Har visat sig nu såhär på semestern då jag sitter uppe länge att en gång varje natt mellan 03.30 och 04.30 så verkar det som om routern inte tycker att jag ska surfa/spela i 5-10min. Det verkar vara 1-3min senare tidpunkt varje dag och jag har kollat med min ISP och dom påstår att problemet ligger hos mig (telia 24mbit).
Har en D-Link wireless gaming router, DGL-4300 med senaste firmware inkört och har inte hittat nån inställning om att den ska göra nåt speciellt en gång om dan på nattid.
Nån som har nån form av kunskap om detta?
Det är inte så att det är ett väldigt störande problem då jag oftast inte är vaken vid denna tidpunkt annars, men skulle vara kul att veta vad det var och om det finns en lösning på det.
Är leasetiden satt till 1 dygn kanske? Låter som det blir lite krångel med att erhålla ny IP-adress, och då förskjuts det ju med ett par minuter varje dygn.
Koppla förbi routern och se om det fortfarande är samma avbrott. Om inte så ligger felet i routern, annars verkar det vara fel på Telias utrustning. Men låter som ett typiskt routerfel, hör med D-Links support.