Spela Red Alert över nätverk eller Internet?

Permalänk
Medlem

Spela Red Alert över nätverk eller Internet?

Hur gör man för att spela Red Alert över nätverket eller Internet? Jag satt och försökte för något år sedan och jag kom så långt som till att joina folks spel på Internet. Men där tog det slut, när man kom in i spelet så var bilden fryst.

Det stod att den väntade på connection och den räknade ner, provade med flera olika personer med samma resultat. Provade även på nätverket men där hittade vi inte ens varandra... Red Alert 2 funkade dock bra över nätverket så anslutning mellan datorerna fanns ju. Hur göra, någon kanske känner till en bra och inte alltför krånglig guide eller har löst det själv?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk

Har faktiskt aldrig testat 1:an, bara Red Alert 2 så är inte helt säker på om det funkar men man kan ju alltid försöka...iaf.
För att vi skulle få kontakt med varandra via Nätverk och internet fick man först kolla sin Mac-Adress eller sin Fysiska Adress, det gör du via att gå in på kommandotolken eller skriva "cmd" i kör och sedan "ipconfig/all"
Under Red Alert 2:s Options ----> Network så kunde man själv ställa in den Mac Adress som stämde överens med den som visades i Kommandotolken, och bara sådär så hittade vi varandra.
Men som sagt, vet inte hur menyerna i Red Alert ser ut så kanske inte alls fungerar, men det är det bästa jag kan komma med
Och att du kanske ska försöka ställa in kompatibilitetsläge till windows 98/95.

Visa signatur

Phanteks Eclipse G360A Mid Tower | ASUS Prime B650M-A WIFI II |
AMD Ryzen 5 7600X CPU Tray | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core | Kingston FURY Beast RGB DDR5 5600MHz 32GB | Kingston A400 2.5" SSD 480GB | Cooler Master MWE Gold 850 V2 PSU | be quiet! Pure Rock 2 CPU Kylare

Permalänk
Medlem

du måste väl installera IPX protokollet. Har för mig red alert använder det.

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Har för mig jag testade det ni båda säger men utan att det funkade :/ Både AOE 2 och RA 2 funkade helt... Det finns inget program man kan använda för att köra olika spel online, likt stream?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem

Som sagt, alla burkar behöver ha IPX-protokollet installerat. Sen tror jag att man gjorde såhär: Ange en IPX-adress till varje burk. Det skall finnas något network-configprogram till RA, där man ställer in serverns IPX-adress. Personen vars dator skall agera server startar RA och sätter upp en server. Resten av spelarna går in och ansluter.
Det är dock inte helt ovanligt att burkar helt totalhänger sig av okänd anlending, flera burkar vi testade med råkade ut för det.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

http://strike-team.net/nuke/html/index.php
Liten guide hur man får igång red alert och c&c