Permalänk
Medlem

hur fungerar CS idag?

Hej!
Har försökt söka lite men inte lyckats hitta det jag letar efter, antagligen för att det finns så enormt många CS-trådar.

Nu till mitt problem:
sist jag spelade CS var på den tiden man fick installera Half-life, och sedan en köra en .exe för att få in CS som en mod. typ beta-tiden.
blev nu sugen på att börja spela lite igen..

men frågan är, vad i h-vete är det jag ska köpa för nått?

om jag inte förstått allting fel så "samexisterar" CS 1.6 , som ett fristående spel, med CS:source som är en mod till half-life 2...?

Source har jag sett nån gång men blev jag inte särskilt imponerad av.

så om jag nu vill spela nått som i så stor mån som möjligt liknar "gamla" CS, vad är det jag ska köpa då?

denna?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=46413

eller fungerar $9:95 direkt från steam?
http://steampowered.com/v/index.php?area=game&AppId=10&#

eller bör man satsa på nått med source/hl2 ändå? för man kanske får 1.6 på köpet där?

tack på förhand, och förlåt om det är ett uttjatat ämne

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera att testa CS:S innan du börjar lägga ut pengar på ett så gammalt spel som 1.6 faktiskt är.

Men det går att köpa både via steam och via affär, det är ju ingen skillnad förutom att du får fysiska skivor när du köper dem i affär.

Valve complete pack har cs1.6, DOD, CS:S, DOD:S, HL2, HL2 episode 1 och några till dock kostar det paketet ganska mycket pengar.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekomendera att köpa 1.6 som grymt mycket roligare än cs:s och har mkt bättre klan spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Jag skulle rekommendera att testa CS:S innan du börjar lägga ut pengar på ett så gammalt spel som 1.6 faktiskt är.

Men det går att köpa både via steam och via affär, det är ju ingen skillnad förutom att du får fysiska skivor när du köper dem i affär.

Valve complete pack har cs1.6, DOD, CS:S, DOD:S, HL2, HL2 episode 1 och några till dock kostar det paketet ganska mycket pengar.

hehe okej, fast det är ju känslan av gamla CS jag vill åt...
har även hört nått om att många föredrar CS1.6 framför Source?
bland stora klaner och gamla spelare...?

sedan att köpa online, jag hade ju ett steamkonto som jag reggade med min gamla HalfLife key, men det kontot har jag tappat lösen och mail till, har mailat valve 2 gånger utan att få svar.. så känns lite si och så med att köpa spelet över nätet. bättre köpa i affären och få en skiva och en cdkey

grejen var att länken till webhallen där så kostar spelet 129:- vilket är lagom..
känns lite väl mkt att punga ut 300:- på CS:source bara för att testa

Permalänk
Medlem

Oavsett vilken version som du köper måste du se till att hålla reda på dina grejor.....för du måste ha ett steamkonto för att kunna spela. Det enda du kommer att ha att göra med skivor och sånt är för installationen, vilket du egentligen inte behöver skivan till eftersom du kan dra ner allt via steam. Det enda du egentligen behöver är cdkey för att skapa kontot, efter det är den också utan användning.

Sen angående vilken version av cs du skall ha. Jag skulle rekommendera att ta versionen som man inte blir gråtfärdig av att titta på, som inte är fem år gammal. Jag har spelat en hel del cs med gamla versionen, och jag märkte ingen större skillnad förutom att nya cs:s ser hundra gånger bättre ut. Speciellt eftersom du inte har något relativt nytt minne av gamla cs så lär du inte märka skillnaderna i gameplay så mycket, tror jag.

Kolla här för bästa priset, 200kr tror jag det var:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
Notera att du får med Day of defeat: source gratis.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
hehe okej, fast det är ju känslan av gamla CS jag vill åt...
har även hört nått om att många föredrar CS1.6 framför Source?
bland stora klaner och gamla spelare...?

sedan att köpa online, jag hade ju ett steamkonto som jag reggade med min gamla HalfLife key, men det kontot har jag tappat lösen och mail till, har mailat valve 2 gånger utan att få svar.. så känns lite si och så med att köpa spelet över nätet. bättre köpa i affären och få en skiva och en cdkey

grejen var att länken till webhallen där så kostar spelet 129:- vilket är lagom..
känns lite väl mkt att punga ut 300:- på CS:source bara för att testa

Känslan är cs rätt igenom, även fast det inte är exakt som 1.6.
Varför "proffsen" kör det gamla är något jag alldrig förstått, då kan de ju gå tillbaka till tidiga beta versioner för det var ju "originalet" och inte det ändrade 1.6

Nej, Source är bättre på alla punkter därmed basta!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hålla med om att source har den gammla känslan, oxå stör jag mej väldigt mkt på allt "skrot" som ligger på banorna på source..

köp 1.6 mkt bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jo4Cim
Jag kan inte hålla med om att source har den gammla känslan, oxå stör jag mej väldigt mkt på allt "skrot" som ligger på banorna på source..

köp 1.6 mkt bättre.

Vilken "gamla" känsla om jag får fråga, den från tidiga beta versioner, den från 1.0, 1.2, 1.6 ?

Source har Cs känsla, inte samma kanske men det är för tusan ett nytt spel och varför ska den vara likadan som gamla?
Jag måste säga att jag inte förstår denna bakåtsträvande delen av counter strike spelare, spel är till för att vara kul och det är source till skillnad från 1.6.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

1.6 är väl också kul, det ser bara ut som skit.

Sen har fortfarande CS:S en del buggar men ska man spela för skoj skul skulle jag ALDRIG köra 1.6. Det ser ju för hemskt illa ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
Oavsett vilken version som du köper måste du se till att hålla reda på dina grejor.....för du måste ha ett steamkonto för att kunna spela.

jag vet. men detta jag stör mig på.
tyckte det funkade kanon förr. inga jevla konton, auto downloaders, spyware, steam som ska ligga i bakgrunden och dra minne, etc etc.

man skrev in sin CD-key oxå var det nog med det.

gick ju hur bra som helst att bara köra en .exe varje gång CS uppdaterades.
men nej, så kunde det ju inte få fortsätta.

detta är inget påhopp mot dig alls, men lackar bara på att allt ska va en toolbar, eller typ program med autoupdates som Steam. gillar lixxom inte grejen att "nu har du fått ner alla updates auto"

jaha? vad var det för updates? var hamnade dom? vill jag ens ha dom?
etc etc

sen angående gamla cs. faen det är ju det man minns..
går det ens att spela t.ex beta 5.4 nuförtiden?
det vore ju allra mest nice

men blir nog CS source ändå, får jag både 1.6, source och DoD som jag förstått det?

play.com priset vekrar dock ha ändrats, är 24 euro där nu, blir la en 230:-..

kan man likaväl glida till webhallen för 280:-

men tack för er input iaf...

edit: och sen till blubben. alltså grejen är ju att det var runt beta 5 och 6 jag började spela. det är det cs jag minns och tycker om.
banor smo cs_assault, de_docks, samt att man kunde zooma med colt:en, mp5:an träffade klockrent hur mkt man än sprang och hoppade
etc etc
allt det roliga är ju borta och förstört i dagens CS så som jag förståt det

Permalänk
Medlem

Jo, tidiga beta versionerna var ju bäst tyvärr tror jag inte man tycker det nu dock

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
Jo, tidiga beta versionerna var ju bäst tyvärr tror jag inte man tycker det nu dock

kanske så hehe
hur som helst sista frågan nu, börjar lessna

http://www.webhallen.com/prod.php?id=46414
Innehåll:
• Counter-Strike - Source
• Day of Defeat - Source
• Half-Life® 2 - Deathmatch

så om jag köper CS:source får jag alltså inte med 1.6?
världens jevla beslutsångest här ju

Permalänk
Medlem

Bra saker med Steam:
* Man behöver inte leta reda på någon satans skiva varje gång man ska spela
* Man behöver inte jaga rätt på patcher och dylikt, blir fler små patcher istället eftersom det är så enkelt at få alla att köra samma version nu
* Enkelt att köpa spel, iaf om man har har ett Visa eller dylikt.

Dåliga saker:
* Om det släpps en riktig skräp patch måste alla köra med skiten.
* Måste starta upp Steam innan speletoch det ligger kvar i bakgrunden.

"http://www.webhallen.com/prod.php?id=46414
Innehåll:
• Counter-Strike - Source
• Day of Defeat - Source
• Half-Life® 2 - Deathmatch"

Ser det ut som Counter-strike 1.6 är med i listan...;o)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
jada jada
Ser det ut som Counter-strike 1.6 är med i listan...;o)

tycker du har gjort en helt okej uppställning.. håller med..
trist bara att det inte finns något val, utan att man blir intvingad i Steam, eftersom jag ser det som du skrev som negativt som större problem än vad det positiva tillför.

sedan visst, det står inget om 1.6 i listan...
men det känns bara sjukt att det har gått från att vara en gratis mod, till att jag nu måste köpa "samma spel" 2 gånger bara för att få tillgång av 2 olika versioner av det...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Plus 25% moms.

Permalänk
Medlem

Nja, det beror på om man skriver i att man är från Sverige eller ej

Själv var jag feg och gjorde det, 25% moms är skit

Visa signatur

Permalänk

Min åsikt om det hela är att du borde köpa dig vanliga Half-life 1 och sen skaffa CS1.5 (Kan funka med tidigare versioner också) och sedan köra med diverse fixer/patcher från denna sida, http://www.cs1.5online.rr.nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
Min åsikt om det hela är att du borde köpa dig vanliga Half-life 1 och sen skaffa CS1.5 (Kan funka med tidigare versioner också) och sedan köra med diverse fixer/patcher från denna sida, http://www.cs1.5online.rr.nu

När jag registrerade min Half-Life key på steam så kunde jag lira CS 1.6 också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wANT3D
När jag registrerade min Half-Life key på steam så kunde jag lira CS 1.6 också.

Jo min funkade till 1.6 också, men cs 1.5 är bra mycket roligare