Permalänk
Avstängd

bra pc-tv 32" ??

vet det finns miljoner trådar om olika tv osv.. jag vill dock främst ha bra bildkvalitet... ljud o tuners hit o dit skiter jag i... ingångarna e jag lite trög på? har dvi o vga på datorn.. vilken ingång på tvn ger bäst bild? e HDMI viktigt??

så vad har ni för tips?? 13-14 laxar e max...

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem

Om dator är din prio, det är DVI som är viktigt att TVn har då. Väldigt få grafikkort har HDMI. Framtidens HD-DVD spelare eller Blueray spelare kommer antagligen att köra på HDMI, då HDMI ger både ljud och bild.

Mitt tips är LGs apparater, dom är riktigt najsiga. Speciellt kan jag tipsa om denna spelare, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=29848 dels för att jag har den, 37", och tycker den är riktigt bra, har den inkopplad till dator och bilden är mycket bra. Men sen har den bra specar också. Extra fint med både DVI och HDMI på den.Vilket är ganska ovanligt. Surfa runt lite på www.prisjakt.nu , där finns forum för dom flesta TV-apparater så du kan läsa vad folk som köpt dom har för åsikter om sin TV.

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera den jag använder, SWEDX 32"..
Använder den endast som datorskärm, allt finns ju i datorn så
Kör med DVi i 1366x768 i upplösning, altså 1:1 pixelmappat som man säger
Kan bara säga att det är riktigt bra bildkvalitet, sen så ser den otroligt lyxig ut där mitt i rummet
Om du bor i stockholm kanske du vill ta en sväng till sollentuna till swedx lager/butik och testa den här underbara tv, de är riktigt trevliga där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spuck
Kan rekommendera den jag använder, SWEDX 32"..
Använder den endast som datorskärm, allt finns ju i datorn så
Kör med DVi i 1366x768 i upplösning, altså 1:1 pixelmappat som man säger
Kan bara säga att det är riktigt bra bildkvalitet, sen så ser den otroligt lyxig ut där mitt i rummet
Om du bor i stockholm kanske du vill ta en sväng till sollentuna till swedx lager/butik och testa den här underbara tv, de är riktigt trevliga där.

Synd bara att den är så ful? Det är väll den som har en trä ram? Skulle lätt köpt den om den inte hade det

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV || MSI Z170A KRAIT GAMING 3X || Intel Core i5 6600K || Ballistix 16GB (2x8GB) DDR4 2666MHz CL16 || EVGA GeForce GTX 1080 SC 8GB || SSD 128GB Samsung 830-Series + 447GB TOSHIBA-TR150 || Corsair RM750X 750W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dauwid
Synd bara att den är så ful? Det är väll den som har en trä ram? Skulle lätt köpt den om den inte hade det

Nej nej det är otroligt snygg och lyxig. Utan trä skulle den bara vara en till bortglömt i plastiga skärmdjungeln. haha
men seriöst man blir jävligt less på de tråkiga grå och svart

Permalänk

Och man lär bli äckligt less en tv i trä, som dessutom är relativt ful och ser billig ut

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dauwid

Men är det inte en samsungTV de gjort ny ram till bara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Och man lär bli äckligt less en tv i trä, som dessutom är relativt ful och ser billig ut

Blir man less på en tv i trä? Efter hur lång tid? Finns det någon forskning? ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucifr00
Men är det inte en samsungTV de gjort ny ram till bara?

Mjo, endast panelen är från samsung har jag läst..

Permalänk
Avstängd

vilken samsung kan man jämställa tvn/panelen med då?

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent