler Master är inte det första märket jag kommer att titta på nästa gång jag köper ett chassi, den saken är säker.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spennis
Hej. Jag fick en ny pci-plåt. Det tog ca ett halvår om inte mer. När jag fick plåten visste jag inte vad det var.... Jag gick till posten och hämtade ut en totalt kvaddad plåtbit. Jag bara skrattade...det såg ut som om någon kört över den med en lastbil, och jag hade inte längre behov av en pci-plåt. Cooler Master är inte det första märket jag kommer att titta på nästa gång jag köper ett chassi, den saken är säker.

Hahahaha! skrattatack...
Blir nog aldrig mera CM för mig heller.

Permalänk
Avstängd

Inte för mig heller nu. Lite skojig tråd det här
Jag köpte ett Chieftec JS-1500 istället och ska flytta in grejerna där istället. Blir nog mycket tystare hoppas jag.