Köpa skiva på iTunes, men har köpt 2 låtar löst...

Permalänk

Köpa skiva på iTunes, men har köpt 2 låtar löst...

Tjena, gott folk. Vill köpa en skiva på iTunes, men jag har redan köpt 2 låtar löst från den skivan, och vill fan inte pröjsa för dubletter. Går det att lösa?

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GordonGekko
Nej

Så man måste pynta fullpris även fast man köpt 2 låtar löst? Sjukt!

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82

Köp resten av låtarna då blir det inte hela skivan då?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Köp resten av låtarna då blir det inte hela skivan då?

Det blir dyrare än å köpa hela skivan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför skulle det vara sjukt? Vad går du back? Typ 20 kr? Gå ner på stan och leta pantburkar om du är så fattig?

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

"Hej jag köpte en singel i förra veckan och tyckte den var vettig, nu undrar jag om jag kan få rabatt på albumet eftersom jag redan äger en låt."

Musikbranschen har aldrig fungerat så.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prästen!
Varför skulle det vara sjukt? Vad går du back? Typ 20 kr? Gå ner på stan och leta pantburkar om du är så fattig?

Det är sjukt eftersom det går att lösa så enkelt. Dra ner på din attityd en aning, tänk på alla stackars studenter som inte har lön som du och jag (vilket jag antar att du har). Det är mycket pengar för dom, mycket pengar i onödan dess utom.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kottkrig
"Hej jag köpte en singel i förra veckan och tyckte den var vettig, nu undrar jag om jag kan få rabatt på albumet eftersom jag redan äger en låt."

Musikbranschen har aldrig fungerat så.

Eftersom det är exakt samma låt han köpt. Alltså en helt identisk digital kopia är det ganska fånigt att han måste köpa exakt samma bytes igen bara för han vill ha resten av låtarna. Det är ju inte som de måste trycka upp två skivor och fodral, dessutom har han inte köpt en singel utan en låt på albumet och vill nu köpa resten av albumet.

Ännu värre blir det om man köpt enkilda låtar och sen märker att det finns en bonuslåt man bara får med om man köper hela skivan. Då kanske man måste köpa 10 låtar igen för att få den sista låten på albumet.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

KentRoyal är mycket vettig

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det blir dyrare än å köpa hela skivan.

Är inte skivan typ 20:- billigare att köpa komplett då?
Då spelar det ju ingen roll om du köpt 2 låtar priset blir ju samma. Man måste ju tjäna på att köpa hela skivan och då borde väl dina 2 låtar vara förtjänsten?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Jag ser inte riktigt problemet, men förstår att det alltid är skönt att vänta på sparvarna (dom stekta alltså)

Om man nu är fattig student så får man väl provlyssna på albumets alla låtar på iTunes Store eller hos närmaste skivbutik och köpa hela albumet eller bara de låtar som är bra?

Är du inte nöjd med tjänsten, påpeka det för leverantören och byt leverantör/tjänst...

Visa signatur

/any1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KentRoyal
Dra ner på din attityd en aning, tänk på alla stackars studenter som inte har lön som du och jag (vilket jag antar att du har). Det är mycket pengar för dom, mycket pengar i onödan dess utom.

Mjo, mitt inlägg var väl i grövsta laget, ber om ursäkt till trådskaparen för det.
Men jag förstår ändå inte, fattig som rik, 20 kr är inte mkt pengar om det handlar om en engångs summa?
Som dom säger, man ska inte gråta över spilld mjölk.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.