Permalänk
Medlem

Känslighet?

Jag funderar på att köpa en bas till rummet (baslåda). Har hittat en Cerwin-Vega V-Max 15" 600 Watt RMS. Men den har en känslighet på ca 87dB. Är detta dåligt?

///*Redrom*

Visa signatur

I can change your destiny.

Permalänk
Medlem

det är relativt lågt, ja. Det mest normala är väl kanske 91dB.

En varning bara. Detta kommer med rätt låda bli ett monster som blir svårt att kontrollera ljudmässigt. Troligtvis stör du grannarna oavsett hur lite du vrider på. Men ska du spela utav h-vete och vill ha rejält ljud som imponerar, väljer du rätt.

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Så det är inte så farligt ifall den är känslig då? Störa grannarna gör inget ;D. Bor i hus så lite får dem tåla.

Vad tror du annars om en 1000W Xzound X-series 12"?.
Lite mindre trycka i denna men den var billigare. Denna låg även på ungefär samma känslighet.

Men det står att denna har Impedance: dual 4ohm blir det 8ohm då eller?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

den har dubbla talspolar, dvs du kan välje vilket du vill köra.

jag kan inte uttala mig om kvalitet på dessa bjässar, har bara använd billigare saker i bilen förr, såsom GAS, MDS, någon begagnad zachry osv.

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Åfan. Men ifall jag köper någon av dessa två basar, tror du jag får tillräckligt med bas då? Måste ju kunna dra på ordentligt med bas ibland när man har lust =D
Funkar det me dessa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Du kommer få löjligt mycket FÖR mycket bas. Troligtvis helt okontrollerbar.

Permalänk
Medlem

Så ni menar alltså att basen jag får ut ur Xzound X-series 12" 1000W räcker ifall man vill dra på ordentligt? =).

Kanske måste börja sätta extra skruvar i alla hyllor eller ? =D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ja hade aldrig köpt den...

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Cerwin-Vegan är 1000kr dyrare än Xzound X-series. Så det kanske är värt att köpa Xzound X-series och spara 1000kr? Eller är Cerwin-Vegan så pass myckte bättre att den är värd 1000kr mer?

Foetus: Varför hade du inte köpt den då?

Visa signatur