Permalänk
Avstängd

kvittar väl om man har råd eller inte

att köpa en konsol bara för att gnälla om den på internet är inte smart

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
då är du dum i huvudet... det är inte jag

Urdrag från våra regler.

Var trevlig, respektera andras åsikter. Forumet är här för er skull!

Tänk först, posta sen.

Permalänk
Medlem

Så hur många av er var det som fått Dead Rising än ^^ fick mitt ex några timmar sedan men vaknade precis ^^, inte bra att spela ett spe i 28 timmar i sträck ^^.

Är riktigt besviken på texten dock, det är värre en vad jag trode. t.ex huvud menyn, t.ex. Start game sen står det 72 Hour mode, och det tar upp ungefär ca 2% av skärmen finns inte en jävla channs att läsa det om man inte är EXAKT vid skärmen, HD tv eller ej det hade kvittat.

Samt subtitles har exakt samma problem, oläsbart ås länge man inte är högst 1 meter ifrån tv'n.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
kvittar väl om man har råd eller inte

att köpa en konsol bara för att gnälla om den på internet är inte smart

Jag tycker du borde läsa ordet bland annat som stod före. Annars köper jag dne för MGS och GT.

Permalänk

Wohoo, Dead Rising i 360'n!
Äntligen ett värdigt tidsfördriv...

Varför sitter jag här? Jag måste slakta zombies!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Archivments var lite väl lätt att låsa upp tycker jag... spelat i 30 min och låst upp 3 redan... Alla andra spel man har tog det minnst +4-5 timmar innan man kunde låsa upp något. Inte undra på att visa har grymt mycket GP.

Edit: Ändra det till 4... råkade precis trillar ner från ett ställe och fick mer archivments...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Archivments var lite väl lätt att låsa upp tycker jag... spelat i 30 min och låst upp 3 redan... Alla andra spel man har tog det minnst +4-5 timmar innan man kunde låsa upp något. Inte undra på att visa har grymt mycket GP.

http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1349 ^^

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nosnos
http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1349 ^^

Trevlig lista, dock tycker jag inte om den sortens spel, så värkar som vissa sorts spel får spelarna lättare att låsa upp poäng... Borde inte reflekteras på det här viset... aja

Visa signatur

Permalänk
Medlem

FUUUUCK hade ju bestält dead rising i god tro att ja skulle få det i morgon.. självklart skjuter dustin upp leveransdatum till den 13:e.. we..

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Trevlig lista, dock tycker jag inte om den sortens spel, så värkar som vissa sorts spel får spelarna lättare att låsa upp poäng... Borde inte reflekteras på det här viset... aja

Mjo, vissa utvecklare är på tok för snälla med poängen... speciellt EA Sports och 2K Sports... Tycker att man ska kunna ta runt hälften av poängen genom att klara av spelet på hard och sen resten genom finlir ^^

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

vart kan man få tag i den billigaste xboxen på nätet?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Memphis
core: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312847

PE: http://www.siba.se/index.aspx?Identifier=SE88142&tduid=e2e60d...

Dock kostade core bara 1700kr bara för nån dag sedan.

såg lite klent ut det där på "core" sidan.
är det exakt samma som vilken xbox360 som helst eller är det nån "special" version utav den som då är sämre på nått sätt?(frågar bara för säkerhets skull).
annars var priset helt ok för en vanilla basenhet.
spel och tillbehör kan man köpa allt efter som.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om du köper Core behöver du köpa en 20GB hd till, kostar ca 1000 kr, tro mig du BEHÖVER den.

Samt utöver det så får du ingen trådlös kontroller, men igentligen inget som försämrar spelet.

Samt ifall du inte skaffar HD så måste du skaffa minneskort, och dessa lagrar inte mycket, samt inte kan du använda dig av xbox marketplace o.s.v. Därför behöver du en HD.

Köpte mitt Xbox 360 av en polare som inte ville ha det längre för ett halvår sedan nu ^^ för ca 2600 kr

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du köper Core behöver du köpa en 20GB hd till, kostar ca 1000 kr, tro mig du BEHÖVER den.

Samt utöver det så får du ingen trådlös kontroller, men igentligen inget som försämrar spelet.

Samt ifall du inte skaffar HD så måste du skaffa minneskort, och dessa lagrar inte mycket, samt inte kan du använda dig av xbox marketplace o.s.v. Därför behöver du en HD.

Köpte mitt Xbox 360 av en polare som inte ville ha det längre för ett halvår sedan nu ^^ för ca 2600 kr

håller helt o hållet med dig. kan kännas lite mkt pengar osv men det är lätt värt det. för du kommer behöva de sakerna längre fram ändå så det är lika bra o betala direkt

stod oxå inför det valet men så tog jag premium! får 1 månad gratis Xbox Live oxå

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Medlem

hmm,kanske bättre att köpa nått sånt där paket erbjudande då nu när ni skriver sådär:).

det där marketplace,är det gratis?har läst att man kan gå in och ladda hem en massa demos/trailers och äldre spel därifrån..om det inte är gratis,hur mycket kostar det då i månaden?

är det krångligt att koppla upp sej på nätet med den(alltså mycket inställningar)?eller är det bara att plugga i bredbands kabeln och börja använda sej utav det direkt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är gratis ja, det enda som kostar är vissa saker på marketplace.

har alldrig sett ett demo kosta något, inte heller trailers så utan massa annat bös som inte är värt att spendera pengar på.

Vist arkad spelen är värt det, vissa i alla fall, men alla kan testas gratis.

Samt hur man koplar upp den beror på din uppkopling, har själv BBB och har 5 IP's, pluggar bara in den i min switch och sen är det klart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är gratis ja, det enda som kostar är vissa saker på marketplace.

har alldrig sett ett demo kosta något, inte heller trailers så utan massa annat bös som inte är värt att spendera pengar på.

Vist arkad spelen är värt det, vissa i alla fall, men alla kan testas gratis.

Samt hur man koplar upp den beror på din uppkopling, har själv BBB och har 5 IP's, pluggar bara in den i min switch och sen är det klart.

låter helt ok faktiskt:)

ghaa,måste man mygla med IPs=/.
har bara 2 tror jag,en för min egen och en som delar ut till en annan dator.
jaja,det ordnar sej:)
tack för infon.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Btw tips om marketplce för de som har dead rising.

Finns mass 'Nyklar* att tanka ner som låser upp lite kläder, allt är gratis att tanka ner, har dock inte en blekaste aning om hur de funkar.
Beskrivningen säger att de låser upp 'lockers' för kläder

Kläderna är:
Miami Nights
Casual
Weekender
Round Shades
Burgendy WIne
Grampa
Pink paparazzi
Man in Black

Tankade ner dem alla själv, ligger på 100k var, samt var gratis så

Visa signatur

Permalänk
Medlem

mangemani: det är lika enkelt som "plug and play" du får ju med exta nätverkskabel o shit i Premuim paketet osv vilket är bra om man ingen har hehe.. jag tycker du ska köpa dig ett 360 så du kan utmana oss här på swec över live! det är ett bra argument trycker jag (så här dax när det är rösningstider ) haha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

El-giganten är billigast
http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Du kan ju hoppas på att siba och el-giganten startar ett priskrig igen, som de va med pspn, kontra varandras priser, tror de pressa ner priset med runt 1000kr...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

en premium blir det då:),får dock bli nästa månad.

homeroz: hehe,ok:),så vad finns det för roliga spel att lira över nätet då:)?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Läste detta nyss på ett annat forum och måste bara säga LOL

"En Wii60 kostar mer än dubbelt som PS3 om man räknar med alla features som man måste köpa till för att komma i närheten av vad PS3 levererar till sitt pris, dessutom får man då 4 boxar med 360 nätagg inkluderat och en sladdhärva som heter duga, så nej tack..."

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

ghost recon,deadrising,prey,table tennis, saints row,pgr3, där har du lite höjdar spel över live

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

"I've found someone else. They're reliable. They're here for me. They have a cool range of cheap games. Even that Assassins Creed game that was apparently just for you. It's an Xbox 360 and we're going to be happy together forever now that I'm finally rid of you."

http://www.angry-gamer.net/pmwiki.php/Feature/Dear_Sony_Its_O...

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
"I've found someone else. They're reliable. They're here for me. They have a cool range of cheap games. Even that Assassins Creed game that was apparently just for you. It's an Xbox 360 and we're going to be happy together forever now that I'm finally rid of you."

http://www.angry-gamer.net/pmwiki.php/Feature/Dear_Sony_Its_O...

haha dagens lätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjosan!

Kan man använda program som tex msn? Kan man surfa på den? I så fall vad behöver man? får man med allt sånt i paketet som kostar 3,7?

Hoppas någon vet, riktigt kass på att hitta på inet

Edit. "Med andra ord är kombinationen av en PC och ett Xbox 360 den tveklösa multimediaprylen för det moderna hemmet! Slå det här om ni kan, Sony!"
då borde man kunna köra msn utan att måste betala extra? Bara ta min kabel från datorn och plugga in eller?;D

Visa signatur

Men jag är inte bitter!

Permalänk

dead rising enchanted arms har gått att köpa nu i nåra dar i en lokal skiv spel affär här.

konstigt webhallen har relle datum senare men men

shit pommefrit då äre sant att PS3 kommer först nästa år mars 2007....juli...augusti...aldrig vem vet

hehehe stackars sony de kommer få en tuff tuff start
lagom till Halo 3 släpps dessutom som att gears of war inte skulle göra det svårt för dom men kanske är så att Assasin´s creed inte blir klart förrän då till PS3 och de drog en tralla om att inte få ut maskiner i tid.

trsit för Sony bra för MS o Xbox 360

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Sötast

Seriös fråga:

Hur ofta upplever ni fpsdrops när ni spelar på eran box?
Finns inget jag vet som är värre på en konsoll än fpsdrops, menar.. man har konsollen av anledningen att slippa sådant, det tillhör PCn.

Nå, upplever ni drops och liknande? Om ifall, när? Något annat negativt?

Är lite research på om jag ska våga köpa den eller inte, droppar/låg fps är något jag bara avskyr så mycket att jag mår dåligt (Spelat t.ex Gta på PS2? Yikes)

Edit: Hur vet man förresten vilka spel som går att spela Online? tycker det står "Xbox Live" på alla paketer

Permalänk

jag har aldrig uppkevt det på min Xbox 360
varken i COd2 PGR3 GRAW Oblivion osv.

så i´m a happy pappy me 360´n o familjen

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|