Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Åtta år och spelpro

Permalänk

När man är så ung ska man inte sitta och vara gamer. Man ska vara som alla dom andra barnen.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Jag tror att alla vi gamer nördar var lika bra på "våra" spel vid 8 års ålder, som han är på sin Krysslåda nu. Det är bara det att nu har media fått upp ögonen på våran hobby.

Fan, jag var en killer på Donkey Kong Country när jag var 8 år! Varför blev inte jag känd? Kan det varit för att det inte fanns några pro gamers då? Förmodligen..

Visa signatur

AMD XP 3200+, Radeon x850 XT, 1024 mb Kingston pc3200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
är det inte autoaim på halo till xbox? tror jag läste det i en undersökning dom hade vilka som var bäst mellan pc och xbox spelarna, Xbox spelarna van pga autoaimen.

Halo har inte autoaim! iaf inte på xbox..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN

Då är det lustigt att så många säger att den har autoaim.

Permalänk
Medlem

Halo 2 har autoaim. I alla fall när jag och polaren testade mot varandra. Går säkert att stänga av, men iaf.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN

Nu har jag inte kört halo ett via live (går det änns?) men i SP så är det väldigt tydlig autoaim. Tvåan har autoaim både SP och MP

Permalänk
Medlem

At 7 years old LiL Poison proved to the World that he wasn't just good for his age by coming in 2nd place in the largest free for all competition in the World. Beating over 550 gamers only coming short to 1st place losing to his uncle and mentor Poison

1st Place 2v2 - Long Island Xtournaments (Team: Poison and Lil Poison)
2nd Place 2v2 - New York GotGame (Team: Asthma and LiL Poison)
3rd Place 4v4 - NJ Halo (Team: Sick Vic, Asthma, Poison, LiL Poison)
7th Place 4v4 - MLG DC (Team: Poison, LiL Poison, Levi, Bizarre)
5th Place 4v4 - AGP DC (Team: Poison, LiL Poison, Shibby, Puckett)
1st Place FFA - VGL LongIsland New York
1st Place FFA - System Linkz LongIsland New York
1st Place 4vs4 - System Linkz LongIsland New York (Team:LiLPoison, TsK Boo, Sick Vic, Exotic)
1vs1 LiL Poison Challenge - 16-2
2nd Place 1 vs 1 - Digital Arena LongIsland New York
1st Place 2 vs 2 - Digital Arena LongIsland New York (Team: LiL Poison, SickVic)
Top 16 FFA – MLG Atlanta LCQ
2nd Place FFA – MLG Chicago LCQ (Largest FFA turnout in MLG history)
14th Pace FFA – MLG Chicago Central Conference Championship

Inte bara en liten unge som är bra för sin ålder alltså

Permalänk
Medlem

Pfff... jag äger säkert honom!

Nä.... jag har aldrig spelat Halo, så killen spöar säkert mig i det spelet

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

han var inte med och såg vm '94 så han är ingen riktig människa ^_- nä men skämt åsido han lär bli RIKTIGT grym när han blir äldre
sen so what om det är auto aim i spelet, mycket svårare att manövrera (stavning?) och jag har då inte märkt nåt när jag lirat halo, fast då kan det ha varit att det varit avstängt och som kvark skrev har han ganska bra meriter, inte för att jag har någon aning om dom där turneringarna men still

Permalänk
Medlem

Riktigt bra meriter.

Gregah: Det var inte frågan om något, bara ett konstaterande att Halo har autoaim. Så stoppa upp ditt so what i halsen igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är ju bara bedrövligt. Stackars unge.

Permalänk

När det gäller (väldigt) unga personer som har gjort udda företelser är det kanske inte så ovanligt med tanke på att det finns redan den sortens människor som är t.ex företagsrådgivare, examenstagare, datageni och dyl.

Permalänk
Medlem

Det räcker inte med att vara bra. Man måste få en sponsor/kontrakt också. Att åka till USA eller Kina och delta i en tävling kostar pengar...

Visa signatur

mesme

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stenfors
HAHAHA Xbox med en specialtillverkad nOObstick. Skulle kunna betala 2000 kr just nu för att spela mot han med min dator med mus och T-bord. Se hur kaxig han är sen.

Jag tycker inte man kan bedömma killen om man inte sett honom spela. Han kan mycket lätt vara en av de bästa i världen på halo oavsett vem han möter precis som det finns schackproffs med en ensiffrig ålder som kan klå inbitna schackmästare. Det är talang helt enkelt.

Visa signatur

Jesters Spirit

Permalänk
Medlem

Speler ju ingen roll även om det är autoaim på xbox alla de andra har ju det samma så det är ju på samma villkor. Killen är nog sjukt bra. och tar nog er alla... Bara man tittar på tuneringarna. men men. Och sen att jämnföra konsoll och dator så är det ju klart att en datorspelare vinner mot en konsoll(om det inte är autoaim på konsollen) då man kan göra mycket sanbbare rörelser med datorn.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Nej, exakt, det spelar ingen roll alls. Alla spelar på samma villkor. farbrorchristian, du skulle inte sagt någonting. Folk får ju dill i huvudet.

Lil Poison är sjukt dålig jämfört med mig. Sponsorer och kontrakt säger ingenting. Det är skillen som talar. Jag tar er alla flera gånger om... Eller vänta nu... Ni vet ingenting om folk på internet, så det känns bara så jävliga löjligt att påstå så mycket. Grabben är uppenbarligen tokhet i Halo. Låt så vara, och blanda inte in folk ni inte känner. Punkt.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Nej, exakt, det spelar ingen roll alls. Alla spelar på samma villkor. farbrorchristian, du skulle inte sagt någonting. Folk får ju dill i huvudet.

Lil Poison är sjukt dålig jämfört med mig. Sponsorer och kontrakt säger ingenting. Det är skillen som talar. Jag tar er alla flera gånger om... Eller vänta nu... Ni vet ingenting om folk på internet, så det känns bara så jävliga löjligt att påstå så mycket. Grabben är uppenbarligen tokhet i Halo. Låt så vara, och blanda inte in folk ni inte känner. Punkt.

Sant.

Visa signatur

Jesters Spirit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yobalt
Fan va irriterad jag blev på att reportern sa "Computer games" när han lirar Tvspel.>_>

Men en X-box är en dator. Den är däremot ingen PC.

Visa signatur

01000010011011110101101001101111

Permalänk

Jisses.. kan inte alla bara fatta att små ungar ska få vara små ungar oavsett hur sjukt duktiga de är inom något.
Såg en intressant dokumentär förra veckan på TV3 om en liten 13 åring i Indien som är super smart och ska bota cancer har han fått för sig.
Alla i Indien har lyft upp han så högt för att han är så smart och han går på universitet med andra som är dubbelt så gamla som han själv.

Han fick i alla fall åka till England och där fastslog ett par forskare att han må vara duktig och ha mycket lätt för att lära, men eftersom han hoppat över så mycket klasser så är han underutvecklad rent socialt och motoriskt för att han är så ung.
Och om han fortsatte som han gjort nu så skulle han förmodligen vara totalt utbränd och asocial innan han var 20....

Så låt barn vara barn för fasen...

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem

Jag är då iaf avundsjuk

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

fatalit1 eller vad han nu heter skulle krossa han

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av katanaa
Jag är då iaf avundsjuk
http://www.lilpoison.com/albums/MLGOrlando/BoostMobile.sized....

Avundsjuka är den uppriktigaste formen av smicker.

Visa signatur

Jesters Spirit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlosterKatten
Tsss, i mina ögon är en proffsspelare någon som kan spela mer än ett spel riktigt bra.

Måste bara flika in en kommentar om proffs. Att vara ett proffs (professionell) innebär att man kan livnära sig på det man sysslar med. Att man inte har någon sysselsättning vid sidan om. Ordet kommer från engelskans profession antar jag.

Alltså kan man inte han någon personlig åsikt om en person är ett proffs eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Måste bara flika in en kommentar om proffs. Att vara ett proffs (professionell) innebär att man kan livnära sig på det man sysslar med. Att man inte har någon sysselsättning vid sidan om. Ordet kommer från engelskans profession antar jag.

Alltså kan man inte han någon personlig åsikt om en person är ett proffs eller inte.

Rofl!

Permalänk
Medlem

Kan vi inte bara summera det såhär: Han är säkert ett proffs på Halo, men han är knappast ett proffs på datorspel rent generellt. Tror inte hans hjärnkapacitet skulle räcka till för att vara bra på t.ex. strategispel. Vilken korean som helst lär ta honom i SC.

Då var vi klara angående om han är ett proffs elller inte!

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thimzor
Kan vi inte bara summera det såhär: Han är säkert ett proffs på Halo, men han är knappast ett proffs på datorspel rent generellt. Tror inte hans hjärnkapacitet skulle räcka till för att vara bra på t.ex. strategispel. Vilken korean som helst lär ta honom i SC.

Då var vi klara angående om han är ett proffs elller inte!

?? Han är fortfarande ett proffs ju?!

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

en sak många har missat är att halo inte direct har någon sten hård konkurens. Jämför halo med Cs eller wc3 där konkurensen är sinnessjuk. Jag tror att lägger man ett år på halo så är man nog rätt bra sedan. Halo har ingen vidare communety vad jag vet iaf. Sk och andra multigameing klaner skiter ju totalt i konsolspel överhuvudtaget. Och att säga att man är auto bra på painkiller bara för att man är bäst i q3 är som att säga agg höjd hopp är samma sak som stavhopp

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l

Permalänk
Medlem

haha....vilken jäkla n00b! progamer när han är 8...snälla nån...jag var ju så där 5-6 när jag började skörda mina spel offer....
....ja, det där var min avundsjuka som talade.

Permalänk

I USA var Halo iallafall så som CS var här i Sverige för ett tag sen.
Väldigt stort.
Någon som under sin viktigaste utvecklingstid lagt ner majoriteten av tiden på att spela spel kommer att vara bättre än någon som börjat spela senare eller någon som spelat för skojsskull.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

jag tror inte att han tjänar så mycket mer änresorna på att åka runnt och spela halo, Halo är inte ett spel på pro nivå helt enkelt. Men all esport är på väg att växa, priserna är sjuka på cs och wc3. Quake 4 är väl det största fps spelet och det kommer inte ens i närheten av de andra. Någon som vet något om konsol marknadens ligor eller tours?

Visa signatur

Asus P&T se l I7 930 @ 4ghz l Corsair h70 2x silent typhon 1850 l 6 Gb Corsair XMS3 l G500 l Anatec sonta II l Sparkle 250 gts 512 l Corsair 750w l