påverkar trådlösa apparater varandra?

Permalänk
Medlem

påverkar trådlösa apparater varandra?

Hej nu är det så att jag har en fråga som jag undrar över , det är så att det är tänk att vi ska köpa trådlös ljud/bild sändare mottagare som består av denna märke Philips SLV5400, men jag undrar om jag köper sådant kommer det påverka mitt trådlösa nätverk ? som är av det här sorten http://www.webhallen.com/prod.php?id=41609,
M.V.H Eddah

Visa signatur

the blessing's in the struggle

Permalänk
Medlem

kolla upp vilken frekvens ljud/bild sändaren ligger på. WLAN ligger på 2.4Ghz om jag inte minns helt fel. Och så länge de är olika borde de väl inte störa varandra? kanske de inte ens gör om de ligger på samma.. vet faktist inte

Permalänk
Medlem

I stort sätt alla trådlösa apparater använder det fria frekvensutrymmet runt 2.4GHz. De flesta trådlösa "ljud/bild sändare mottagare" är analoga och rätt känsliga för störningar. Trådlösa nätverk är digitala och använder frekvenshopp och störs inte ut så lätt.
Har själv en trådlös "ljud/bild sändare mottagare" och den brukar få rätt rejäla störningar av grannes trådlösa telefon.
Jag tror inte det trådlösa nätverk kommer påverkas märkbart av bildsändaren men bildsändaren kan bli påverkad av ditt trådlösa nätverk.

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards

Permalänk
Medlem

Rätt komiskt att den enda fria frekvensen är 2.4 GHz och där måste alla apparaterar samsas, inkl. mikrovågsugn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Rätt komiskt att den enda fria frekvensen är 2.4 GHz och där måste alla apparaterar samsas, inkl. mikrovågsugn.

Finns fler frekvensband som är "fria" att använda, dock är vissa bara fria att använda till specifika uppgifter om jag fattat rätt (att läsa lagtexter är inte min starka sida).
http://www.pts.se/Archive/Documents/SE/2005_8_undantagsforesk...

Visa signatur

kill -s SIGCHLD `pidof Kenny`
bash: Oh my god, they killed Kenny
init: You Bastards