Vilket märke har de bästa skärmarna? Hur är HP:s??

Permalänk
Medlem

Vilket märke har de bästa skärmarna? Hur är HP:s??

Någon som vet om HPs BrightView skärmar är något och ha?

Går de att jämföra med Sony, Toshibas, Lg m.m.

Eller vilka rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem

Vet att Acer, tro det eller ej, håller grym kvalité på sina skärmar iaf...

Fast det är ju en smaksak vilken man tycker är bäst, så om du går i köptankar så är det nästan ett krav att du kollar på dem irl.

Permalänk
Medlem

Tackar! Problemet är att många butiker bara har billiga modeller. Tycker det är svårt att hitta lite bättre modeller i butikerna. Håller med dig om att man bör se själv, vill ju inte köpa grisen i säcken.

Är sugen på en Hp, men har ingen aning om deras skärmar. T ex kontra Sony Vaio?

Permalänk

går ju inte att kolla dom irl ändå, går man in på siba eller onoff så är det en skärmsläckare eller windows bakgrund och lösenordskyddat oftast... dom lär ju knappast dra på en .avi film eller installera ett spel så man får titta...

i tråden om toshiba m70 tror jag den heter klagade nån över att det blänkte som fan om skärmen när han skulle kolla filmer så det vart rena spegeln,kanske detta som menas med brightview?
ingen annan har dock klagat och det verkar vara rätt många som köpt den...
har ju med ljuskällor osv runt omkring o göra.

Permalänk
Medlem

Tack, ska överväga och sova på saken. Bestämmer mig inom kort. Man blir ju alldeles tokig på alla modeller som finns..

Permalänk

Samsung gör ju grymma skärmar annars. 940BF är ju riktigt bra och kostar inte så mycket.

Visa signatur

Asus A8N32-SLI Deluxe, AMD 3500+ "venice" Rev. E3, BFG Geforce 7900GT, Creative X-FI XtremeMusic, 2 GB twinmos, 300 GB Maxtor, 250 GB Western Digital, 80 GB Maxtor, Silverstone LC13

Permalänk

Tror inte man kan svara enkelt på sådana frågor. För det första kan samma dator ha olika skärmar från fabrik, olika underleverantörer helt enkelt. Kan också vara så att olika fabrikat har samma underlverantörer! Finns inte så värsta många tillverkare av bildskärmar överhuvudtaget. Personligen kan jag inte förlika mig med de helblanka skärmarna med alla speglingar som stör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger Gustavsson
Tror inte man kan svara enkelt på sådana frågor. För det första kan samma dator ha olika skärmar från fabrik, olika underleverantörer helt enkelt. Kan också vara så att olika fabrikat har samma underlverantörer! Finns inte så värsta många tillverkare av bildskärmar överhuvudtaget. Personligen kan jag inte förlika mig med de helblanka skärmarna med alla speglingar som stör.

Håller med. blanka skärmar är skarpa... så länge de inte reflekterar för mycket skit.

Permalänk

jag sitter på en hp-skärm fast ur deras företagsbärbara (är kanske skillnad mot konsumentbärbara). kvallen på skärmen är nice med jämn belysning och ingen ljusblödning. det är bra skärpa och kontrast också.

själv tycker jag inte att man skall välja en glossy/blank skärm pga reflektioner. visst att man kan fixa en reflektionsfri miljö hemma vid skrivbordet, men datorn är ju trots allt bärbar och skall kunna användas i alla vinklar och lägen. en matt skärm ser riktigt bra ut den också.

Visa signatur

i5 750, asrock p55 extreme, corsair 4 gb 1600 mhz, hd5850, spinpoint f3, chieftec 750 w modulärt, fd define r2, 2 x 22"
hp nc8430 - asus eeepc 901 - mediaserver 2.4 GHz