Permalänk
Medlem

råd ang. köp av psu

Hej,

Har precis beställt lite ny hårdvara:

Lian-Li PC7
Asus P5W-DH Deluxe
Core 2 Duo E6600
Corsair XMS2 Xtreme 2048MB
WD Raptor 150Gb

(gamla delar: dvdläsare, 2xATA diskar)

Eftersom inget dx10 kort finns på marknaden än så undrar jag om det är värt att investera i ett ordentligt nätagg t.ex Antec HE eller Cooltek redan nu. I väntan på ett dx10-kort så tänkte jag köpa nåt billigt kort (typ 7600gs) och det känns som elförsörjningen i nuläget blir lite överdimensionerad, men i framtiden kanske inte räcker till? (planerar inte att köra sli eller crossfire)

(fel del av forumet men, men)
Sen sitter jag på ett gf4200 och vet inte om jag pallar att INTE köpa ett nytt grafikkort fram tills dx10-kort blir tillgängliga. Om man ska tänka lite snålt är det värt att uppgradera först till ett "budget"-kort nu eller bör jag vänta?

tack på förhand.

Permalänk

Hde satsat på ett ordentligt agg.

Angående graffet så hade jag nog köpt ett i 3000 klassen då DX 10 enbart stödjs av Vista som ska lanseras Jan/Feb.. Och skulle gissa på förseningar.

Så, köp dig ett ordentliga grejjor, vänta vänta, det står alltid nytt bakom dörren.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.