Permalänk
Medlem

Speldator för 28.000kr hjäälp!!!

Hej, nu fick jag lite problem, jag förväntade mig att komplett skulle få X6800 till deras stationära datorer. Men nu fick jag information att dom kanske inte skall få det! Så nu måste jag visst nån annan dator.

*Den måste vara färdigbyggd
*Den måste ha X6800
*Den måste ha att prestanda grafikkort / men jag ska köpa 8 series när det kommer ut
*max budget 28.500kr.

kom med förslag!! Värkligen tack!

Permalänk
Inaktiv

vet inte om det går, kanske om du köper en från falcon northwest, men då har du väldigt tur om du kommer så billigt undan. x6800 är lite slöseri med pengar enligt mej. köp e6700 ist, kostar hälften så mycket o är nästan lika bra.

Permalänk
Medlem

håller med Nuukeer: Men måste du förlänga din e-penis med ett 6800 Extreme så köper du en Komplett Gamer i30 och ett X6800 Extreme och byter CPU själv, eller så ringer du komplett och frågar lite snällt om dom kan stoppa i en X6800 istället för E6700. totalt kostar det 27000kr, då har du 1500 över att slösa på öl och sprit.

PS: Verkligen stavas med e.. värk är det när man har ont ;p

Permalänk
Medlem

Om jag beställer datorn i delar, finns det nån som kan bygga den åt mig ? Eller måste jag köpa en Dell Eller så väntar jag att komplett kommer med nya stationära. Detta mail fick jag från komplett:

Hej igen!

Det vet vi inte riktigt ännu, bereonde på hur stor efterfrågan blir på dessa,
just A50 som du pratade om innan kanske inte kommer ha X6800, men det kommer
säkert nyare modeller inom kort som kommer kanske ha X6800, det har tyvärr inte
vi på supporten hand om utan de finns en avdelning för de som sätter ihop och
testar olika paket/lösningar.

Så jag kommer nog att bara vänta på den "nya" modellen.

Men om komplett eller datorbutiken kan montera ihop min dator, ska jag beställa datorn i delar i så fall? + behöver man inga sladdar när man beställer i delar ?!? Jag har sätt eran inköpslistor alldrig sätt sladdar ?!?!

Permalänk
Medlem

Du kan utan tvekan bygga ihop din dator själv, det är inte svårt... Läs guiden: http://www.64bits.se/guider/pcbyggarskola/index.php . Inte svårt alls. Dessutom extremt roligt, och du sparar pengar.

Dator: http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=371235&... . X6800 och ATi Crossfire, mer prestanda går inte att få tag på.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag alldrig rört datorn innifrån, och jag brukar vara bra på att ta sönder saker, är det värkligen så lätt för mig ? Om jag inte lyckas då ?

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig misslyckats iaf Och om du är orolig har du kanske någon kompis eller så som kan hjälpa dig?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk

Eller så köper han produkterna från ett ställe där de kan bygga datorn för en viss summa pengar som t.ex. sgh.biz

Permalänk
Medlem

Tror det blir för jobbigt att bygga själv. Och behöver man värkligen inga sladdar ?!?!? Kan jag köpa allt från sgh.biz å sen bygger dom den åt mig ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Du kan utan tvekan bygga ihop din dator själv, det är inte svårt... Läs guiden: http://www.64bits.se/guider/pcbyggarskola/index.php . Inte svårt alls. Dessutom extremt roligt, och du sparar pengar.

Dator: http://www.komplett.se/k/shoplist.asp?mode=receive&si=371235&... . X6800 och ATi Crossfire, mer prestanda går inte att få tag på.

Fördelen med en färdigbyggd dator från komplett är 3års garanti samt supporten, väldigt bra för många som inte vill eller är så händiga med att bygga datorer. Men annars var det bra grejjer du tipsa om.

Vill man ha en färdigbyggd dator med X6800 så är de väll bara o beställa ett paket med en E6700 och köpa till en X6800 CPU.. Att byta CPU själv är busenkelt.

Men jag måste säga att X6800 är verkligen inte prisvärd, bäst prestanda för pengarna är ju E6700 som man klockar upp till x6800 lätt, om man nu vill pyssla med klockning. X6800 är inte mycket snabbare än E6700

Man spar mycket pengar på att köpa en E6700 istället för en X6800, bättre att använda dom sparade pengarna till kommande DX10 grafikkort eller ngt annat kul, kanske en rejäl TFT skärm?

Permalänk
Medlem

Okej är det här allt som behövs och funkar allt:

321254 Core 2 Extreme Model X6800 (2.933GHz), EM64T (Extended Memory Technology 64), 1066FSB, 4MB Cache (Socket 775), BOX

420502 Raptor 74 GB - Seriel ATA - SATA150 NCQ - 10000RPM/16MB

750745 ND-4571 DVD±RW (RoHS approved), DVD±Rx16, Internal, Dual Layer DVD-R DLx6, LabelFlash, 2MB, Black, Bulk

811014 Armor Jr VC3000BWS, Midi Tower, Multimedia Front, Window Side, Aluminium, No PSU, Black

420451 200,0 GB - SATAII-300 - 7200/8196KB, Fluid FDB - SpinPoint P120

311226 975X Platinum PowerUp Edition, Intel 975X, GLAN, 8 Channel Surround Audio, SATAII RAID, Firewire, PCI-Express, Dual DDR2-800, LGA775 - Core 2 Duo Supported

341322 EN7950GX2/2PHT/1G, Dual GeForce 7950 (2 VGA Chips), 1024MB GDDR3, Dual DVI, TV-Out, HDTV, PCI-Express, Retail

820205 SST-ST75ZF, 750Watt, 24 db, Power Effecient, 20/24 pins, 4 SATA connectors, Dual PCI-E Lane Connector, Black

350910 Twin2X 2x1024MB DDR2, PC5400 DDR675, CAS 4-4-4-12, Twin2X2048-5400C4

730259 SoundBlaster X-Fi XtremeMusic, retail

999999 Montering av dator, med emballage

fattade inte dendär montering av dator med emballage eller inte med emballage, vad menas med emballage?? + om jag skulle beställa det här får jag då datorn monterad och ready ??

jag skall köpa 8series så ska jag vänta 1-2 månad tills den kommer eller köpa nu detta ?? en sak till.. behöver jag inga sladdar eller ?!?!?

Permalänk

Titta på Chassis tillbehör.

Permalänk
Medlem

Är det allt ? Ska jag beställa o få datorn monterad ?

Permalänk

Om du har allting som du ska köpa så, ja. (men glöm inte att lägga till det i varukorg. Finns i hårdvara/montering kostar c:a 550 kr)

Permalänk
Medlem

okej, är alla delarna ok och passar ihop ? Tycker dendär silverstone PSU är jäätteee sTOR??. Ok sen en sak, ska jag ta Montering med emballage eller utan emballage ?

Permalänk

Vilket paket det som choffe gjorde?

Edit: Såg inte det nya paketet.
Tycker paketet ser bra ut men vet inte riktigt hur det där chassit är.

Permalänk
Medlem

Nej, det här paketet som jag gjorde från shz.biz, med montering.

Permalänk
Medlem

du e fortfarande inne på X6800? aja köp den men jag ska säga min mening, köp snabbare minnen. PC6400 åtminstone, brukar inte vara särskilt mkt dyrare och det ger en del prestanda finns t ex dessa

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312054

Permalänk
Medlem

Kolla med lokala datorbutiker. Här i GBG vet jag t.ex. en som bygger datorer (vars delar man har möjlighet att köpa från andra ställen) för bara 500 spänn ...

Annars är det inte svårt att bygga en dator. Det enda jobbiga är att man vill bli klar och börja leka med den så fort som möjligt!

http://www.nordichardware.se/Recensioner/?page=1&skrivelse=22...

edit: och eftersom du säger att du ska köpa 8000-serie Geforce skulle jag avråda 7950GX2 för 5000 Dom kommer ju snart ..

Ett X1900GT för 2000:- skulle fungera bra dom närmaste månaderna ...

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sådan men hur får en kille som inte ens vet vad emballage är tag i 28kkr att spendera på något så onödigt som en speldator?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tycker att speldator för 28k med Core 2 Duo Extreme låter onödigt.

För ca 24000 kr (ca. 22000 kr om man är student) får du en Mac Pro, den har två stycken dual-core Xeonprocessorer, FB-DIMM och helt fantastisk prestanda.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Inte för att vara sådan men hur får en kille som inte ens vet vad emballage är tag i 28kkr att spendera på något så onödigt som en speldator?

Jag kommer jag från Finland och kanske inte förstår alla ord.